Informuojama, kad žmonės tampa atsargesni keliuose. Nagrinėjant visus Nepriklausomybės metus, praėjusiais metais keliuose žuvo mažiausiai žmonių. Daugiausiai gyvybės neteko pėstieji ir automobilių vairuotojai, tačiau skaičiai vis tiek mažesni nei ankstesnių metų.
Lietuvos policija informuoja, kad praėjusiais, 2015-aisiais metais mūsų šalyje eismo įvykiuose, pirminiais duomenimis, žuvo 241 žmogus, tarp jų – 12 nepilnamečių, 3 801 eismo dalyvis buvo sužeistas. Iš viso įvyko 3 185 eismo įvykiai.
Palyginti su 2014-aisiais, žmonių žuvo 26, arba 9,7 proc., mažiau, eismo įvykių skaičius sumažėjo 2,2 proc. Sužeistų eismo dalyvių skaičius šiek tiek padidėjo – 0,4 proc., t. y. sužeista 16 daugiau. Žuvusių nepilnamečių skaičius sumažėjo perpus (2014 metais jų žuvo 24, 2013 metais – 11, 2012 metais – 14).
Tarp žuvusiųjų daugiausia pėsčiųjų ir vairuotojų – atitinkamai 81 ir 80. Daugiau nei pusė pėsčiųjų – 74 proc. (arba 60) žuvo tamsiuoju paros metu. Taip pat žuvo 56 keleiviai, 21 dviračio vairuotojas, iš jų 15 – šviesiuoju paros metu, 1 mopedo vairuotojas.
Pastebima, kad eismo įvykių, kuriuose dalyvavo neblaivūs asmenys, taip pat sumažėjo. Dėl neblaivių vairuotojų kaltės, užregistruoti 236 eismo įvykiai – ketvirtadaliu mažiau negu 2014 metais. Dėl tokių vairuotojų kaltės netekome 15 eismo dalyvių, t.y. 69,4 proc. gyvybių mažiau nei 2014 metais. Šiuose įvykiuose sužeista 350 žmonių (19,4 proc. mažiau).
Dėl asmenų, neturinčių teisės vairuoti, kaltės įvyko 17,8 proc. mažiau eismo nelaimių nei 2014-aisiais (2015 metais – 176 įvykiai, 2014 metais tokių eismo įvykių – 214). Juose žuvo 18 žmonių (arba 28 proc. mažiau) ir 243 sužeisti (13,5 proc. mažiau).
Skaičiuojama, kad „karas keliuose” sumažėjo ne tik lyginant su 2014-aisiais metais, tačiau statistika rodo, kad žuvusiųjų ir nukentėjusių keliuose asmenų keikis ožkos metais buvo mažiausias per visą Nepriklausomybės laikotarpį. Spėjama, kad nelaimingų atsitikimų keliuose kiekį galėjo sumažinti ne tik padidintos baudos, įrengtos įvairios greičio mažinimo priemonės, bet taip pat ir pačių eismo dalyvių sąmojingumas. Pastebima, kad vairuotojai mažiau linkę pažeidinėti KET, o pėstieji vis dažniau dėvi šviesą atspindinčius elementus, kurie leidžia vairuotojams pastebėti juos tamsiuoju paros metu ir sumažinti nelaimės tikimybę.