Kaip po liepos 1-osios gyvena Kauno automobilių turgus?

Roko Tenio nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Kauno automobilių turguje transporto priemonių pasirinkimas didelis, bet lietuviai dažnai nedrįsta automobilių pirkti iš jo, dėl senų įsitikinumų ar kitų priežasčių. Tačiau daugelis dalykų pasikeitė – kokia paklausa, tokia ir pasiūla. Kiekvienas žmogus ieškodamas sau tinkamo automobilio nori įsigyti kuo geresnį, patvaresnį automobilį, kuris ilgai tarnautų, bei būtų kiek įmanoma pigesnis. Neretai pigumą ir patvarumą tarpusavyje sunku suderinti, todėl siekiama iš to gauti kiek įmanoma didesnę naudą pirkėjui. Taip pat priimti nauji įstatymai, nuo šių metų liepos 1 dienos, tikimasi, kad įtakos lietuvius dažniau apsilankyti Kauno automobilių turguje ir išsirinkti kiekvienam tinkantį automobilį.

Nuo šio mėnesio įsigaliojo įstatymas, pagal kurį Lietuvoje nebus registruojami automobiliai, neturintys atliktos techninės apžiūros. Paklaustas ką apie tai mano Kauno automobilių turgaus direktorius Valentinas Naujanis atsakė, kad į tokią pataisą galima žiūrėti tik teigiamai. „Perkant automobilį užsieniečiams, techninė apžiūra nereikalinga. Buvo abejonių, kaip jie eksportuos automobilius iš Lietuvos. Kadangi išduodami tranzitiniai numeriai be techninės apžiūros, kurių kaina apie 100 Lt, tai šio verslo kaip ir nelabai palies. O lietuvui perkant automobilį, žinoma, privalumas. Jeigu yra sudarytos sąlygos pardavėjui prieš parduodant automobilį praeiti techninę apžiūrą ir lietuviams pasiūlyti jau techniškai tvarkingą automobilį, nuo to pirkėjas turėtų būti tik laimingesnis“.

Pagal priimtą įstatymą Kauno automobilių turguje sumažės techniškai netvarkingų automobilių, o pirkėjams bus mažiau problemų. Pardavėjai suinteresuoti parduoti automobilius, o ne laikyti juos už papildomą mokestį. Jeigu automobilis bus techniškai netvarkingas, jo nebus galima registruoti Lietuvoje, dėl to pardavėjams bus sunkiau parduoti transporto priemones pirkėjams. Pardavėjai turės „daugiau įsipareigojimų, išlaidų techninei apžiūrai, nes naudotas automobilis retai kada iš pirmo karto praeina techninę apžiūrą, dėl to pardavėjams truputį mažės pelnas. O pirkėjams bus lengviau apsispręsti, kai jie matys stovintį automobilį, jau su techninės apžiūros išrašu, tai jiems patiems bus mažiau problemų. Tiesiog sėdi ir važiuoji“ pasakojo Kauno turgaus direktorius.

Dėl techninės apžiūros papildomo mokesčio pardavėjams, automobiliai pirkėjams tikrai nebrangs. Paklausti keli Kauno automobilių turguje dirbantys prekiautojai tik patvirtino šį faktą. Automobiliai vis pinga, o jų laikymas turguje turi papildomą mokestį – kuo ilgiau automobilis stovi, tuo didesnį mokestį Kauno automobilių turgaus pardavėjai turi susimokėti. Taigi, jie yra suinteresuoti sumokėti už techninę apžiūrą iš savo lėšų ir parduoti automobilį pirkėjams už tą pačią kainą, negu mokėti už stovėjimą automobilių turguje.

„Visi šie pinigai pardavėjui iš kišenės. Tačiau vėliau, mano nuomone, pirkėjas neturėtų pareikšti jokių pretenzijų, nes nusipirko techniškai tvarkingą automobilį ir jokios moralinės ar juridinės teisės keikti pardavėją neturėtų. Taigi toks faktas juridiškai naudingas ir pardavėjui“, – teigė V. Naujanis.

Pagal LR teisės aktų pakitimus techninė apžiūra galės būti ir panaikinta, jei po avarijos transporto priemonė nebeatitiks techninių reikalavimų – bus deformuotas statramstis, lonžeronas ar rėmas, pažeista pakaba, vairo ir stabdžių sistemos, taip pat suveiks oro pagalvių sistema. Jeigu automobilis bus pripažintas neeksplotuojamu, jo registruoti taip pat nebus galima. Pats Kauno automobilių turgaus direktorius tai vertina teigiamai – „sumažės apgautų pirkėjų, juk niekas nenorėtų nusipirkti tokio automobilio, kuris praradęs visas saugumo funkcijas“.

Valentinas pasakojo, kad ir pats tokio automobilio, su išsprogusiomis oro pagalvėmis, nenorėtų nusipirkti. Jis taip pat pridūrė, kad „būtų geriau, jeigu pirkėjui būtų galima pasitikrinti ar galima registruoti transporto priemonę ar ne“. Paklaustas ar pardavėjams yra naudinga tokios būklės automobilius importuoti į Lietuvą pardavimui V. Naujanis atsakė, kad, jeigu Lietuvoje ir toliau pirks užsieniečiai, tai jiems nėra svarbu ar automobilis buvo pripažintas neeksplotuojamu. Baltarusams, ukrainiečiams tai neturi jokios įtakos. Dauguma automobilių yra išvežami (apie 70 %) ir tik trečdalis viso Kauno automobilių turgaus transporto yra eksplotuojami Lietuvoje.

Vis dėl to lietuviai nėra potencialūs Kauno automobilių turgaus pirkėjai. Vieni yra finansiškai nepajėgūs įsigyti naujesnių metų vis dar brangių automobilių, kiti nepasitiki importuotų automobilių patikimumu. Lietuviai labiau linkę įsigyti Lietuvoje jau eksploatuotus automobilius.

„Lietuvoje eksploatuotas automobilis turi savotiškų privalumų, jeigu buvo pirktas naujas ir priziūrėtas, bei tvarkomas servisuose. Greičių taip pat Lietuvoje nėra didelių, pavyzdžiui kaip Vokietijos autobanuose. Aišku, klausimas kyla kokia yra važiuoklės būklė, o dėl kitų dalykų, manau neblogas pasirinkimas. Kiekvienas pirkėjas perka automobilį pagal finansines galimybes“ savo pamastymais dalinosi V. Naujanis.

Tikimasi, kad priimtas įstatymas, pagal kurį transporto priemonės turi turėti techninę apžiūrą, leis lietuviams patikimiau žiūrėti į techniškai tvarkingas transporto priemones ir galbūt padaugės norinčių pirkti automobilius iš Kauno automobilių turgaus. Kaip teigė V. Naujanis, reikia pasiskaičiuoti savo finansus ir pagalvoti ką verta pirkti. „Jeigu senas automobilis, tai tikimybė, kad jis buvo daužtas yra didelė, o tvarkyti jo neapsimoka, nes tvarkymas Lietuvoje yra tikrai brangus. Žinoma toks automobilis neturi garantijos ir kilometražas didelis. Vis gi nepasitikėti neverta, nes naujesnius automobilius, pavyzdžiui 5 – 6 metų senumo, galima nuvežti į servisą ir ten tiksliai viską pasakytų – koks yra pravažiuotas kilometražas, kas buvo keista ir t.t.“ Valentinas patikino, kad perkant iš salono naują automobilį yra tikrai neblogas pasirinkimas, tačiau prarandama nemažai pinigų – privalomas draudimas, lizingas, didelis automobilio nuvertėjimas. Tokį pirkimo būdą Kauno automobilių turgaus direktorius siūlo įsigyti nebent įmonėms, o fiziniams asmenims tiesiog finansiškai nerekomenduotų.

„Labai naudinga pirkti 1 – 3 metų senumo automobilį, kuris 40 procentų yra pigesnis nei perkant iš salono. Atitinkamai draudimas mažėja ir t.t. Aišku tokį automobilį sunku rasti sveiką, vakariečiai nelabai parduoda“.

Norint rasti sau tinkamą automobilį reikia atsižvelti į galimybes, tiek į automobilio, tiek į piniginės. Tačiau kaip teigė V. Naujalis, kas ilgai ieško, tas ir randa.

17 KOMENTARŲ
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Tragiška sekmadienio avarija Kaune: po smūgio į šviesoforą, keleivis žuvo vietoje

Garliavoje specialiųjų tarnybų sujudimas – gatvėje partrenktas žmogus

„Baltojo kaspino“ festivalį Kaune užbaigė padėkos vakarienė restorane „Ieti“

„Žalgiris“ palaužė iki paskutinių sekundžių kovojusius šiauliečius

Gaisras Prienų rajone: gyvenamajame name sprogo dujų balionas

Kalinio sukčiavimo schema Pravieniškėse: vieniems siūlė darbą, kitiems – automobilius ir vibratorius

Pigių prekių siuntimasis iš Kinijos – kaip neapsigauti ieškant geriausių pasiūlymų

Kvapą gniaužiantis M. Mikutavičiaus šou „Ore“ kauniečius pakylėjo virš realybės

Modernus žvilgsnis į eksponatus: atverta nauja M. K. Čiurlionio dailės muziejaus ekspozicija

Advokatė paaiškino, iš kokių lėšų antstolis gali išieškoti skolą