Skandalisto Petro Gražulio partija politiniams konkurentams pademonstravo, kaip su minimaliais resursais gauti maksimalų rinkėjų dėmesį. Jis su bendražygiais pats įdainavo ir įrašė politinę dainą. Per kelias dienas ją peržiūrėjo jau beveik pusė milijono gyventojų.
Nors žmonės griebiasi už galvų ir juokiasi bei tyčiojasi iš beviltiškų dainos atlikėjų, ekspertai sako, kad jie tik padeda Gražulio partijai būti žinomesnei.
Jungtinių Valstijų prezidento rinkimai atrodo kaip didelis šou, su gerai žinomais atlikėjais. Lietuvoje politikai irgi bando rinkėjus užkariauti dainomis. Tik jos skamba kiek kitaip, nei Amerikoje.
Petro Gražulio su bendražygiais sudainuotas Šeimų sąjūdžio himnas greitai išpopuliarėjo internete. Tiesa, didžioji dalis į šį klipą žvelgia su šypsena.
Surinko bene pusę milijono peržiūrų
Feisbuko burbulas atvirai juokiasi ir tyčiojasi – vieni tai vadina Armagedono pradžia, kiti tiesiog parašė keiksmažodį, dar kiti tai vadina paprasčiausia katastrofa. Bet faktas paprastas – visi besidalijantys ir komentuojantys tokį klipą, didina jo sklaidą. Nors jis įkeltas keliuose skirtinguose puslapiuose, vos per kelias dienas surinko apie 400 tūkst. tautiečių peržiūrų.
„Iš politinės komunikacijos pusės padaryta gal ne dešimtukui, bet 8–9 tikrai būtų galima rašyti“, – įvertino viešųjų ryšių ekspertas Liutauras Ulevičius.
Su valstiečiais kadaise dirbęs viešųjų ryšių ekspertas sakė, kad P. Gražulis paprasčiausiai siunčia žinutę savo elektoratui.
„Jiems reikia priminti, kad Gražulis yra, jiems reikia priminti, kad ir Gražulis, ir jie, tie rinkėjai, yra nuskriausti dabartinės valdžios arba Vyriausybės nemylimi, apgauti ir t.t. Jeigu mes pažiūrėtume į dainos turinį – ten viskas ir sudėta“, – tikino L. Ulevičius.
„Kas mūsų ta tikslinė elektorato grupė, į ką apeliuoja Gražulis, savo laiku Brazauskas, į tą vidutinio, vyresnio amžiaus moterį. Mėgėją pažiūrėti visokius ašarą spaudžiančius serialus. Atitinkamai reikia prie tokio rinkėjo prieiti, atitinkamai užkabinti“, – paaiškino politologas Bernaras Ivanovas.
Tiesa, didžioji dalis pamačiusių klipą juokiasi.
„Mes nesislepiame, kad nemokame dainuoti. Ir to neturime slėpti. Mes esame tikri ir mes į Seimą einame ne dainuoti. Esmė tekstas, ir kaip nuoširdžiai jis atliekamas“, – komentavo P. Gražulio bendražygis Artūras Orlauskas.
Prakalbo apie rinkėjų mobilizavimą
Nors juokas ir pašaipos taip pat padeda P. Gražulio komandai.
„Socialiniai tinklai, visos virtualios priemonės seka ir analizuoja ir automatiškai, jeigu mes atkreipiame dėmesį, jeigu mes skiriame savo laiką, rodymo parametrai, kartojimo parametrai auga ir žiūrimumas, matomumas žiauriai kyla kartais“, – įspėjo L. Ulevičius.
O būtent dėmesys ir yra tai dėl ko dabar konkuruoja visi politikai bei partijos, ar norintys pakliūti į valdžią. Be to, svarbu ir tai, kas juokiasi ir šaiposi.
„Žiūri į tą, kas kalba, kas tyčiojasi. Ir tas rinkėjas gali pagalvoti, „kodėl jis tyčiojasi iš jo?“, o čia gal visai ir nieko. Aha, čia šitie, kur už Ingridą, už Raskevičių, tada aš eisiu į rinkimus“, – dėstė politologas B. Ivanovas.
„O tie visi, kurie komentuoja kažkokius tai „norėčiau atžiūrėti“, demonstruoja tik savo bukumą ir visišką glušumą, gal net taip pavadinčiau“, – rėžė A. Orlauskas.
„Čia labai svarbu yra pasižiūrėti ne į tai, kaip ten jie šaiposi, nesišaipo, o į tai, kiek tai mobilizuoja elektoratą. Jam svarbu mobilizuoti rinkėją būtent savo tos politinės grupės prasme, kad jie ateitų ir prabalsuotų“, – pabrėžė B. Ivanovas.
O ar internetinės peržiūros P. Gražulio kompanijai konvertuosis į balsus per rinkimus, paaiškės spalio 13-ąją. Tik kyla klausimas, ar sėkmės atveju partija ir valstybę valdyti sugebės taip pat, kaip sugeba dainuoti.
Daugiau naujienų skaitykite čia.