Susisiekimo ministerijoje pristatyta Vakarų Europoje veikianti geležinkelių terminalo sistema, kuri padeda užtikrinti operatyvų įprastų krovininių transporto priemonių puspriekabių pakrovimą ant specialių geležinkelio platformų ir saugų jų gabenimą be vilkikų.
Šią sistemą siūloma įrengti šalia Kauno intermodalinio terminalo, kur išplėtota kelių ir geležinkelių transporto infrastruktūra, veikia Kauno laisvoji ekonominė zona ir oro uostas.
„Krovininių transporto priemonių puspriekabių gabenimas geležinkelių platformomis į Vakarų Europos šalis, kuriose veikia analogiškos terminalų sistemos, leistų sumažinti tarptautinės magistralės „Via Baltica“ apkrovą, žalingą kelio dangai poveikį, didintų eismo saugumą“, – sako susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas.
Viceministro S. Girdausko kvietimu, vakarietišką geležinkelių terminalo sistemą pristatė Prancūzijos kompanijos „Lohr Group“ geležinkelių sistemų infrastuktūros direktorius Herve Morel ir plėtros komercijos vadovė Anna Samsonova.
„Lohr Group“ atstovai naujovę Lietuvai pasiūlė išnagrinėję vietos infrastruktūros galimybes. Svečių teigimu, iš Kauno į Vakarų Europos valstybes, kuriose veikia analogiškos geležinkelių terminalo sistemos, puspriekabes be vilkiko bus galima saugiai vežti geležinkelių transportu iš mažiausiai 10 specialių platformų suformuotu sąstatu.
Ši sistema pradėjo veikti 2003 m. tarp Prancūzijos Aiton gyvenvietės ir Orbassano miesto (Italija). 2007 m. ji buvo įdiegta tarp Liuksemburgo Betembūro ir Prancūzijos Perpinjano miestų.