Po žiemos pertraukos Kauno gatvėse vėl kvepia karštu asfaltu. Šįmet gatvių tvarkymui iš viso skirta 22 mln. eurų – 20 proc. daugiau nei pernai. Kauno miesto savivaldybė šį antradienį pristatė svarbiausius šių metų planus.
Kelininkai nuo balandžio pradžios darbus pradėjo Veiverių gatvėje, kur buvo sutvarkyta prasčiausios būklės atkarpa, prasidedanti nuo miesto ribos. Kitos kelininkų brigados pastarosiomis dienomis dirbo Taikos ir Baltų prospektuose, taip pat – Motorų, Plieno, Elektrėnų, Jaruzalės ir Žeimenos gatvėse. Artimiausiomis dienomis asfalto klojimo darbai vyks Tvirtovės alėjoje ir Muitinės gatvėje.
„Šįmet gatvėse planuojame dar daugiau darbų nei pernai. Kelininkai dirbs ne tik didžiausiose, bet ir mažesnėse gatvėse, taip pat – įvažiavimuose į kiemus“, – teigė Kauno mero pavaduotojas Povilas Mačiulis.
Užbaigs vientisą trasą
Tarp svarbiausių šįmet numatytų darbų – nauja asfalto danga ir nauji šaligatviai V. Krėvės prospekte. Kitos didelės investicijos numatytos į Marijampolės plentą, T. Masiulio ir R. Kalantos gatves. Pastarosiose dviejose gatvėse kartu su nauju asfaltu bus klojami ir nauji šaligatviai.
„R. Kalantos, T. Masiulio ir Marijampolės plento tvarkymas kaip ir Kauno hidroelektrinės tilto kapitalinis remontas bei viaduko per Jiesią sutvarkymas – dalis pietrytinio miesto aplinkkelio trasos, kurią baigsime šiemet“, – sakė Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Kelininkai šįmet taip pat naują asfaltą paklos nesutvarkytose Šiaurės prospekto ir Panerių gatvės atkarpose bei Linkuvos gatvėje. Miesto centre vairuotojai didžiausias permainas pajus Birštono ir Gimnazijos gatvėse, kuriose taip pat bus paklotas naujas asfaltas. Šį antradienį Kauno miesto tarybos patvirtintame sąraše taip pat yra K. Petrausko gatvės atkarpa, A. Kriščiukaičio, Užnerio, Garšvės, Sakalų, Kruonio, Liucijanavos, Rokelių, Plytinės ir Rokų gatvės.
Reikalauja kokybės ir geros kainos
„Balandį pradėję darbus gatvėse, juos tęsime tol, kol viskas užšals. Gatvių tiesime mums svarbiausi du dalykai – aukšta kokybė ir gera kaina. Rangovai jau nuo pernai žino – pasiūlę gerą kainą, jie Kaune darbų turės iki pat gatvių remonto sezono pabaigos“, – pabrėžė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Miesto tvarkymo skyriaus vedėjo A. Pakalniškio teigimu, asfaltuojant V. Krėvės prospektą, R. Kalantos ir T. Masiulio gatves, lygiagrečiai bus atnaujinama ir šaligatvių danga. Nauji šaligatviai šįmet bus pakloti ir centrinėje miesto dalyje esančiose V. Putvinskio, K. Donelaičio gatvėse bei Vytauto prospekte. Iš viso šįmet naujų šaligatvių tiesimui Kaunas yra numatęs 1,2 mln. eurų.
Praėjusiais metais įvažų, vedančių į švietimo įstaigas ir daugiabučius kiemus, pernai buvo sutvarkyta 6 kartus daugiau nei 2014-aisiais. Šiemet prioritetas bus skirtas įvažų, vedančių į darželius ir kitas švietimo įstaigas tvarkymui. Tikslas – sutvarkyti visus prastos būklės įvažiavimus.
„Praėjusiais metais pagaliau pajudėta iš mirties taško tvarkant įvažas į daugiabučių namų kiemus. Jei 2014 metais buvo sutvarkyta 16 įvažų, tai 2015-aisiais – jau 94. Išlaikydami tokius tempus ir toliau, po kelerių metų galėsime šią problemą apskritai pamiršti“, – teigė vicemeras P. Mačiulis.
Laukia ir miestiečių indėlio
„Prioritetas šiuo metu yra ir artimiausiais metais tikrai bus didžiausios ir svarbiausios miesto gatvės, kuriomis važiuoja daugiausiai automobilių. Tvarkysime ir nuošalesniuose rajonuose esančias svarbesnes gatves. Tuo tarpu dėl tų gatvių, kurios nėra įtrauktos į oficialius miesto planus, laukiame miestiečių iniciatyvos. Gyventojams prisidedant 50 proc. savo lėšų, miestas skirs antra tiek“, – teigė A. Pakalniškis.
Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas pateikė šviežią pavyzdį. Praėjusiais metais J. Semaškos gatvės gyventojai pasinaudojo galimybe iš savivaldybės gauti paramą gatvės tvarkymui. Daugiau nei vieno kilometro gatvės ruožo sutvarkymas iš viso atsiėjo apie 100 tūkst. eurų, o pusė šios sumos buvo skirta iš miesto biudžeto.
„Jau turime nemažai besidominčių šia galimybe. Pirmenybė bus skiriama tiems, kurie kreipsis anksčiausiai. Tai ypač aktualu Aleksoto gyventojams. Didžiausias neasfaltuotas gatves šiame rajone planuojame sutvarkyti pasinaudodami Europos Sąjungos Integruotų teritorijų programa, tuo tarpu dėl mažesnių gatvių asfaltavimo laukiame vietinių gyventojų iniciatyvos“, – tvirtino A. Pakalniškis.