Lietuvos susisiekimo ministras pareiškė, kad bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail“ vėluoja suprojektuoti europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ atkarpą nuo Kauno iki Latvijos sienos.
Lietuvai siekiant iki 2026 metų baigti projektą „RB Rail“ dar šiemet turi užbaigti projektavimą, kad būtų galima skelbti rangos konkursus, teigia Marius Skuodis.
„Galime tęsti tolesnius projekto plėtros darbus Latvijos sienos link, tačiau projektavimo darbai, už kuriuos atsako „RB Rail“, vėluoja“, – po susitikimo su „RB Rail“ valdybos nariais sakė M. Skuodis.
Geležinkelį šiame ruože už 18,1 mln. eurų (su PVM) projektuoja bei statybas prižiūrės Ispanijos įmonė „Idom Consulting, Engineering, Architecture“.
Ministerijos teigimu, 169 kilometrų ruože nuo Kauno iki Latvijos sienos baigti parengiamieji darbai – atliktos žemės paėmimo procedūros, o 78 km kelio ruože nuo Kauno iki Ramygalos paskelbti tik kai kurių objektų – tilto per Nerį ir jungiamųjų kelių tarp Šveicarijos ir Žeimių – statybos rangos konkursai.
Kartu inicijuojamas elektrifikavimo, stočių bei Panevėžio mazgo plėtros specialiųjų planų rengimas.
Planuojama, kad ruože Kaunas–Ramygala bus įrengti 7 viadukai, 11 geležinkelio viadukų, 4 geležinkelio tiltai ir 3 tuneliai gyvūnams. Be to, čia bus pastatytas vienas įspūdingiausių inžinerijos objektų – 1,51 kilometro ilgio tiltas per Neries upę.
Tuo metu 91 kilometro ilgio ruože nuo Ramygalos iki Lietuvos-Latvijos sienos bus trys geležinkelio tiltai, 14 automobilių kelių ir 20 geležinkelio viadukų, keturi žalieji tiltai ir Panevėžio keleivinių traukinių stotis.
Viso 169 km ruožo statyboms skirta 257 mln. eurų Europos Sąjungos paramos.
Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.