Prieš 10 dienų pagrindiniais Lietuvos oro vartais tapęs Kauno oro uostas paneigė visus anksčiau laiko kilusius nuogąstavimus. Keturis kartus išaugęs keleivių srautas ir su tuo susiję infrastruktūros pokyčiai nesukėlė jokių problemų. Priešingai – šiam įvykiui maksimalias pastangas skyręs Kaunas pelnytai sulaukia teigiamų atsiliepimų, o žmonių suaktyvėjimas jaučiamas ne vien oro uoste, bet ir visame mieste.
Daugiau kaip 10 tūkst. keleivių per dieną nuo liepos 14 d. aptarnaujantis Kauno oro uostas, regis, išsklaidė visas abejones: su tokiu darbo krūviu pavyksta kuo puikiausiai susitvarkyti. Kelios dešimtys ryškiaspalves liemenes vilkinčių paslaugių savanorių jau ties įvažiavimais į automobilių stovėjimo aikšteles pasitinka atvykstančius keleivius, o tuo pat metu laukimo salėje pasveikina atskrendančius svečius. Vietoje griežtų uniformų jie pasitelkia plačias šypsenas.
Gerai nusiteikę jaunuoliai dirba ne vien Kauno informaciniame stende, oro uosto salėje, bet ir už jos ribų. Jie dalinasi informacija apie Kauno miestą ir paslaugiai talkina keleiviams, padeda atsakyti į visus iškylančius klausimus.
„Šie geranoriški žmonės – Kauno sutelktas jaunimas. Pajėgos plečiasi, atsiranda vis daugiau norinčiųjų prisidėti prie tokios savanoriškos iniciatyvos. Net patys oro uosto administracijos vadovai aktyviai dalyvauja ir išvien su savanoriais padeda koordinuoti gerokai suaktyvėjusį veiksmą. Atmosfera tikrai gera. Visi drauge siekiame, kad kiekvienas čia apsilankęs svečias norėtų vėl sugrįžti į Kauną ir pažinti mūsų miestą dar iš arčiau, galbūt net 2022-aisiais, kaip Europos kultūros sostinę“, – kalbėjo Kauno miesto mero pavaduotojas Simonas Kairys.
Jis ir pats trumpam prisijungė prie savanorių, kad iš arti pamatytų vadinamąją oro uosto darbo virtuvę. Pasak S. Kairio, Kauno miesto savivaldybė nuolat seka situaciją, kad laiku priimtų būtinus sprendimus. Kol kas su išbandymu pavyksta susidoroti sklandžiai. Apie tai liudija ir teigiami keleivių atsiliepimai bei pozityvūs vertinimai viešoje erdvėje, kur keleiviai pastebi, kad net pasienio kontrolės procedūros nuo šiol čia vyksta kur kas sparčiau.
„Kai oro uoste nelieka tų visų chaotiškų procesų, keleiviai nejaučia jokios papildomos įtampos, atitinkamai ir bendras įspūdis apie miestą išlieka daug malonesnis, kad ir kokia trumpa viešnagė čia būtų buvusi. Jei anksčiau išties sulaukdavome signalų dėl vienokių ar kitokių oro uosto trūkumų, tai pastarosiomis dienomis mus pasiekia išvien tik geros reakcijos. Akivaizdu, kad mums iš anksto atkreipus dėmesį į galimas problemas, visos atsakingos institucijos pasitempė ir šiam svarbiam etapui pasiruošė iš peties. Tai itin svarbu ne vien Kaunui, bet ir visai Lietuvai. Pasigirdo netgi prašymų, kad Kaunas ir toliau išliktų pagrindiniu šalies oro uostu“, – šyptelėjo S. Kairys.
Viso to rezultatas – gerokai išaugęs žmonių kiekis Kaune ir beveik pilnai apkrauti miesto viešbučiai. Apgyvendinimo paslaugų sektoriuje pastarosios kelios savaitės pranoko net gana optimistiškus išankstinius lūkesčius. Tam pasitarnavo ir visą parą iš oro uosto iki Kauno geležinkelio stoties nuolat kursuojantis 29 maršruto autobusas, kurio grafikas operatyviai koreguojamas atsižvelgiant į informaciją apie vėluojančius skrydžius.
Šis vadinamasis „aukso mėnuo“, planuojama, tęsis iki rugpjūčio 17 dienos, kai bus baigta Vilniaus oro uosto pakilimo tako rekonstrukcija. Tačiau Kauno miesto vadovai jau dabar užsimena, kad tuo viskas nesibaigs. Prognozuojama, jog Kauno oro uoste atsiras daugiau skrydžių kompanijų, kurių dėka miestas taps dar geriau pasiekiamas. Dialogai su jomis jau vyksta šiuo metu, tačiau apie konkrečias kryptis ir kitas detales kalbėti dar kiek per anksti. Tai itin aktualu ne vien turistams, bet ir verslui bei investuotojams, kurie vis daugiau dėmesio skiria būtent Kaunui.