Kauno rajono valstybinės reikšmės kelyje įrengtas naujoviškas šviesoforas. Prie pirmosios gyvenvietės sankryžos pastatytas greitį matuojantis radaras, tačiau jo esmė ne padaryti nuotraukas, o užfiksavus greičio viršijimo atvejį, įjungti draudžiamą šviesoforo signalą.
Karmėlavoje nuolat vyksta intensyvus eismas ir viršijamas leistinas greitis, todėl yra nesaugu ne tik pėstiesiems, bet ir kitiems eismo dalyviams. Gyvenvietę kerta valstybinės reikšmės kelias, kuriuo važiuoja didelis srautas tranzitinio transporto. Siekiant užtikrinti saugumą, įrengtas naujoviško tipo šviesoforas.
Lėtai važiuoji – niekur nestoji
Važiuojant nuo Kauno, pirmoje Karmėlavos sankryžoje įrengtas naujas šviesoforas, užtikrinantis, kad vairuotojai gyvenvietėje neviršytų leistino greičio, kurios šioje vietoje yra 50 km/h. Naujovių esmė – prieš sankryžą įrengtas radaras, kuris fiksuoja automobilių greitį. Jei šis yra viršijamas, radaras perduoda signalą į šviesoforą ir ten užsidega raudona spalva, tad vairuotojai priversti pristabdyti.
„Šioje vietoje yra didelis greičio viršijimas, tad ir patiems gyventojams yra kraupu gyventi, kai pro juos automobiliai švilpia dideliu greičiu. Įrengtas šviesoforas ir video davikliai leidžia reguliuoti sankryžą taip, kad vairuotojai važiuotų tokiu greičiu, kuris nustatytas. Šiuo metu jei vairuotojas važiuoja 55 km/h greičiu, jau sistema sureaguoja ir įjungia draudžiamą šviesoforo signalą, tačiau svarstoma greičio ribą šiek tiek padidinti, bet tai nebus ženklus pakeitimas“, – portalui „Kas vyksta Kaune“ komentavo Lietuvos kelių direkcijos Eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas.
Specialistas tikina, jog visi turi suprasti, jog jei nors vienas vairuotojas šioje sankryžoje viršys greitį, visas automobilių srautas bus priverstas sustoti, todėl geriau važiuoti 50 km/h greičiu ir nereikės bereikalingai prie šviesoforo stoviniuoti. Pastebima, kad jei viršijamas greitis, stabdomas eismas abejomis kryptimis, nes jei būtų stabdoma tik viena pusė, būtų klaidinami kelią kertantys pėstieji. Beje, pėstieji kelią gali kirsti ir paspaudę mygtuką, tuomet automobilių srautas taip pat yra stabdomas.
Karmėlava laukia aplinkkelio
Lietuvos kelių direkcijos atstovas atskleidė, jog tokios sistemos įdiegimas kainavo 167 tūkst. eurų. Gerokai pigiau būtų įrengti lokalias greičio mažinimo priemones, tokias kaip kalneliai, tačiau nuspręsta, jog tai trukdytų tranzitiniam transportui ir Karmėlavoje padidintų taršos kiekį ir pravažiavimo per gyvenvietę trukmę.
Kita priemonė sumažinti srautą šiame valstybinės reikšmės kelyje – aplinkkelio įrengimas. Skaičiuojama, kad pastačius aplinkinį kelią Karmėlavoje automobilių srautas sumažėtų perpus, tačiau kol kas dar tik rengiami projektai ir supirkinėjama iš gyventojų žemė. Tai dar brangesnė investicija nei modernus greitį reguliuojantis šviesoforas, tad dar kol kas nėra aišku, kada galėtų prasidėti realūs aplinkkelio statybų darbai.