Naujame apmokestintų kelių sąraše – ir itin prastos būklės kelias Kaunas-Prienai

Kelias Kaunas-Prienai-Alytus / Kas vyksta Kaune nuotr.
Kelias Kaunas-Prienai-Alytus / Kas vyksta Kaune nuotr.

Nuo liepos 1 dienos Lietuvoje plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui – į kelių naudotojo mokesčiu (vinjete) apmokestinamų valstybinės reikšmės kelių tinklą papildomai įtrauktas 21 krašto kelių ruožas. Sąraše atsidūrė ir ne pačios geriausios būklės kelių ruožai, pavyzdžiui, mokėti teks ir už Kaunas-Prienai-Alytus kelią.

Iki numatytos datos komercinio transporto priemonių valdytojai mokėjo kelių naudotojo mokestį už naudojimąsi 19 magistralinių kelių, kurių bendras ilgis – 1 700 km. Įtraukus krašto kelių ruožus 1 151 km krašto kelių, bendras mokamų kelių ilgis sieks 2 851 km.

Atkreipiamas dėmesys, kad lengvųjų automobilių vairuotojams mokesčio mokėti nereikės.

Apmokestinus dalį krašto kelių, tikimasi, kad krovininio ir komercinio transporto srautas padidės magistraliniuose keliuose, kurie pritaikyti ir intensyvesniam eismui, ir sunkesniam transportui.

Naujai apmokestintų kelių sąrašas / „Via Lietuva“ nuotr.

Kada sulauks remonto?

„Via Lietuva“ žada, kad sumokėto mokesčio lėšos bus nukreiptos į kelių kokybės gerinimą, eismo saugos didinimą. Bet kada remonto sulauks itin prastos būklės kelias Kaunas-Prienai-Alytus?

Kelias Kaunas-Prienai-Alytus dažnai skamba nemaloniame kontekste – smarkūs eismo įvykiai, per siauras kelias, dėl ko važiuojamoji kelio dalis būna dažnai užblokuota ar sunkiai pravažiuojama.

Šioje kelio atkarpoje sumontuoti ir vidutinio greičio matuokliai, kurie turėtų užtikrinti saugesnes eismo sąlygas.

Portalas „Kas vyksta Kaune“ primena, kad 2023 metais Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD, dabar – „Via Lietuva“) informavo, jog pasirašė dvi techninio darbo projekto parengimo sutartis kelio Kaunas-Prienai-Alytus atkarpoms, bendrai siekiančioms beveik 20 kilometrų. Pasirašytose projektavimo paslaugų teikimo sutartyse tąkart numatyta, jog kelio ruožų techniniai darbo projektai turėtų būti parengti per 25 mėnesius.

Pradedami rengti vieno intensyviausių krašto kelių rekonstrukcijos sprendiniai

2024 metų rugsėjį tuometinis susisiekimo ministras Marius Skuodis sakė, kad kelio Kaunas–Prienai projektavimas baigsis 2025 metais, tuomet bus pereita prie jo rangos klausimų.

„Su žemėmis gal kažkokie teisiniai procesai dar nepasibaigę, bet iš esmės žemės išpirktos ir tai mums kainavo daug. Projektavimas vyksta, abiejų atkarpų (nes visas kelias nuo Kauno iki Prienų padalintas į dvi dalis) projektavimas taip pat vyksta. Kelias bus 2+2 (po dvi juostas į abi puses – ELTA), nes anksčiau diskusijų buvo įvairių“, – tąkart kalbėjo ministras.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA