Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja pasirašiusi dvi techninio darbo projekto parengimo sutartis kelio Kaunas–Prienai–Alytus atkarpoms, bendrai siekiančioms beveik 20 km. Pasirašytose projektavimo paslaugų teikimo sutartyse numatyta, jog kelio ruožų techniniai darbo projektai turėtų būti parengti per 25 mėnesius.
„Kelio Kaunas–Prienai rekonstrukcija yra vienas iš Vyriausybės programoje numatytų ir visam Pietų Lietuvos regionui itin svarbių kelių infrastruktūros modernizavimo projektų. Ilgus metus šio kelio remonto darbai buvo minimi kaip pažadai, tačiau tinkamai sudėliojus planus ir ryžtingai stengiantis juos įgyvendinti – esame paskutiniame etape iki darbų pradžios“, – sako susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.
Lietuvos automobilių kelių direkcija techninio darbo projekto parengimo sutartis pasirašė dviems Kaunas–Prienai–Alytus kelio ruožams: nuo 11,60 km iki 19,48 km ir nuo 19,48 km iki 31,10 km. Sutartys, pagal viešojo konkurso sąlygas, pasirašytos su UAB „Kelprojektas“.
„Žinome ir suprantame vairuotojų skaudulius dėl kelio Kaunas–Prienai–Alytus būklės, todėl šio kelio atnaujinimas, turint omenyje realius rekonstrukcijos veiksmus, yra vienas iš artimiausių metų prioritetų. Iki šiol visus pasirengimo kelio atnaujinimui etapus vykdome sėkmingai. Žinoma, atsižvelgiant į itin sudėtingas vietovės sąlygas, parengiamieji darbai užtrunka šiek tiek ilgiau nei įprastai. Tačiau sieksime užtikrinti aukščiausio lygio kokybės ir greičio balansą“, – teigia Kelių direkcijos generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Kelio Kaunas–Prienai–Alytus ruožą nuo 11,60 iki 31,10 km numatoma rekonstruoti į 4 eismo juostų kelią su jungiamaisiais keliais bei pėsčiųjų dviračių takais, atitinkantį techninei kategorijai keliamus reikalavimus. Sankryžas su rajoniniais keliais bei esamą žiedinę sankryžą Prienų mieste numatoma rekonstruoti į turbo žiedines sankryžas.
Taip pat rekonstruoti geležinkelio viaduką, tiltus per Jiesios upę bei Šventupę, projekte numatyti 5 tuneliniai pravažiavimai, 2 pėsčiųjų viadukai, požeminiai gyvūnų praėjimai, triukšmo mažinimo priemonės, viešojo transporto sustojimai, apšvietimas, paviršinio vandens nuvedimo priemonės ir kt.
Įgyvendinus šiuos sprendinius bus užtikrintas didesnis transporto priemonių laidumo rezervas kelio ruožuose tarp sankryžų, o lyginant su esama būkle, prognozuojama, kad vidutinis greitis rekonstruotame kelio ruože padidėtų apie 20 proc., atitinkamai vidutinis tranzito kelionės laikas sumažėtų 20 proc.
2022 m. antroje pusėje Lietuvos automobilių kelių direkcija pasirašė sutartį dėl valstybinės reikšmės krašto kelio Kaunas–Prienai–Alytus ruožo nuo 11,60 iki 31,10 km (19,5 km) rekonstravimo priešprojektinių sprendinių parengimo.
Šio projekto tikslas buvo pagrįstai parinkti geriausią kelio plėtros alternatyvą, kad sprendiniai suteiktų naudą visuomenei, juos pagrindžiant strateginiu, saugaus eismo, techniniu, aplinkosauginiu, socialiniu–ekonominiu ir finansiniu aspektais. Buvo išnagrinėtos keturios kelio ruožo rekonstravimo alternatyvos, pasirinkta alternatyva: kelio ruožo rekonstravimas iš dviejų į keturias eismo juostas. Užbaigus projektą inicijuotas tolimesnis projektavimo etapas – techninių darbo projektų parengimas.