Nemune stebimas nukritęs vandens lygis: ar nepakenks atidarytam laivybos sezonui?

Ties Kaunu nusekęs Nemunas / Kas vyksta Kaune nuotr.
Ties Kaunu nusekęs Nemunas / Kas vyksta Kaune nuotr.
Ties Kaunu nusekęs Nemunas / Kas vyksta Kaune nuotr.
Ties Kaunu nusekęs Nemunas / Kas vyksta Kaune nuotr.

Kovo 20 dieną Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) paskelbė navigacijos pradžią pagrindiniame vidaus vandens kelyje Nemuno upe ir Kuršių mariose – nuo Kauno iki Klaipėdos. Tačiau šį pavasarį kauniečiai stebi ženklų Nemuno vandens lygio sumažėjimą. Ar jis nepakenks laivybai?

„Šiuo metu vandens lygis nukritęs visoje Lietuvoje, tačiau jis išlieka aukštesnis už minimalų nustatytą gylį laivybai. VVKD taip pat bendradarbiauja su Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba (LHMT). LHMT dar nėra paskelbusi hidrologinės sausros nei vienoje Lietuvos dalyje. Atsižvelgiant į tai, kad hidrometeorologinė situacija nuolat keičiasi, būtų sudėtinga prognozuoti, koks bus vandens lygis visą ateinančią vasarą.

Galime konkrečiau kalbėti apie praėjusius laikotarpius. Pavyzdžiui, praėjusiais metais krovininė laivyba dėl žemo vandens lygio nebuvo nė karto sustabdyta. Atskirais laikotarpiais, smarkiau sumažėjus vandens lygiui, tiesiog būdavo sumažinamas krovinio tonažas. Iš viso praėjusiais metais Nemunu ir Kuršių mariomis plukdyta apie 44 tūkst. tonų krovinių. Nemunu kursavo 2 sąstatai: 2 laivai ir dvi baržos“, – portalui „Kas vyksta Kaune“ teigė VVKD atstovė Justina Juozaponė.

Ties Kaunu nusekęs Nemunas / Kas vyksta Kaune nuotr.
Ties Kaunu nusekęs Nemunas / Kas vyksta Kaune nuotr.

Anot jos, VVKD nuolat stebi vandens lygį Nemune, Kuršių mariose ir kituose Lietuvos vidaus vandens keliuose ir atnaujina informaciją. Laivavedžiams patariama pasitikrinti interaktyvius vidaus vandenų žemėlapius. Remiantis gegužės 14 dienos informacija, Nemuno gylis Kauno Senojo uosto zonoje – 268 cm, o štai ties Santaka, Marvelės atkarpoje, tesiekia 128 cm.

Atkreipiamas dėmesys, kad minimalus nustatytas gylis laivybai Nemuno upe Lietuvoje priklauso nuo konkretaus ruožo, tačiau pagrindiniuose vidaus vandenų laivybos keliuose dažniausiai taikomas minimalus gylis yra 1,2 metro, tai yra 120 cm.

„Žinoma, kviečiame naudotis ir vandens kelių programėle „WAVE“, kurios pagalba galite susidaryti vandens kelių maršrutus ir matyti gylius t. y. pateikiama naujausia informacija apie laivybos sąlygas, taip pat ir gylį konkrečiuose keliuose“, – apie palengvinimą laivavedžiams užsiminė J. Juozaponė.

Asociatyvi / „Kas vyksta Kaune“ nuotr.

Padidėjo eksploatuojamų vidaus vandenų kelių ilgis

VVKD skelbia, kad šiais metais eksploatuojamų vidaus vandenų kelių ilgis siekia 500 km – 20 km daugiau nei pernai. O Lietuvoje registruotų laivų skaičius per metus išaugo dar 500 ir šiuo metu siekia 28 tūkstančius.

Naujajame sezone eksploatuojamos vidaus vandens kelių atkarpos Kuršių mariose, Nemuno upėje nuo Kauno iki žiočių, Nemuno aukštupyje Kauno mariose, Alytuje ir Druskininkuose, Minijoje, Karaliaus Vilhelmo kanale, Pakalnėje-Rusnaitėje, Neryje Vilniuje. Visas eksploatuojamų kelių sąrašas pateikiamas čia.

„Šiemet navigacijos sezonas prasidėjo kovo 20 d. VVKD nuosekliai ir suplanuotai atlieka Nemuno upės laivakelio tvarkymo darbus nuo navigacijos sezono pradžios. Laivakeliai pažymėti navigaciniais ženklais, nuolat tikrinama jų teisinga padėtis, kad būtų užtikrintas saugus praplaukimas. Be to, atliekami seklumų šalinimo darbai“, – pažymėjo J. Juozaponė.

Šiuo metu laivą papildyti degalais ant vandens galima degalinėse Kaune, Jurbarke, Svencelėje ir Nidoje. Skaičiuojama, kad 2024 m. minėtose degalinėse laivavedžiai įsipylė daugiau nei 100 tūkst. litrų degalų

Degalinės turi įrengtus išsiliejimo prevencijos mechanizmus, kurie sumažina kuro išsiliejimo į vandenį riziką ir aplinkos taršą – šis būdas yra nepalyginamai saugesnis nei kuro pylimas iš kanistrų.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA