Oro uosto atstovai prabilo apie keleivių reakcijas perkėlus skrydžius į Kauną

https://www.youtube.com/watch?v=vRngCPN7Z0s

Penktadienį Kauno oro uostas tapo pagrindiniu šalies oro uostu. Kokios bus ateinančios 35 dienos, kol Vilniuje rekonstruojamas pakilimo ir tūpimo takas, paaiškės jau netrukus. Nors kai kurie keleiviai į oro uostą atvyko net 4 val. anksčiau, nei vyks skrydis, tačiau darbuotojai ramina – pakaks atvykti ir likus 2 val. Pristatome pagrindinius Kauno oro uosto pokyčius ir veiklą liepos 14 – rugpjūčio 18 dienomis.

Į Kauną iš Vilniaus skrydžius perkėlė 13 bendrovių iš 16, trys atsisakė, tad mėnesiui neliko Birmingemo, Brėmeno, Chanijos, Lidso, Liverpulio, Madrido ir Maltos krypčių. Lėktuvai iš Kauno neskris ir į Minską.

Daugiau darbuotojų, keleivių terminalų

Per 35 dienas Kaune laukiama 370 tūkst. keleivių, t.y., kiek daugiau, nei 10 tūkst. per dieną (iš jų 2 tūkst. įprastiniai Kauno oro uosto klientai, o likusieji 8 tūkst. – Vilniaus atkeltas srautas). Per dieną čia bus aptarnaujama apie 105 lėktuvų nusileidimai ir pakilimai.

Papildomai oro uoste įrengti du laikini terminalai (atvykimo bei išvykimo): įrengta 10 atvykimo ir 6 išvykimo vietų, tad tikimasi, kad keleivių patikrinimas neprailgs, planuojama, kad vienas žmogus bus patikrinamas per 1 minutę. Automobilių stovėjimo vietų padidinta iki 2 tūkst. Laikinos infrastruktūros įrengimas Kaune ir pasiruošimas skrydžių perėmimui kainavo apie 3 mln. eurų.

Į pagalbą Kaunui atkeliavo keli šimtai darbuotojų iš Vilniaus, o jei reikės, atvyks ir iš Palangos oro uosto.

Vidutiniškai per dieną papildomai dirba 50-60 laikinų darbuotojų ir savanorių, kurie paaiškins, nurodys, paneš, pakels lagaminus, jei reikės.

Jau prie įvažiavimo į Kauno oro uostą pasitinka iš tolo šviečiančiomis žaliomis liemenėmis dėvintys savanoriai, jie bet kuriam pasiteiravusiam iškart suteikia reikiamą informaciją apie pakeitimus, nurodo kuria krypti eiti, kur galima palikti automobilius ir pan. Šių padėjėjų gausu ir visame oro uoste. Prie įėjimo saugumo jausmą suteikia budintys policijos pareigūnai, beje, policija video medžiagoje pateikia aktualią informaciją, vykstantiesiems į Kauno oro uostą. Patariama iš anksto susipažinti su oro uosto planu.

Keleiviai ramūs

Kauno oro uosto atstovai penktadienį tikino, kad uosto veikla sklandi, didelių keleivių eilių nėra, jų skundų negauta. „Ryte su pirmuoju keleivių srautu susitvarkyta, nusiskundimų iš jų neturime, infrastruktūra veikia puikiai. Keleiviams reikia žinoti, kad rugpjūčio 18 dieną veikla dar bus vykdoma per abu oro uostus, tad svarbu nuvykti į tinkamą. Beje, Vilniaus oro uoste tako rekonstrukcijos darbai pradėti iškart vidurnaktį, jie atsieis apie 25 mln. eurų”, – pastebėjo Lietuvos oro uostų vykdomasis direktorius Donatas Voveris.

Jis informavo, kad keleiviams į Kauno oro uostą patariama atvykti likus 2 valandoms iki skrydžio; keleivių pikas įprastai susidaro per pietus ir vakare.

Portalas „Kas vyksta Kaune“ pakalbino kelis keleivius, jie atrodė ramūs, niekur neskubėjo, piktų veidų taip pat nebuvo matyti, dauguma ramiai lūkuriavo laukimo salėse, vartė spaudą, gėrė kavą, šnekučiavosi ir ramiai laukė skrydžio.

Jūratė iš Garliavos pasakojo į oro uostą atvykusi 1,5 val. likus iki skrydžio. „Atvykau per 29 min., žinoma, anksčiau išvykau, tačiau atvyksi matau, kad skubėti nereikėjo, spūstyse neteko stovėti”, – sakė keleivė.

„Išvažiavome pusvalandžiu anksčiau, nei skrydžio registracija, o dabar turime laukti. Pats Kauno oro uostas jaukus, nėra sujudimo, nors buvo prognozuota, kad gali kilti problemų“, – atviravo vilnietė Gintarė su draugu.

Su šuniu Gargantiua į Čikagą skrendanti vilnietė pastabų irgi neturėjo: „Tikėjomės, kad bus eismo spūsčių, žmonių antplūdis, todėl atvykome valanda anksčiau, tačiau ramu, nėra kur skubėti.“

Petras iš Jonavos pasakojo atvykęs 2 val. anksčiau, nei įprastai. „Specialiai neskubėjau, sujudimas nedidelis, viskas kol kas sklandu“. Jam pritarė ir kiti keleiviai.

Keliautojai turi atkreipti dėmesį, kad A terminalas yra laikinuose priestatuose, jis aptarnaus Šengeno zonos šalis; pagrindinis Kauno oro uosto pastatas laikinai tapo terminalu B, o keleiviams atvykti skirtas terminalas C, esantis laikiname priestate.

Teigiama, kad oro uosto veikla visiškai susistyguos po kelių dienų, kai oro linijos paleis visus įmanomus skrydžius.

Veiks mobilios brigados, srautus reguliuos išmanusis šviesoforas

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) direktoriaus pavaduotojas Linas Alekseriūnas teigė, kad visi kelio remonto darbai užbaigti laiku: „Kelyje A1, kryptimi Vilnius-Kaunas atidarėme 4 eismo juostas, A6 kelyje irgi galima netrukdomai važiuoti. Kai rugpjūčio 18 d. Vilniuje bus baigta tako rekonstrukcija, nebaigti kelio darbai bus atnaujinti”, – sakė L. Alekseriūnas.

Eismo įvykiams skubiau likviduoti ar kitiems trikdžiams iš kelio pašalinti, suformuotos 3 mobilios brigados, joms raginama pranešti apie eismo trukdžius.

Važiuojantiems į Kauno oro uostą automobiliu naujienas visą parą teiks Kelių direkcijos Eismo informacijos centras. Jo budėtojams taip pat galima pranešti ir apie nesklandumus kelyje, paskambinus trumpuoju telefono numeriu 1871 (taip pat 8-5 232 9677 arba 8 615 49 300).

„Dvi brigados dirbs kelyje Kaunas-Vilnius abejomis kryptimis, viena – iš Karmėlavos važiuojant į Kauno pusę“, – aiškino LAKD atstovas.

L. Alekseriūnas akcentavo, kad pagrindinėje Karmėlavos gatvėje, ties nusukimu į Kauno oro uostą, veikia išmanusis šviesoforas, jis keičia srautų intensyvumą. „Jei vykstant iš oro uosto susidaro 10-15 automobilių eilė – šviesoforas supranta, kad tai pagrindinis kelias, uždega žalią signalą ir visas srautas nukreipiamas A6 keliu. Esmė – kad nesusidarytų spūstys oro uoste”, – aiškino L. Alekseriūnas.

Kauno rajono savivaldybės Administracijos direktorius Antanas Nesteckis teigė, kad liepos 14-ajai ruoštasi ilgiau, nei metus, tad visi darbai, esą, atlikti laiku. „Pagrindinės magistralės atlaisvintos, o aplinkiniai Kauno rajono gyventojai pasiruošę priimti keliautojų automobilius ir savo kiemuose, jei prireiks. Gyventojai nori palikti gerą įspūdį apie Kauną”, – pažymėjo A. Nesteckis.

Ryte spūsčių nebuvo

Kaip žinia, iki pat skrydžių perkėlimo, vyko kelio, vedančio nuo Kauno iki oro uosto Karmėlavoje, rekonstrukcijos darbai. Kaip ir planuota, penktadienį technikos jau nebuvo, eismo juostos sužymėtos, o vairuotojai gali netrukdomai pasiekti oro uostą.

„Tą, ką buvome pažadėję, viską įvykdėme: atidarėme keturias eismo juostas – dvi Kauno kryptimi, dvi – Vilniaus kryptimi. Kelyje nuo Kauno iki Karmėlavos taip pat yra atidarytos keturios eismo juostos“, – kalbėjo Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojas L. Alekseriūnas.

Penktadienio rytą spūsčių link oro uosto nebuvo, tačiau policija, oro uosto atstovai vis tiek pataria verčiau rinktis viešąjį transportą, o jei vykstama nuosavu automobiliu – išvykti reikia anksčiau ir prieš tai kelionę gerai suplanavus. Kauno rajono gyventojai ir kauniečiai, vykstantys kryptimi link oro uosto, raginami jį aplenkti, pasirenkant kitus kelius.

Dažniau veš visuomeninis transportas

Autobusai į traukinių stotį. Į oro uostą visą mėnesį aktyviau veš visuomeninis transportas, autobusai veš dažniau ir naktį: Kauno geležinkelio stotį su oro uostu jungiantys 29-ojo maršruto autobusai kursuos kas pusvalandį, o naujas specialus 29E maršruto autobusas suteiks galimybę pasiekti oro uostą iš centro per 20 minučių nakties metu.

Rugpjūčio 18 d. užbaigus kilimo ir tūpimo tako rekonstrukciją Vilniaus oro uoste, 29–ojo maršruto autobusai jau važiuos pagal įprastą vasaros eismo tvarkaraštį, o 29E maršrutas bus panaikintas. Vienkartinis kelionės tiek 29, tiek 29E maršrutu bilietas, parduodamas autobuse, kainuoja 0,80 Eur. Naudojantieji elektroninių bilietų „Kauno kortelę“ už vieną kelionę iš arba į oro uostą mokės 0,58 Eur. Šio maršruto autobusai veš į miesto centrą ir geležinkelio bei autobusų stotis.

Autobusai iš Vilniaus į Kauną. Atsižvelgdama į skrydžių tvarkaraštį, reguliariai keleivius iš Klaipėdos ir Vilniaus į Kauno oro uostą vežios bendrovė „Ollex“. Transporto bendrovė „Toks“ maršrutu Vilniaus autobusų stotis-Kauno oro uostas vyks devynis kartus per dieną.

Tarpmiestiniai traukiniai. Iš Vilniaus į Kauną traukinys išvyks daugiau, nei 20 kartų per parą, o nuo liepos 14 dienos – ir papildomi naktiniai traukiniai. Traukinių ir autobusų grafikai yra suderinti, todėl iš Kauno geležinkelio stoties žmonės 29-uoju autobusu galės nuvažiuoti į Kauno oro uostą. Naktinis traukinys iš Vilniaus į Kauną išvažiuos 1 val. 35 min., o Kauną pasieks 2 val. 40 min., o iš Kauno į Vilnių – atitinkamai 1 val. 50 min. ir 2 val. 56 min.

Kitos alternatyvos nuosavam transportui: „CityBee“ automobiliai ir „Uber“ paslauga (keliaujant iš Vilniaus).

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA