KET spraga, kuria naudojasi pradedantieji vairuotojai

delfi.lt 2016/04/05 11:56
Vidutinio greičio matuokliai "Via Baltica" kelyje / DELFI nuotr.

Klevo lapas ant automobilio galo rodo, kad prie vairo pradedantis vairuotojas, kurio stažas nesiekia dvejų metų. Tai reiškia, kad keliais toks vairuotojas turi važiuoti lėčiau. Tačiau vadinamasis „klevelis“ gali tokiu pačiu greičiu, kaip kiti eismo dalyviai, lėkti pro greičio matuoklius. Radarai neišmatuos vairuotojo amžiaus ar stažo, todėl spraga galima nesunkiai naudotis.

Policija sako, kad pradedančiuosius vairuotojus tramdančių priemonių ir taip apstu.

Gali viršyti ir 40 km/val.

„Pradedantiesiems vairuotojams, taip pat asmenims, kurie mokosi vairuoti, leidžiama važiuoti automagistralėse ir greitkeliuose ne didesniu kaip 90 km/val. greičiu, kituose keliuose – ne didesniu kaip 70 km/val. greičiu“, – DELFI teigė Lietuvos kelių policijos tarnybos atstovė Marija Kazanovič.

Jau nuo balandžio 1-osios greitkeliuose bus galima lėkti 130 km/val. greičiu. Tokiu greičiu matuoklį pralėkęs „klevo lapas“ sau leistiną greitį viršytų net 40 km/val., tačiau formaliai liktų nenubaustas, nes radaras jo pažeidimo nefiksuotų.

Lipdukas neišgelbės

Prieš kurį laiką pradedantieji specialius ženklus klijuodavo ne tik ant automobilio galinės dalies, bet ir ant priekio. Tačiau šiuo atveju problemos tai neišspręs.

„Radaras amžiaus ir vairavimo stažo nefiksuoja. Tačiau radaras nereaguos ir į lipduką“, – sako Kauno kelių policijos vadas Danas Česnauskas.

„Problema be abejo yra. Čia reikia nagrinėti statistiką, bet kad „klevo lapai“ dėl greičio viršijimo būtų sukėlę avarijų, tai nemanau“, – DELFI teigė M. Kazanovič.

Kitos priemonės

Kol greičio matuokliai nefiksuoja nepatyrusių vairuotojų pažeidimų, tai rankiniu būdu daro pareigūnai.

„Dėl to policijos pareigūnai kartais naudoja žiūronus ir fiksuoja greitį, tų asmenų, kurie matosi, kad yra jaunesni“, – sako D. Česnauskas.

Abibendrindami pareigūnai sako, jog pradedanieji vairuotojai ir taip griežtai kontroliuojami.

„Policija turi labai daug priemonių eismui kontroliuoti. Tai yra ir policijos specialūs, nepažymėti automobiliai, kurie nuolat patruliuoja. Yra policijos pareigūnai patruliuojantys keliuose. Ir be stacionarių greičio matuoklių policija turi labai daug priemonių drausminti vairuotojus ir kontroliuoti“, – sako M. Kazanovič.

„Aš manau, kad jie yra pakankamai kontroliuojami ir jiems daug papildomų sąlygų iškelta. Už greičio viršijimą, už įvykius, kur sužeisti žmonės, už kitus pažeidimus jiems gali būti prailgintas dar dvejiems metams vairavimo stažas. Padarius tam tikrus pažeidimus reikia eiti į papildomus kursus. Pakankamai dažnai apskritai tenka perlaikyti egzaminus. Pakankamai daug saugiklių visose srityse. Kad ir dėl alkoholio – neturintiems dvejų metų stažo leistina riba yra 0,00 promilės“, – sako D. Česnauskas.

Daugiau skaitykite čia

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA