„ChangeMakers’ON” iš 85 registracijų išrinko 12 geriausių idėjų, kurias viso hakatono metu vystys komandų narių ir „ChangeMakersON“ ekspertų jungtinės pajėgos.
[galerija kiek=”4″]
Atrankos metu buvo atsižvelgiama į dalyvių motyvaciją, idėjos poveikį, taip pat galimybę idėją pritaikyti kitose rinkose, siekiant pritraukti poveikio investuotojus. Didžiausią postūmį per hakatono savaitgalį padariusios komandos bus apdovanotos specialiais prizais: pakvietimas į „ChangeMakers‘ON“ socialinių inovacijų stovyklą, Justino Jarusevičiaus iš „Motieka&Audzevičius” 1000 EUR vertės teisinė konsultacija, 1 mėnesio inkubatoriaus „Leeuwarden“ (Olandija) programa, „Code Academy“ IT sprendimas, „KTU Startup Space“ inkubavimo programa.
Hakatono atidaryme, kuris vyks jau šį penktadienį (gegužės 4d., nuo 16h) KTU Santakos Slėnyje, laukiami visi – nesvarbu tu esi dalyvis ar ne, lauksime tavęs! Atidarymo metu sveikinimo žodį tars KTU rektoriaus pareigas laikinai einanti doc. Jurgita Šiugždinienė, renginio globėja Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto narė dr. Gintarė Skaistė, atidarymo renginio vedėjas ir „ChangeMakers‘ON“ ambasadorius – Leonardas Pobedonoscevas.
Toliau vyks „ChangeMakers‘ON“ ekspertų diskusija socialinių ir technologinių inovacijų tema. O dabar, norite sužinoti daugiau apie komandas ir jų idėjas? Štai jos!
Šiais metais išties daug dalyvių orientuojasi į socialines inovacijas. Netgi 2 komandos nori išspręsti aktualią šių laikų problemą – kaip padėti šiuolaikinėms mamoms palaikyti ryšius su kitomis netoliese esančiomis mamomis, kartu dalintis vargais ir džiaugsmais, taip pat kaip neatsiriboti nuo įprasto gyvenimo ritmo.
Abiejų komandų tikslas kuo daugiau mamų įtraukti į socialinį gyvenimą, kuo labiau rūpintis jų psichologine gerove auginant vaikus, taip sprendžiant problemą dėl gana dažno mamų užsidarymo namuose ir veiklų, socializacijos trūkumo. Viena komanda jau stipriai pažengusi idėjos įgyvendinimo link, o kitai komandai visgi reikės IT specialistų ir dizainerių pagalbos programėlės kūrimo klausimais bei tam, kad sėkmingai judėtų tikslo link. Kita idėja orientuota į akluosius, tai „Vibrovision“ įrenginys, kuris padeda jiems orientuotis erdvėje.
Komandos tikslas – sukurti produktą, kuris atitiktų neįgaliojo lūkesčius bei būtų už prieinamą kainą. Prietaisas tvirtinamas žmogui prie krūtinės, numato 3 metrų atstumu esančius objektus, o apyrankės ant rankų, gaunančios signalą apie artėjančius objektus, pradeda atitinkamai vibruoti.
Kaip jau supratote, ši idėja jau apčiuopiama, tereikia puikaus verslo plano. Taip pat turime ir komandą, kuri nori sukurti programėlę, padedančią senyvo amžiaus žmonėms ar neįgaliesiems surasti savanorius, kurie padėtų jiems atlikti kasdienes užduotis. Programėlių kūrimui ir pritaikymui naudoti šioms žmonių grupėms tikrai reikės pagalbos iš IT srities.
Paliečiama ir kita socialiai jautrių žmonių grupė – kurtieji. Yra idėja pagelbėti jiems įsilieti į bendruomenę per meną ir dizainą, t.y. įtraukti juos į įvairius kūrybinius procesus, labiau remti gestų kalbą įvairose srityse, taip sprendžiant problemą dėl klausos negalią turinčių žmonių socialinės atskirties.
Neveltui sakoma, kad jei žmonės praranda kokį nors pojūtį, jiems paaštrėja kiti. Gal tai galėtų būti raktas jiems atsiskleisti ir įsilieti į bendruomenes per kūrybą? Komandoje jau yra įtraukti asmenys su klausos negalia, jiems talkins ir grafikos dizaineris, marketingo, produkto vadybininkai.
Kadangi jau prakalbom apie meną, viena komanda siūlo atgaivinti meniškas amatų specialybes ir paskatinti Lietuvos amatininkus patiems kurtis sau darbo vietas, kelti šalies ekonomkos lygį.
Pavyzdžiui, steigti daugiau vyrų kirpyklų, kuriose būtų teikiamos vyrų barzdų priežiūros paslaugos, nes kiek žinoma, tokių vietų Lietuvoje nėra daug ir šios paslaugos yra brangios. Komanda nori labiau išplėsti šią verslo idėją ir padaryti šią paslaugą prieinamą kiekvienam, taip išsprendžiant problemą dėl šių specialių vietų trūkumo.
Taip pat yra mažai vietų, kuriose burtųsi ir bendru gyvenimu dalintųsi žmonės su tom pačiom idėjom, žiniom, siekiais. Užsienyje tai yra gana populiaru ir vadinama „co-living“. Viena komanda būtent ir turi tokį projektą, jau 1 metus laiko gyvuojantį „Co-living Vilnius“. Komandos tikslas hakatono metu kuo labiau išplėsti šią socialinę inovaciją, galbūt netgi tarptautiniu mastu.
Keletas komandų orientuojasi ir į aplinkos apsaugos ir priežiūros sprendimus, visi žinom kaip svarbu išsiugdyti gerus įpročius, kol dar nėra per vėlu. Tai galėtų padėti padaryti vienos komandos jau sukurta mobilioji programėlė – žaidimas, kuris yra orientuotas į nelegalių savartynų lokalizavimą ir sutvakymą. Jų produktas jau yra pakankamai išvystytas, tačiau programos metu jiems bus reikalingos teisinės ir valdžios konsultacijos. Ši idėja padėtų mažinti aplinkos taršos problemas. Taip pat turime ir idėją su maisto platforma, kurios tikslas – derliaus perviršį paskirstyti kitoms Baltijos šalims, taip sprendžiant problemą dėl perteklinio derliaus išmetimo.
Gauta ir gana inovatyvi idėja augalų priežiūrai, kuriai būtų naudojama saulės baterijomis įkraunama augalų laistymo ir priežiūros sistema, valdoma nuotoliniu būdu per programėlę. Komandos tikslas hakatono metu sukurti prototipo idėją vienam augalui, toliau po programos ir visam šiltnamiui! Komanda tikisi iššspręsti problemą, kuomet pakankamai dideliems ūkiams dažnai tampa sunku efektyviai prižiūrėti didelius augalų plotus, tuomet ši sistema padėtų palengvinti jų darbą.
Ir kaip gi be žaidimų? Viena komanda jau turi sukūrusi platformą, kurioje už tam tikrą administracinį mokestį bus galima skolintis, išnuomoti įvairius stalo, kompiuterinius žaidimus. Ši platforma sukurs žaidimų daugkartinio naudojimo galimybę. Komandos tikslas – pereiti prie atsakingo verslo modelio sukūrimo, įgyvendinant vieną iš JT darnaus vystymo tikslų – atsakingą gamybą ir vartojimą. Hakatono metu komanda tikisi kaip galima labiau išgryninti verslo modelį, gauti minčių, patarimų dėl įvaizdžio kūrimo. Ir galiausiai, paskutinė dalyvaujanti idėja yra integruoti į mokymosi procesą visiems gerai žinomą „Minecraft“ ir įtakotojus (angl. geriau žinoma kaip „influencers“). Komandos tikslas sukurti sistemą, kuri įtrauktų vaikus į mokymosi procesą, pasitelkiant populiarų žaidimą, taip išsprenžiant problemą dėl vaikų motyvacijos mokytis.
„ChangeMakers‘ON“ džiaugiasi įdėjų įvairove ir inovatyvumu! Taip pat labai džiugu, jog komandoms reikės gana daug IT specialistų pagalbos, dizainerių, marketingo specialistų, valdžios atstovų konsultacijų.
Žinoma, „ChangeMakers‘ON“ nepamiršo ir pavienių užsiregistravusių dalyvių, jiems bus suteikta galimybė jungtis prie jau esančių komandų bei pastiprinti gretas. Šiais metais gana daug užsiregistravo pavienių IT specialistų, norinčių jungtis prie jau turinčių idėjas komandų. Jiems vietos tikrai atsiras!
Visi dalyviai labai motyvuoti ir tikisi iš šios programos daug dalykų: užmegzti naudingus kontaktus, generuoti daugiau naujų idėjų, motyvuoti save, gauti grįžtamąjį ryšį, tobulėti, plėsti su jau turimais projektais, gauti tam tikrų specifinių žinių, galiausiai sužinoti, kaip visgi idėjas paversti tvariu verslu. To „ChangeMakers‘ON“ komanda ir linki visiems dalyviams!