Kauno „Akropolyje“, pirmame aukšte prie Griunvaldo išėjimo bei prekybos centro prieigose, vyksta kalėdinė mugė: dvigubai išsiplėtusioje erdvėje tradicinių kalėdinių skonių ir unikalių šventinių pirkinių gausa ji pirkėjus džiugins iki pat Kūčių. Mugės dalyviai pastebi besikeičiančias tendencijas: žmonės per šventes vis dažniau ieško estetiškai atrodančių, turinčių paskirtį, išskirtinius jausmus ar skonio potyrius sukuriančių dovanų.
„Kalėdinė mugė jau tapo neatsiejama šventinio sezono dalimi – lankytojai čia ieško tiek dovanų artimiesiems, unikalių skonių savo šventiniam stalui, tiek ypatingą nuotaiką kuriančių aksesuarų ar interjero detalių. Matydami didelį susidomėjimą, šiemet mugę plečiame ir kviečiame kauniečius bei miesto svečius į jaukų kalėdinį miestelį, kuriame jų laukia galimybė ne tik sušilti, bet ir įsigyti išskirtinių akcentų savo šventėms“, – teigia Kauno „Akropolio“ valdytoja Brigita Kuodytė.
Vis labiau rūpi estetika ir sveikatai palankūs produktai
Šiųmetės Kauno „Akropolio“ mugės dalyviai pastebi, kad šiuolaikiniam žmogui, be dovanos turinio, vis labiau rūpi ir jos estetiška išorė. Negana to, jau kuris laikas vyraujanti sveikatingumo banga taip pat daro įtaką dovanų pasirinkimams.
„Per šventes pirkėjams vis aktualesne tampa graži dovanos išvaizda, tad jie įvertina galimybę pakuotę išsirinkti iš mūsų dovanų dėžučių. Žinoma, žmonėms labai svarbu ir dovanos turinys. Lietuviai vis labiau vertina sveikatai palankius produktus, o bičių produktai nuo seno laikomi puikiu dovanos pasirinkimu“, – teigia Dainius Šerkšnas, vadovaujantis bitininkystės ūkiui „Šerkšno medus“. Kauno „Akropolio“ kalėdinėje mugėje jis dalyvauja nuo pat pirmojo karto.
Pasak D. Šerkšno, žmonės labai mėgsta dovanai rinktis žiedadulkes, bičių duoną, taip pat medų su įvairiais priedais – uogomis, žolelėmis, pikiu ar imbieru, ypač tinkančiu gardinti arbatą vėsiais žiemos vakarais. Be to, lietuviai atsigręžia į natūralumą ir vis daugiau atranda bičių vaško žvakes.
„Dovanoms taip pat labai mėgsta rinktis bičių vaško žvakes. Tai – puikus pasirinkimas tiems, kas vertina natūralumą, švarą, sveikatą ir ekologiją. Jos yra ilgaamžės, švariai degančios, natūraliai kvepiančios ir sveikesnės patalpų orui“, – sako „Šerkšno medaus“ atstovas.
Dovanos be paskirties išeina iš mados
Tai, kad pirkėjams rūpi dovanos išvaizda, paskirtis, o didelės dovanos vietą užleidžia subtilioms smulkmenoms, pastebi ir modernios keramikos gaminių kūrėjai „Telimpres“, šiemet kalėdinėje Kauno „Akropolio“ mugėje dalyvausiantys pirmąkart.
„Kalėdos – stebuklų metas, todėl ir rinkdami dovanas žmonės ieško kažko dar neatrasto, kas suteiktų dovanojimo džiaugsmą pačiam ir paliktų įspūdį kitam. Pastebime, kad didelės dovanos išeina iš mados. Daiktais perpildytame pasaulyje vis didesnę vertę įgyja subtilumas ir nuoširdumas, tad žmonės dažniau renkasi dovanoti jausmą, įkūnytą malonioje smulkmenoje. Išieškota, šilta ir dėmesingai supakuota dovana gali suteikti daugiau džiaugsmo nei naujas automobilis“, – teigia Dovilė Jančiauskienė, „Telimpres“ įkūrėja ir darbų autorė.
D. Jančiauskienė taip pat pastebi, kad žmonėms taip pat rūpi ir dovanos paskirtis bei įpakavimas.
„Šioms Kalėdoms paruošėme daug naujienų su įvairiapuse paskirtimi. Lietuviai labai myli mūsų angeliukus, tad šiemet juos įkūnijome ir į eglutės žaisliukus, ir į įvairaus dydžio interjero detales. Atsižvelgėme į prašymus sukurti gražius keramikinius espreso kavos puodelius, paruošėme ypatingą papuošalų kolekciją moterims. O taip pat apgalvojome pakuotes ir atvirukus, kad įsigijus dovaną nebereikėtų rūpintis jos įpakavimu per visą šventinį įkarštį“, – sako „Telimpres“ atstovė.
Dovanoja potyrius ir skonius
Tai, kad pirkėjai vietoj daiktų vis dažniau renkasi dovanoti potyrį, pastebi ir dar vieni mugės dalyviai – „premium“ desertų kūrėjai „Laroché“, skinantys pasaulinius apdovanojimus už savo unikalumą, estetišką išvaizdą ir išskirtinį skonį.
„Jau keletą metų stebime tendenciją, kad žmonės ir įmonės renkasi valgomas dovanas. Ypač jie vertina rankų darbo ir aukštos kokybės natūralią produkciją. Pirkėjams vis aktualiau, kad saldumynai nebūtų masinės gamybos ir jų negalėtum rasti prekybos centrų lentynose. Panašu, kad žmonės vis labiau nori vieni kitiems dovanoti potyrius per skonį“, – sako „Laroché“ atstovaujantis Andrius Martinaitis.
Jis taip pat pastebi, kad per šventes „Laroché“ pirkėjai labai mėgsta „bonbon“ tipo saldainius, kurie labai tinka kalėdinei dovanai, nes savo išvaizda primena eglutės žaisliukus.
Kalėdinėje Kauno „Akropolio“ mugėje ieškantys dovanų šiemet taip pat galės atrasti vilnos, šilko gaminius, rankų darbo kvepiančius namų ir automobilių aksesuarus, minimalistinius papuošalus, natūralų rankų darbo muilą ir kitus kalėdinius suvenyrus. Mugė vyksta iki gruodžio 24 dienos, prekybos centro darbo laiku, pirmame aukšte prie Griunvaldo išėjimo.