Lietuvos Raudonasis Kryžius antradienį atidarė humanitarinės pagalbos liniją.
„Ilgai brandintas projektas, turbūt gerą pusmetį dėliojome ir detales, ir procesus, kaip viskas turėtų veikti, tikrai turėjome iššūkių, kad pildytume pažadus žmonėms visoje Lietuvoje“, – antradienį pristatydama pagalbos liniją sakė Lietuvos Raudonojo Kryžiaus generalinė sekretorė Kristina Meidė.
Nutikus nelaimei, dėl kurios prireikia humanitarinės pagalbos daiktais ar drabužiais, konsultacijos, nakvynės, finansinės, psichologinės pagalbos, Lietuvos gyventojai galės skambinti trumpuoju numeriu 111 ir sulaukti skubios savanorių, darbuotojų pagalbos.
Pasak K. Meidės, ši linija skirta žmonėms, kurie susiduria su netikėtais sunkumais, pažeidžiamiems, negalią turintiems žmonėms, daugiavaikėms šeimoms ar tiesiog patekus į nelaimę, pavyzdžiui, patyrus gaisrą ir panašiose situacijose.
„Mes norime, kad žmonės nepatirtų to nesaugumo jausmo, kai atsitikus bėdai, esu vienas. Kad to jausmo nebūtų, kad turėčiau kam paskambinti ir gauti net ir psichologinę pagalbą, jeigu tokios man reikia“, – tvirtino ji.
Pagalbą organizuos Lietuvos Raudonojo Kryžiaus savanoriai, teritoriniu principu ją koordinuos 14 organizacijos skyrių.
Pasak K. Meidės, savanorių dirbs tiek, koks bus pagalbos poreikis.
„Turime pinigų rezervą pasidėję, o paskui prašysime rėmėjų pagalbos, kaip ir visada“, – teigė ji.
„Mes esame pakankamai aktyvūs bendruomenėse. Tai reiškia, kad jeigu kam nors nebereikia lovos, mes paprašysime ją atiduoti ir nuvešime tam žmogui, kuriam jos reikia. Šiaip turime didelį būrį aukotojų, žmonių, kurie remia mus kiekvieną mėnesį, ir iš tų lėšų padėsime žmonėms, kurie stokos“, – BNS sakė organizacijos vadovė.
Ji pabrėžė, kad teikiama pagalba nebus ilgalaikė.
„Nežadame nuolatinės pagalbos, tikrai nesame pajėgūs ilgą laiką teikti pagalbą, bet jeigu žmogus, pavyzdžiui, neturi, už ką nupirkti batų, neturi pinigų nupirkti mokyklinių prekių vaikui prasidėjus mokslo metams ar maisto paskutiniam savaitgaliui iki atlyginimo, mes visada padėsime“, – tvirtino K. Meidė.
Pagalbos numeris 111 pradėjo veikti antradienį, Raudonojo Kryžiaus operatoriai jau sulaukė ir pirmųjų pagalbos prašymų.
„Šiandien jau mūsų paprašė negalią turinti šeima lovos, vieniša mama, kuri sunkiai suduria galą su galu, paprašė žieminių batų ir akinių, taip pat paprašė nuvežti netikėtai atsitikus bėdai pakartotinei konsultacijai į gydymo įstaigą, psichologinės pagalbos“, – sakė Lietuvos Raudojo Kryžiaus vadovė.
„Viena vertus, yra didelis džiugesys, kita vertus, jau kirba iššūkis, ar pajėgsime didinti komandą, jeigu tų poreikių bus labai labai daug“, – teigė ji.
Trumpasis nemokamas pagalbos numeris veiks visą parą, visomis savaitės ir švenčių dienomis. Operatoriai gali bendrauti lietuvių, anglų, rusų kalbomis.
Anot organizacijos, humanitarinė pagalba, atsižvelgiant į situaciją, bus suteikiama kaip įmanoma greičiau.
Pagalbą daiktais bus galima atsiimti patiems nurodytuose humanitarinės pagalbos punktuose, o esant būtinybei daiktai bus pristatyti į reikiamą vietą.
Antradienį spaudos konferencijoje Vilniuje dalyvavęs socialinės apsaugos ir darbo viceministras Martynas Šiurkus teigė, kad pagalbos rankų yra ir daugiau, tik ne visada žmogus žino, susigaudo, kur nors kreiptis.
„Tos pagalbos rankos, kurias suburia Raudonasis Kryžius, padės susiorientuoti asmenims, kuriems reikalinga pagalba“, – tvirtino jis.
„Neabejoju, kad ši iniciatyva padės mažinti ir skurdą, ir socialinę atskirtį, ir suburti daugiau ir bendruomenės, ir visuomenės padėti asmenims, kurie susiduria su įvairiomis krizinėmis situacijomis“, – pridūrė viceministras.
Raseinių seniūnas Artūras Milašauskas linkėjo, kad niekam neprireiktų skambinti numeriu 111.
Tačiau, anot jo, praktika rodo, kad gyventojams nuolat reikia įvairiausiosios pagalbos, todėl Raudonojo Kryžiaus iniciatyva labai vertinga.