Šią savaitę užfiksuoti Brastos gatvėje virstantys medžiai. Klausimų dėl sveikų medžių pjovimo iškilo miesto žaluma susirūpinusiai kaunietei. Aiškėja, kad Neries pakrantėje vyksta paruošiamieji darbai grandioziniam Vilijampolės transporto mazgo rekonstrukcijos projektui.
„Rašau jums kaip susirūpinus miesto gyventoja. Šiandiena pastebėjau, kad prie Pilies tilto pradėti kirsti, regis, visiškai sveiki medžiai. Kadangi jokių viešų paaiškinimų ar informacijos nepavyko rasti, kyla klausimų dėl šių veiksmų pagrįstumo.
Norėčiau paprašyti, kad jūsų redakcija pasidomėtų šia situacija – ar tikrai tie medžiai buvo nesaugūs, ar atlikti kokie nors vertinimai, ir kokia yra viso šio proceso priežastis. Manau, daugeliui gyventojų būtų svarbu suprasti, kodėl vykdomi tokie sprendimai, ypač kai tai paliečia viešąsias erdves ir miesto žaliąją infrastruktūrą“, – ketvirtadienį, balandžio 24 dieną, rašė portalui „Kas vyksta Kaune“ apie medžių pjovimą pranešusi skaitytoja.

Apie tai, kad greta Brastos gatvės, P. Vileišio tilto prieigose planuojama įrengti naują transporto mazgą su dviem žiedinėmis sankryžomis ir po tiltu einančia jungtimi, portalas „Kas vyksta Kaune“ jau rašė 2018 metais.
Seniau skelbta, kad šis sprendimas turėtų prisidėti prie miesto centre susidarančių eismo kamščių pažabojimo. Esą vairuotojai, atvažiuojantys nuo centro pusės, galės be didesnių stabdymų, kirtę tiltą važiuoti Jurbarko gatve, o norėdami važiuoti link Brastos gatvės ar Neries krantinės vairuotojai turės įveikti žiedines sankryžas.
Šis sprendimas susijęs ir su Kėdainių tiltu. Mat jį pastačius, išaugs nuo Šilainių atvykstančių automobilių srautai, kurie papildomai apkraus Neries krantinę ir Brastos gatvę.
Kaip skelbė portalas „Kas vyksta Kaune“, transporto mazgo P. Vileišio tilto prieigose statybų techninis projektas buvo parengtas 2019 metais. Tąkart gautas ir statybos leidimas – planuota šių darbų vertė siekė apie 9 mln. eurų. Darbus taip pat buvo planuota užbaigti tais pačiais 2019 metais.
Darbai pajudėjo
Apie tai, kad iš mirties taško pajudėjo Vilijampolės transporto mazgo projektas, portalui patvirtino Kauno miesto savivaldybės administracijos Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
„Dėl paruošiamųjų dalies Brastos gatvės, Neries krantinės ir Jurbarko gatvės rekonstravimo darbų prie P. Vileišio tilto šalinami invaziniai uosialapiai klevai. Šie medžiai Lietuvoje nėra saugomi.
Šiuo projektu bus rekonstruotas Vilijampolės transporto mazgas, abiejose tilto pusėse įrengiant žiedines sankryžas. Jas sujungs po tiltu nutiesta gatve“, – penktadienį komentavo A. Pakalniškis.
Anot jo, tarp žiedinių sankryžų taip pat planuojama įrengti pėsčiųjų ir dviračių takų jungtį, automobilių stovėjimo aikštelę.

Kėdainių tiltas
Abipus Nemuno jau matomi dviejų naujų jungčių Kėdainių tilto kontūrai. Kaip balandžio pradžioje skelbė Kauno miesto savivaldybė, būsimojo tilto dešiniajame krante jau įrengtos atramos, pradėta montuoti perdangą, Užnemunės gatvėje statomos tunelio atraminės sienos.
Kėdainių tiltas savo ilgiu (417 m) nusileis tik M. K. Čiurlionio (475 m) ir Č. Radzinausko-Lampėdžių (446 m) tiltams. 23,2 m plotyje išsiteks keturios eismo juostos ir pėsčiųjų bei dviračių eismui skirtos zonos.
Prieigose bus įrengtos dvi sankryžos. Brastos gatvės pusėje – žiedinė dviejų eismo juostų, o Užnemunės gatvėje nepertraukiamą eismą užtikrins viadukas. Abipus šių arterijų numatytos ir triukšmą mažinančios užtvaros.
Pėsčiųjų tiltas
„Kas vyksta Kaune“ primena, kad ruošiamasi pradėti ir pėsčiųjų tilto statybas tarp Brastos gatvės ir Senamiesčio.
Tiltas bus 302 m ilgio ir 6,5 m pločio, sudarytas iš nekarpytos kombinuotos sistemos plieno. Šiuo metu vyksta rangos darbų pirkimo procedūros.
Dėkojame kauniečiams už tai, kad praneša apie aktualius įvykius. Jei ir jūs norite pasidalinti savo informacija ar nuomone apie Kauno aktualijas, rašykite pasinaudoję spec. forma „Pranešti naujieną“ arba per „Facebook“ puslapio privačias žinutes.