Šį pirmadienį, visoje Europoje prasidėjus judriajai savaitei, Kaune buvo pristatytas elektrinis autobusas. Miestiečiai šią transporto priemonę išbandyti galės visą savaitę. Ji važiuos 37-uoju maršrutu.
Lietuvoje pagamintas ekologiškas autobusas „L-Bus City Smile 10E” važiuos nuo stotelės „J.Grušo meno vidurinė mokykla” iki stotelės „Partizanų g.”. Per naktį 8 val. krautas autobusas dieną nuvažiuos iki 240 kilometrų.
„Esame išbandę dujinius, hibridinius, o dabar būsime išbandę ir elektrinius autobusus. Reikia atlikti turimo viešojo transporto inventorizaciją ir ateinančiam 2014 – 2020 m. ES finansiniam etapui planuoti senų neekologiškų autobusų keitimą moderniomis ir aplinką tausojančiomis transporto priemonėmis”, – teigė Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas.
Pasak autobusą sumontavusios įmonės „L-BUS” direktoriaus Marjano Mečkovskio, autobusas sertifikuotas Europos Sąjungoje. Jį galima eksploatuoti bet kurioje iš ES šalių. Visų baterijų elementų galia sudaro 230 kWh, o vieno kilometro kaina siekia 1,56 Lt. Pristatyto autobuso vertė – 1,5 mln. Lt.
„Šiandien visoje Europoje prasidėjo judrioji savaitės, kurios tikslas atkreipti visuomenės dėmesį į neigiamą transporto poveikį aplinkai ir žmonių sveikatai. Džiugu, jog būtent šią savaitę Kaune išbandysime elektrinį autobusą, kuris netolimoje ateityje gali pakeisti senuosius dyzelinius autobusus ar troleibusus, kurių kontaktinio tinklo išlaikymas kainuoja brangiai”, – sakė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Autobuso ilgis – 10 m, svoris – 10,5 t. Transporto priemonė žemagrindė. Autobusas pritaikytas žmonėms su negalia. Transporto priemonėje taip pat įrengtos šildymo bei ventiliavimo sistemos, palaikančios efektyviausią autobuso baterijų ir elektrinio variklio darbinę temperatūrą. Transporto priemonės elektros sistema yra naudojama šildymui, nors papildomai įrengtas ir tepalinis šildytuvas. Slenkančios durys atsidaro į salono vidų, o durų sistema automatiškai užrakinama vos tik autobusas pradeda važiuoti didesniu nei 3 km/val. greičiu.
Kuriant transporto priemonę prisidėjo trys partneriai – „Cegelec” iš Čekijos teikė elektros įrangą, AMZ KUTNO iš Lenkijos – kėbulą, o visas detales bei agregatus sumontavo Lietuvos bendrovė „L-BUS”.