Po daugiau nei 80 metų į Laisvės alėją sugrįžta žirgų traukiame konkė. Trečiadienį pristatyta šešiolika keleivių vienu metu galinti vežti istorinė transporto priemonė iš karto susilaukė didelio kauniečių susidomėjimo. Iki spalio mėnesio pabaigos kauniečiai ir miesto svečiai patys galės išmėginti Laisvės alėja kursuojančios žaliai-rusvos konkės privalumus bei pajusti tarpukario Kauno dvasią.
„Apisuko laiko ratas ir prieš daugiau nei 80 metų Kauno gatvėmis riedėjusi konkė sugrįžo į Laisvės alėją. Dabar konkė ne tik linksmins kauniečius ir miesto svečius, bet ir leis pažvelgti, koks visuomeninis transportas važinėjo anuomet“, – sakė Kauno meras Andrius Kupčinskas.
Pasitelkė specialistus
„Konkę konstravome visą vasarą ir stengėmės ją pagaminti kuo autentiškesnę. Dėl to teko konsultuotis su architektais, istorikais, archyve peržiūrėti to meto nuotraukas“, – teigė bendrovės „Kauno autobusai“ technikos tarnybos vadovas Mindaugas Klimašauskas.
Pasak M. Klimašausko, daugiausiai laiko užėmė metalinių, guma aptrauktų konkės ratų atsiuntimas iš JAV. Pati transporto priemonė saugi, joje sumontuoti stabdžiai, žirgus valdo patyrę specialistai.
„Malonu prisiliesti prie transporto istorijos ir dar maloniau buvo matyti, su kokiu azartu ir meile darbuotojai kibo į darbus siekdami atkurti šią transporto priemonę“, – teigė UAB “Kauno autobusai“ valdybos pirmininkas Jonas Koryzna.
Kauniečiai ir miesto svečiai konke galės pasivėžinti kiekvieną savaitgalį. Planuojama, kad konkė Laisvės alėjoje važinės iki spalio pabaigos, o kitais metais savo keliones atnaujins pasitraukus žiemos šalčiams. Konkės maršrutas drieksis nuo soboro iki Vilniaus gatvės pradžios (ties buvusiu „Skalsos“ pastatu). Planuojama, kad už pasivažinėjimą konke bus renkamas simbolinis mokestis.
Konkės istorija
XIX a. pabaigoje Kauno miesto valdyba nutarė įvesti arklių tramvajų – „konkę“. 1887 metais buvo sudaryta koncesija su belgų inžinieriumi E.Diuponu, kuris naująjį susisiekimą mieste įrengė per ketverius metus. 1892 metų gegužės 24 d. Rotušės aikštėje, susirinkus visuomenei, Kauno gubernatorius N.M. Klinbenbergas atidarė arklių tramvajų, ėjusį nuo Rotušės aikštės dabartinėmis Vilniaus, Birštono, Laisvės alėja, Gedimino, Griunvaldo gatvėmis, Vytauto prospektu iki pat geležinkelio stoties.
Paskutinė konkės kelionė įvyko 1929 metais balandžio 15 d. Ja iškilmingai važiavo miesto aukštuomenė. Vietoj arklių tramvajaus ėmė kursuoti miesto autobusai, kurių eksploataciją 1930 m. iš privačių bendrovių perėmė miesto savivaldybė, išplėtusi ne tik autobusų parką, bet ir maršrutų skaičių.