Ugdymas Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) gimnazijoje nuo rugsėjo 1-osios aprėps visų lygių – priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio – mokymo programas. Iki šiol kaip filialas veikusi šios universitetinės gimnazijos Pradinė mokykla integruojama į bendrą ugdymo įstaigos struktūrą, – praneša LSMU.
Pasak LSMU gimnazijos direktoriaus Arūno Bučnio, pertvarka, kurią jau patvirtino LSMU taryba, universiteto gimnazijoje siekiama darnios, veiksmingos ugdymo ir susijusių paslaugų plėtros, nuo priešmokyklinio iki vidurinio ugdymo, ypatingą dėmesį skiriant nuosekliam ir vientisam ugdymo procesui, pagalbai mokiniui ir mokytojams, neformaliajam vaikų švietimui.
„Šis struktūrinis pokytis įtakos mokymo procesui ar gimnazistams neturės. Gimnazijos valdymas taps labiau koncentruotas, daugiau niekas nesikeis, visa, ką turime geriausia, išliks“, – užtikrino gimnazijos vadovas.
Trylika metų veikianti Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) gimnazija itin veržliai prasiskynė kelią link geriausiai mūsų šalyje vertinamų mokyklų. Ir šiemet, Nacionalinės švietimo agentūros duomenimis, LSMU gimnazija – geriausiųjų šalyje atrankinių gimnazijų penketuke. Kiek anksčiau žurnalas „Reitingai“ LSMU gimnaziją yra pavadinęs pasiekusia bene didžiausios pažangos ir proveržio. Lietuvoje universitetinė gimnazija – visų pirma kokybiško ugdymo sinonimas ir išsiskiria glaudžiu ryšiu su akademiniu pasauliu.
Aukštą ugdymo kokybę gimnazija siekia išsaugoti ir yra užsibrėžusi būti tarp 2 proc. Lietuvos mokyklų, pasižyminčių aukščiausiais akademiniais pasiekimais pagal valstybinių brandos egzaminų rezultatus. Tad atsisakyti atrankų į penktą ir devintą LSMU gimnazijos klases neketinama.
„Gerai mokytis, siekti puikių rezultatų mūsų mokinius skatina visa gimnazijos ugdymo sistema. Taigi ir jauniesiems mūsų gimnazijos mokiniams po keturių pradinės mokyklos klasių teks laikyti stojamąjį testą į pagrindinę mokyklą“, – pabrėžė LSMU gimnazijos direktorius.
Universitetinės mokyklos statusas ypatingas ir dėl svarių finansinių bei intelektualiųjų Lietuvos sveikatos mokslų universiteto investicijų. Įvairūs edukaciniai renginiai, atviros Universiteto infrastruktūros erdvės, galimybė iš arčiau susipažinti su studijų ir mokslo veikla – didžiulis privalumas moksleiviams.
Apie 37 proc. visų LSMU gimnazijos laidų abiturientų yra pasirinkę studijas būtent LSMU. Šiuo metu pirmosios LSMU gimnazijos laidos abiturientai jau baiginėja rezidentūros studijas.Vis dėlto, anot LSMU prorektoriaus studijoms prof. Kęstučio Petrikonio, anaiptol nesiekiama, kad gimnaziją baigę jaunuoliai rinktųsi tik sveikatos mokslų krypties studijas, ar studijuotų būtent LSMU. Gimnazija – tarsi inkubatorius, padedantis mokiniams siekti pažangos, laisvai tobulėti ugdymąsi skatinančioje aplinkoje.
„LSMU gimnaziją baigę abiturientai yra tarsi pačios Universiteto idėjos skleidėjai visuomenėje: jie išsiskiria stipriais gebėjimais nuosekliai dirbti, studijuoti“, – pastebėjo prorektorius.
Kita vertus, Universitetas gimnazijai – taip pat itin stipri intelektualinė, mokslinė, bendruomeninė, ekonominė paspirtis, svarus autoritetas, prireikus teikiąs palaikymą, ekspertinę nuomonę, ugdantis asmenybių pavyzdžiu.
Universitetinė gimnazija nėra uždara: šiuo metu joje mokosi apie 30 proc. LSMU bendruomenės narių vaikų, kiti yra Kauno mieste, Kauno, Kaišiadorių, Šakių rajonų savivaldybėse gyvenantys vaikai. Atvirumo, mokymosi kokybės idėja išaugino ir sėkmingą pastarųjų metų projektą – Virtualiąją LSMU mokyklą, turinčią didelį poveikį regionams. Šiuo metu joje mokosi 74 gimnazistai iš 29 savivaldybių.
„Virtualioji LSMU mokykla Lietuvos regionuose besimokantiems vaikams teikia galimybę biologijos, chemijos ir matematikos mokytis Universiteto ir gimnazijos sistemoje. Tai – stipri Universiteto mokymo ir mokymosi patirtis, formuojanti polinkį į sveikatos mokslus, nuoseklaus mokymosi, disciplinos, gebėjimo dirbti įgūdžius“, – įvertino prorektorius.
Prof. K. Petrikonis įsitikinęs: per palyginti trumpą laikotarpį įvykęs LSMU gimnazijos kokybinis šuolis į geriausiųjų Lietuvos mokyklų penketuką, taip pat – itin sėkmingas Virtualiosios LSMU mokyklos startas rodo, kad toks ugdymo modelis pasiteisina.
Priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, bendrojo lavinimo ir universitetinių studijų nuosekli bendrystė grįsta ir LSMU vertybiniu pagrindu – kad žinios, įgūdžiai, tai, ko išmoksti mokykloje, yra vertybė.