Vasarai įsibėgėjant jau galima pradėti skaičiuoti dienas iki liepos 4-5 dienomis Kačerginės „Nemuno žiede“ įvyksiančio rytų Europos drifto čempionato – „Prestigio EEDC“. Kartu su čempionatu Lietuvoje laukiama ir „TEAM EEDC“ arba „EEDC“ komandos – rinktinių lygos pilotų.
„TEAM EEDC“ koncepcija gana paprasta – norint užtikrinti itin aukštą čempionato meistriškumo lygį, organizatoriai nusprendė į vieną kolektyvą suburti stipriausius ir charizmatiškiausius čempionato šalių atstovus – čempionus, kurie ne tik gauna teisę atstovauti lygą ir tapti jos veidu, bet ir sulaukia papildomo rėmėjų dėmesio.
Šiuo metu „rinktinėje“ yra penki žaidėjai: du latviai, vienas rusas, vienas ukrainietis ir lenkas.
Gvido Elksnis ir Kristaps Blušs – tai Latvijos elitas. Abu šie dalyviai yra daugkartiniai Latvijos PRO lygos čempionai ir abu kartą yra tapę „PRESTIGIO EEDC“ laimėtojais. Būtent jie šiuo metu vos kelių taškų skirtumu varžosi dėl čempionato lyderio pozicijos. Abu vairuoja BMW markės kėbulus – būtent tik kėbulu būtų galima pavadinti Kristaps Blušs pilotuojamą automobilį pravarde – „Croco“. „General Motors“ pagaminta LS7 jėgainė latvių komandos „HGK“ rankomis buvo praturtinta kompresoriumi ir dabar lengvai generuoja virš 700 arklio galių – visa kita kėbule arba sportui skirtos arba pačių „braliukų“ rankomis pagamintos dalys. Gvido šiame reikale kiek konservatyvesnis ir vis dar naudoja BMW variklį, ant kurio sumontuota turbina taip pat leidžia išvystyti kiek daugiau nei 700 arklio galių. Tai neabejotinai vieni iš liepos 5 dienos varžybų, bei viso čempionato favoritų.
Rusiją rinktinėje atstovauja Lietuvoje jau gerai pažįstamas Sergej Kabargin arba tiesiog „Dėdė Kaba“. Praeitais metais skrydžiu per atitvarą „pasižymėjęs“ penkiasdešimtmetis šiemet specialiai dėl „Nemuno žiedo“ trasos savo „Toyota Supra“ padabino atmosferiniu 800 arklio galių varikliu – taip, jokių turbinų, jokių kompresorių, tiesiog gryna amerikietiška galia.
Ukrainą šiemet komandoje atstovaus visiems gerai žinomas Alexey Golovnia. Jo „Nissan S13“ didelių pokyčių šį sezoną nesulaukė, nes jie tiesiog nereikalingi – automobilis jau keletą sezonų važiuoja patikrinta ir patikima konfigūracija, tad iš jo galima tikėtis tik stabilaus rezultato – podiumo.
Lenkija šiemet į komandą meta savo kozirį – Pawel Trela ir „Trolį“ – būtent taip pravardžiuojamas jo „Opel GT“. Neapsigaukite, tai netikras Opelis – po itin trumpa automobilio baze slepiasi pačio piloto perdaryta važiuoklė ir „Toyota Supra“ jėgainė. Šis automobilis ir jo vairuotojas vis dar kelia mistiją aplink save – daugelis Europos pilotų vos pradėjus konstruoti šį montriuką deklaravo, jog tai visiškai nelogiškas sprendimas – su tokia trumpa automobilio baze driftinti nepavyks. Tačiau Lenkijos čempionas turėjo kitą nuomonę ir ją patvirtina neįtikėtinai staigiais judesiais trasoje bei kvapą gniaužiančių greičiu – pasivyti šį „trolį“ geba toli gražu ne kiekvienas, aplenkti – vienetai.
Deja, bet kol kas šioje komandoje nematome nei vieno Lietuvos atstovo – šiuo metu stipriausiais lygoje jaučiasi Mantas Kulvinskas iš komandos „Mantinga“, dalyvavęs abiejuose etapuose ir garantuotai dalyvausianti liepos penktą – šiuo metu jis šeštoje vietoje. Taip pat galima vėl pradėti dėti viltis į „Drifter.lt“ ekipos narį Darių Balį – jis yra vienintelis lietuvis lygos istorijoje užėmęs trečiąją vietą bendroje įskaitoje, o jo ruošiamas penktos serijos BMW jau iškeliavo į elektrikų rankas, tad jo šansai sugrįžti į lyderių gretas atrodo realistiškiau nei bet kada. Taip pat šioje komandoje būtų galima pamatyti ir Lietuvos čempioną Andrių Vasiliauską, tačiau norint patekti tarp geriausiųjų, Andriui dar reikės įrodyti savo gebėjimus tarptautinėje arenoje.