Kaune apmokestinamos elektromobilių įkrovimo stotelės

Asociatyvi / Kaunas.lt nuotr.
Asociatyvi / Kaunas.lt nuotr.

Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stotelės bus apmokestintos. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo sistema už įkrovimui suvartotą elektros energiją, taikant su „Nord Pool“ biržos kainomis susietą tarifą.

Patogus ir greitas apmokėjimas

Kauno miesto savivaldybei šiuo metu priklauso 23 elektromobilių įkrovimo stotelės. Viešo konkurso būdu atrinktas operatorius – bendrovė „Stuart Energy“ – rūpinsis įkrovos vietų administravimu bei apskaita.

Apmokėjimo sistema startuoja nuo balandžio 22 dienos. Atsiskaitymas už paslaugą, anot operatoriaus atstovų, patogus, greitas ir paprastas – mobiliąja programėle „Stuart Energy“.

Paskyrą susikūrę vartotojai galės nustatyti mokėjimų nuskaitymą iš debetinės ar kreditinės mokėjimo kortelės. Registruotiems vairuotojams programėlė automatiškai sukurs specialius RFID kortelės numerius.

Tam, kad stotelė pradėtų tiekti elektrą, mobiliosios aplikacijos žemėlapyje pakaks susirasti ir pasirinkti norimą įkrovos vietą bei paspausti mygtuką „Pradėti krovimą“.

Planuose – daugiau stotelių

Jau greitai miesto iniciatyva elektromobilių įkrovimo stotelių bus įrengta kur kas daugiau. Pernai pavasarį parengtas viešųjų įkrovimo prieigų planas, numatant papildomai įrengti per šimtą naujų vietų iki 2030 metų.

Kauno miesto taryba patvirtino pirmąjį paketą – 19 naujų įkrovimo vietų. Verslo atstovai dėl jų turės varžytis aukcione.

Asociatyvi / DELFI nuotr.

„Parengėme konkurencingas sąlygas verslui išsinuomoti vietas įkrovos stotelėms įrengti. Viskas vyks skaidriai, aukciono principu. Pradinė kaina už vietą prasidės nuo 70 eurų per mėnesį. Kadangi toks konkursas vyks pirmą kartą, tikimės nemažo dalyvių susidomėjimo“, – viliasi Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Kauno mieste grynųjų elektromobilių savininkams iki šiol išduodami leidimai nemokamam parkavimui. Šių transporto priemonių savininkai lengvatų sulauks ir senamiestyje būsiančioje Mažų emisijų zonoje (MEZ).

Tikslas – pilnavertė paslauga

Atsižvelgiant į kasmet didėjantį įkrovimo vietų poreikį, Kaune iš viso įrengta kelios dešimtys elektromobiliams skirtų stotelių.

Kelerius metus įkrovos paslauga vairuotojams teikta nemokamai, visus kaštus už elektrą ir įrengimų eksploataciją padengiant iš miesto biudžeto. Vis dėlto ilgainiui išryškėjo poreikis šią paslaugą tobulinti ir apmokestinti.

„Kaunas skatina naudotis netaršiomis transporto priemonėmis ir tą darys toliau. Vis tik pastebime, kad kai kurie vairuotojai įkrovos stotelėmis naudojosi lyg savomis, taip sukeldami nepatogumų kitiems. Sulaukėme pačių kauniečių nusiskundimų ir pranešimų apie atvejus, kai įkrovos stoteles „okupuodavo“ komercinis transportas ar kone virtinės automobilių perpardavinėtojų su elektromobiliais be valstybinių registracijos numerių.

Siekiame, kad paslauga būtų teikiama pilnavertiškai ir visiems vienodai prieinama. Dėl to negalime toliau taikstytis su savivaliavimu ir priėmėme sprendimą, kuris padės suvaldyti situaciją“, – ligšiolinę padėtį apibūdino M. Matusevičius.

Sąlygas diktuoja ir elektros kaina

Šoktelėjusios elektros kainos – dar viena priežastis, paskatinusi ieškoti išeičių ir imtis atitinkamų pokyčių. Užpernai šie kaštai išaugo net iki dešimties kartų, todėl įkrovos stotelių elektros energijos sąnaudos miestui brangiausiu laikotarpiu atsieidavo virš 50 tūkst. eurų per mėnesį.

„Su šia kaštų problema susiduria ir kitos savivaldybės“, – pridūrė M. Matusevičius.

Elektromobilių įkrovimo stotelių įkainiai priklausys nuo elektros energijos pardavimų biržos „Nord Pool“ kainų. Tai padės elektromobilių savininkams įsivertinti, kada ir kiek pasikrauti elektros bus naudingiausia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA