Nors dar nesibaigė turizmo sezonas, pastebima, jog miestas turistams yra iš ties patrauklus. Šiemet prireikė rekordinio kiekio miestą pristatančių leidinių. Be to, šiek tiek keičiasi užsienio turistų tendencijos ir Kauną šiemet labiausiai atranda vokiečiai.
Kaunas gali pasididžiuoti turėdamas turtingą istoriją, įdomias lankytinas vietas ar paslaugas, kurios traukia turistus ne tik iš kitų miestų, bet taip pat ir iš kitų valstybių. Turizmo informacijos centro (TIC) atstovai kol kas dar nepateikia tikslių duomenų apie šiųmetinį sezoną, nes jis dar nepasibaigė, tačiau džiaugiasi, jog turistams į TIC užsukti netrukdo ir aplink dūzgianti Laisvės alėjos rekonstrukcija.
„Dabar pats darbymetis. Negalime išleisti darbuotojų ilgoms atostogoms, nes žmonių srautai pas mus iš ties užsuka labai dideli. Dėl Laisvės alėjos rekonstrukcijos į pagrindinį centrą užsuka mažiau turistų, tačiau jaučiamas žmonių antplūdis Rotušėje įsikūrusiame centre“, – apie darbų įkarštį pasakojo TIC vadovas Sigitas Sidaravičius.
Pašnekovas tikina, jog šį sezoną į Kauną daugiausiai plūsta svečiai iš Vokietijos, nors pastaraisiais metais daugiausiai būdavo rusų. Šiemet rusai antroje vietoje. Toliau Kaunu besidomi prancūzai, ispanai bei britai.
Rekordinis leidinių skaičius
TIC vadovas tikina, jog šiais metais Kaunas pasiruošė turistams ypatingai stipriai, mat išspausdintas itin didelis žemėlapių ir gidų skaičius. 70 tūkst. žemėlapių ir 50 tūkst. Kauno gidų sezono pradžioje pasiekė Turizmo centrą. Tai yra kone ketvirtadaliu daugiau nei praėjusiais metais. Miestą reprezentuojantys leidiniai išspausdinti penkiomis kalbomis: lietuvių, anglų, rusų, vokiečių bei prancūzų. Lenkų ir ispanų kalbomis išspausdinti leidiniai buvo praėjusiais metais, tad naudojami seni.
„Kai visus lankstinukus iš spaustuvės atvežė, tai pas mus į centrą net netilpo. Paletėmis sandėliavome kitur. Taip pat iškart pradėjome dėžėmis vežti į visus viešbučius bei kitų miestų turizmo centrus. Kai kurie miestai tikina, jog jiems lietuvių kalba leidinių praktiškai nereikia, nes pas juos apsilanko daugiausiai anglakalbiai ar rusakalbiai turistai“, – pastebi S. Sidaravičius.
Su turistais bendraujantys atstovai pastebi, jog nors ir populiarėja mobiliosios miesto aplikacijos, didžioji dalis turistų vis dar naudojasi įprastais popieriniais leidiniais. Turizmo centre ir ant leidinių yra specialūs kodai, kuriuos nuskanavus galima gauti pagrindinę informaciją,tačiau ypač vyresnio amžiaus žmonės tokiomis informacijos sklaidos formomis naudojasi retai.
Populiarėja medicinos turizmas
Kasmet Kauno gide pateikiamos svarbiausios nuorodos, kur svečiai gali apsilankyti, pernakvoti. Supažindinami su mieste veikiančia transporto sistema bei duodami itin svarbūs patarimai, kur kreiptis pagalbos. Kaskart atsižvelgiama į vyraujančias tendencijas i tai pateikiama leidinyje. Šių metų naujovė – trumpi klausimai „Ar žinai?“, kurie leidiniui suteikia dar daugiau gyvumo.
Be to, specialistai pastebi, jog šiais metais Kaune ypatingas dėmesys skiriamas medicinos turizmui. Iš užsienio į Lietuvą grįžta emigrantai ir gimtinėje taisosi dantis, tikrinasi kitas sveikatos problemas, mat čia vilioja gerokai mažesnės kainos.
Tai pastebi ir turistai. Vis populiarėja atvykti į šalį ne istorijos pėdsakais praeiti, o sveikatos klausimais, o Kaunas tam ideali vieta, nes čia telkiasi gausybė įvairias medicinines paslaugas teikiančios įmonės. S. Sidaravičius juokauja, jog Kaune medicinos turizmas siūlo itin platų pasirinkimą, tad galima ne tik dantis susitvarkyti, bet ir plastinę operaciją pasidaryti.