Pažintis su naujai kylančia Kauno autobusų stotimi: bus moderniausia Rytų Europoje – Puslapis 2 – Kas vyksta Kaune

Pažintis su naujai kylančia Kauno autobusų stotimi: bus moderniausia Rytų Europoje

Dar prieš Naujuosius bus baigta 2015 m. rugpjūtį rekonstrukcijai užverta Kauno autobusų stotis. Lankytojams ji atsivers kardinaliai pasikeitusi: bus moderniausia Rytų Europoje.

Elektroninis valdymas

Pagrindinė naujovė – transporto patekimas į teritoriją bus valdomas elektroniniu būdu, ties įvažiavimu numerius nuskanuos ir identifikuos moderni įranga, taps iškart aišku koks autobusas iš kur atvyko. Prie įvažiavimo veiks didžiulis informacinis LED šviesų ekranas, jis realiu laiku informuos kas ką tik atvyko, praneš apie vėluojančius reisus. Prie kiekvienos atvykimo stotelės stovės mažesni elektroniniai informaciniai tablo su kryptimis, realiais atvykimo laikais.

Jei vairuotojas užsilauks stotyje – mirksintis ekranas jį informuos: laikas išvykti.

„Pagal šią elektroninę valdymo sistemą, Kauno autobusų stotis taps moderniausia ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Rytų Europoje”, – teigė „Kautros” generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Pirmasis Kaune viešas požeminis parkingas

Po stotimi bus įrengtas pirmasis Kaune – viešas požeminis parkingas, talpinsiantis 190 automobilių ir 100 dviračių. Požeminis garažas užims pusę visos stoties teritorijos. Planuojama, kad 1-2 valandos požeminio parkingo bus nemokamos.

Pasak stoties atstovų, bus raginama čia automobilius palikti trumpam: atvežti keleivius į stotį, išlydėti ir išvykti, taip paliekant stovėjimo vietą kitam. Atvykstančiųjų į parkingą automobilių duomenys taip pat bus tvarkomi elektroniniu būdu – fiksuojama, kas kiek laiko stovėjo.

Pasak L. Skardžiuko, svarstoma apie dar vieną naujovę – elektromobilių įkrovimo vietą.

Iš požeminio garažo į stotį kels eskalatorius bei liftas, pastarasis padės užkilti žmonėms, turintiems fizinę negalią. Transporto sklaidai užtikrinti, Bažnyčios gatvėje bus įrengta žiedinė sankryža.

Naujosios Kauno autobusų stoties planas

Skirsis kardinaliai

13 tūkst. kvadratinių metrų ploto pastate bus įrengta keleivių laukimo salė, bilietų kasos, informacijos skyrius, bagažo saugykla, turizmo agentūra, kavinės, siuntų terminalas, bibliotekėlė, iš kurios paimtas knygas keleiviai galės palikti kitose Lietuvos autobusų stotyse.

Veiks drabužių ir suvenyrų parduotuvės, įsikurs prekybos centras „Rimi”, su kuria sudaryta 25 metų sutartis.

Taip pat numatyta įdiegti sistema, leisianti neregiams patiems nukeliauti iki autobuso.

Peronas gebės priimti 10 tūkst. keleivių per parą, bus įrengtos 21 įlaipinimo ir trys išlaipinimo aikštelės. Perono srautas – 600 autobusų per parą.

Į komercines patalpas bus patenkama iš Vytauto prospekto, o norint atvykti į peroną ar autobusų aikšteles, bet išvengti parduotuvių – bus geriau žygiuoti iš Bažnyčios gatvės.

Pasak L. Skardžiuko, rekonstrukcija vyksta pagal planą, siekiamas  tikslas – statybas pabaigti šįmet, tad po mėnesio testavimo, pirmųjų lankytojų tikimasi sulaukti 2017 m. sausį.

Didžiausias mechaninis laikrodis Kaune

Kaip informavo statinio statybos vadovas Audrius Pakėnas, Kauno autobusų stotyje veiks didžiausias mechaninis laikrodis mieste.

„Už esantį Rotušėje, jis bus didesnis penkis kartus. Jis bus mechaninis su šviečiančiomis rodyklėmis”, – sakė A. Pakėnas.

Jo teigimu, laikrodis simbolizuos tikslumą, kuris būtinas, norint užtikrinti efektyvų autobusų stoties darbą.

Išlaikys autentiką

Pasak A. Pakėno, bus išlaikyta senojo, raudonų plytų pastato, kur anksčiau veikė autobusų stotis, autentika: rekonstruotos raudonos plytos, liejiniai, pagal eskizus bus atkurti laiptai į antrąjį aukštą, atnaujintos pora ketinių vazų, likusių čia nuo XIX a. pab. iškilusio ketaus liejyklo fabriko „Minerva” administracinių patalpų laikų. Autobusų stotis čia veikti pradėjo 1936 metais.

Po rekonstrukcijos, šio pastato antrame aukšte įsikurs nedideli, ekonomiški svečių namai.

Eismo ypatumai

Naujoji autobusų stotis turės ir nemažai eismo pasikeitimų: įvažiuoti į požeminę stovėjimo aikštelę bus galima dviem būdais: iš Vytauto prospekto ir atkurtos Girstupio gatvės, esančios prie „Stumbro” gamyklos.

Išvažiuoti iš požeminio garažo bus galima tik viena kryptimi: keliaujant Girstupio gatve,  bus išvažiuojama į Bažnyčios gatvę, kur veiks žiedinė sankryža.

Siuntoms gabenti bus įrengta vienpusio eismo gatvelė prie kaimynystėje esančio viešbučio „Ibis”. Siuntas paduoti bus galima neišlipus iš automobilio.

Kartu su Vytauto prospekto atkarpos renovacija, bus sutvarkyta ir požeminė pėsčiųjų perėja prie autobusų stoties.

Į naująją Kauno autobusų stotį, laikantis europinės praktikos, naktį galės patekti ne visi, o tik keliaujantieji naktiniais autobusais.

Planuojama, kad pirmieji lankytojai rekonstruotą stotį galės įvertinti 2017 m. sausį.

Rekonstruotos autobusų stoties planą video formatu galima pamatyti čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA