„Rail Baltica” vėžė nuo Kauno pradės veikti dar šiais metais – Kas vyksta Kaune

„Rail Baltica” vėžė nuo Kauno pradės veikti dar šiais metais

Didžiausias Lietuvos istorijoje vykdomas projektas – geležinkelis „Rail Baltica“ artėja į pabaigą. Projekto vadovai tikina, jog iš Kauno krovininiai traukiniai galės pajudėti dar šiais metais.

Prasideda „Rail Baltica“ karavanas, kurio metu aukščiausi vadovai aplankys visus miestus, per kuriuos keliaus europinė vėžė, sujungsianti Europos miestus geležinkeliu. Didžiausias Lietuvos istorijoje vykdomas projektas neaplenkia ir Kauno. Susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus teigimu, jau įvykdyta 89 proc. viso projekto, tad tai turės didelės naudos ne tik Lietuvai, bet taip pat ir Kaunui.

„Rail Baltica“ projekto vertė – 300 mln. eurų. Tai stambiausia Lietuvos projektas nuo Nepriklausomybės. Neabejotina, kad iš Kauno atsiveria itin didelės perspektyvos, nes europinė vėžė sujungia Berlyną ir Kauną. Be to, Palemono logistikos centras ne tik suteikė daug darbo vietų, bet taip pat ir leidžia per Kauną gabenti įvairius projektus, nes rusiškaje vėžę galima gabenti krovinius iš Skandinavijos į Turkiją“, – kalbėjo ministras.

Infrastruktūriniai pakitimai mieste

Dėl didžiausio europinio geležinkelio, Kaune atnaujinama miesto infrastruktūra. Statomi nauji tiltai, apvažiavimai, tam kad atitiktų europinius standartus.

„Žinoma, patiriame infrastruktūrinių sutrikimų, pavyzdžiui, Piliakalnio gatvė yra užkrauta, bet suprantame, kad tai yra investicijos ir tokie nepatogumai yra laikini. Miesto biudžete yra numatyta skirti 100 tūkst. eurų atnaujinti tiltus, kelių sutvirtinimui ir pan. Taip pat jau rengiamas Amalių pervažos iškėlimas, kad nesikirstų geležinkelis su sausumos keliu“, – kalbėjo miesto meras A. Kupčinskas.

Kadangi, Lietuvoje apie 50 proc. krovinių yra gabenami geležinkeliais, planuojama padaryti aplinkelį, kad sunkiasvoriams automobiliams nereikėtų važiuoti pro stotį. Aplinkelis turėtų atsirasti per Palemoną, taip sumažinant srautus iš miesto centro ir gyvenamųjų rajonų.

„Rail Baltica“ Kaune jau šiais metais

Geležinkelio projekto vadovai tikina, jog nuo statybų pradžios vėžė Kauną pasiekė maždaug per tris metus. Jau šiais metais planuojama paleisti pirmąjį traukinį.

„Turim viltį, kad rugsėjį paleisim pirmą krovininį sąstatą nuo Lenkijos iki Kauno arba atvirkščiai“, – kalbėjo „Rail Baltica“ projekto direkcijos vadovas Antanas Zenonas Kaminskas.

Kol kas neaišku, koks krovinys bus gabenamas, tačiau, vadovo teigimu, šiuo metu yra keturios logistikos kompanijos, kurios pasiryžusios išbandyti „Rail Baltica“. Viena kompanija – lietuviška, kitos – užsienio.

Be to, šiais metais ne tik į Lenkiją keliaus traukinys europine vėže, bet taip pat pasieks ir Berlyną.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA