Alkoholis, prekiavimo draudimai, apribojimai – pagrindinė šiuo metu Seime diskutuojama tema. Nuspręsta priimti dar vieną ultimatumą – Seimas nusiteikęs uždrausti bet kokią alkoholio reklamą, tam pritaria daugiau negu pusė parlamentarų. Tačiau, kaip ir įprasta, pasitaikys išimčių – bus galima naudoti alkoholio gamintojų pavadinimus bei prekės ženklus ant sportininkų marškinėlių bei arenų grindų.
Seimas, ketvirtadienį svarstydamas Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas, nepritarė nė vienai pataisai, kuri būtų leidusi alkoholio reklamos išimtis, pavyzdžiui, dėl prekių ženklų. Po svarstymo už projektą balsavo 75 Seimo nariai, prieš – 6, o susilaikė 25.
Premjeras Saulius Skvernelis žadėjo, kad „krepšiniui grėsmės nekyla“: „Ženklai ir toliau galės būti naudojami“.
Jis žadėjo, kad bus sudarytos sąlygos šalies sportui „per atskirus fondus gauti rėmimą“.
Įstatymo projektas numato, kad reklamuoti alkoholį bus galima informaciniuose pranešimuose, skirtuose šio verslo specialistams, o skelbti alkoholio gamybos įmonių pavadinimus ir prekės ženklus – iškabose ant jų pastatų ir transporto, o netikėtai – ir Lietuvos transliuotojų programose.
Be to, reklama nebus laikoma informacija parduotuvėse ir viešojo maitinimo vietose, kur prekiaujama alkoholiu, taip pat jo gamintojų ar prekiautojų interneto svetainėse.
Sveikatos reikalų komiteto pirmininkė „valstietė“ Agnė Širinskienė tikino, kad „atvažiuojančių komandų pavadinimams reklamos draudimas nebūtų taikomas“.
Daugiausia siūlymų riboti alkoholio prieinamumą pastaraisiais metais teikęs konservatorius, Sveikatos reikalų komiteto narys Antanas Matulas apgailestavo, kad uždraudus reklamą, nepalikta galimybė reklamuoti bent prekės ženklą.
„Taip, aš irgi už, kad reklama būtų visiškai ribojama, bet kokias pasekmes atneš tas visiškas reklamaos draudimas – pražudysime antrąjį religiją – krepšinį, nes alkoholis nemažai krepšinio komandų remia vien už tai, kad leidžia prekės ženklą ant nugaros arba ant grindų (krepšinio aikštelės – BNS). Dėl prekės ženklo pamatymo ant aikštės niekas neprasigers“, – tikino A.Matulas.
Jis sutiko, kad atsisakyti visiškos alkoholio reklamos būtų galima, kai „geriau finansuosime sporto renginius“.
„Už poros, trejeto metų gal priimsime tokį sprendimą (dėl reklamos visiško draudimo – BNS)“, – teigė A.Matulas.
„Valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis tikino, kad bet kokios išimtys dėl reklamos draudimo būtų sunkiai administruojamos, jomis būtų pasinaudojama.
Parlamentinio Biudžeto ir finansų komiteto narys liberalas Kęstutis Glaveckas vardijo, kad iš alkoholio pardavimų į biudžetą surenkama 253 mln. eurų akcizo, 260 mln. eurų pridėtinės vertės mokesčio, 50 mln. eurų „Sodros“, pajamų ir kitų mokesčių – iš viso 600 mln. eurų pajamų.
Kaip laikomasi alkoholio reklamos draudimo, kontroliuoja Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas.