Europinio geležinkelio „Rail Baltica“ atšakos Kaunas-Palemonas statybos generalinė rangovė – Vokietijos kapitalo Estijos įmonė „Leonhard Weiss“ neturi sumokėti 1,15 mln. eurų delspinigių vienai didžiausių Lietuvos statybos kompanijų „Autokausta“, galutinai nusprendė teismas.
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) spalio 11 dieną ir lapkričio 13-ąją atsisakė priimti „Autokaustos“ kasacinį skundą.
„Kasacinio skundo argumentais (…) nepagrindžiama, jog teismas netinkamai taikė ir pažeidė skunde nurodytas teisės normas, nukrypo nuo LAT suformuotos teisės taikymo ir aiškinimo praktikos ir kad dėl to galėjo būti neteisingai išspręsta byla“, – rašoma galutinėje ir neskundžiamoje nutartyje.
„Autokausta“ skundė Lietuvos apeliacinio teismo rugsėjo nutartį, pagal kurią bendrovė neturi teisės į delspinigius. Teismas paliko nepakeistą Kauno apygardos teismo kovą priimtą sprendimą.
Įmonių ginče dėl neatsiskaitytų darbų LAT šiemet sausį įpareigojo „Leonhard Weiss RTE“ sumokėti 2,82 mln. eurų ir 8 proc. metų palūkanas „Autokaustai“ už neatliktus geležinkelio atšakos statybų darbus.
„Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės „LTG Infra“ užsakymu apie 15 kilometrų „Rail Baltica“ atkarpos rekonstrukcija baigta 2021 metų pradžioje – per Kauną iki Palemono nutiestas europinis geležinkelis, modernizuotas Kauno tunelis, įrengti keturi tuneliai automobiliams ir pėstiesiems, sutvarkyta kita infrastruktūra, įrengtos triukšmo sienelės.
Darbus už 54,8 mln. eurų atliko „Hidrostatybos“, „Autokaustos“ ir „Leonhard Weiss RTE“ konsorciumas.
„Autokausta“ į teismą dėl neatsiskaitymo kreipėsi nes, jos teigimu, Estijos įmonė netinkamai vykdė sutartines prievoles, atsisakydama priimti atliktus naftos produktais užteršto grunto kasimo ir utilizavimo darbus bei perduoti juos užsakovei.
„Rail Baltica“ nuo 2026 metų turėtų sujungti Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą.