Stalo futbolas ar vaisiai daugelyje įmonių yra beveik kasdienybė. Ir nors darbuotojai mielai naudojasi tokiomis įmonės siūlomomis naudomis, šiandienos rinkos situacija diktuoja taisykles, kai darbuotojai pirmiausia renkasi darbo vietą ieškodami prasmės bei augimo galimybių nekeisdami darbo vietos. Lietuviška įmonė „Axioma Metering“, kuri prieš daugiau nei 30 metų gimė iš ambicijos sukurti bei pasiūlyti novatoriškus sprendimus rinkai, ir kuri šiandien gamina išmaniuosius ultrgarsinius vandens ir šilumos apskaitos prietaisus bei savo produktą eksportuoja į daugiau nei 60 skirtingų šalių, o šiuo metu smarkiai plečiasi, Kauno LEZ stato antrąją gamyklą ir į savo augančią komandą nuolat ieško naujai prisijungsiančių žmonių. Jos personalo vadovė Živilė Vikertienė dalinasi savo įžvalgomis kaip jie rado būdų tokiomis pasikeitusiomis sąlygomis ne tik išlaikyti darbuotojus, bet ir juos pritraukti bei sparčiai augti.
Atvirumas svarbiau nei žaidimai
„Turbūt IT kompanijų darbuotojų nenustebintume „Playstation“, stalo futbolu, kolektyvo šventėmis, poilsio zonomis, vaisių, picų, ledų dienomis ar laisvadieniu per gimtadienį. Bet gamybinėse ar produktinėse įmonėse šios mūsų darbuotojams siūlomos naudos dar nėra įprasta kasdienybė“, – sako pašnekovė.
Tiesa, pati pabrėždama, kad nors šias naudas darbuotojai vertina, kur kas labiau jiems svarbu įmonės kultūra ir darbdavio kuriama ne piniginė vertė. „Axioma Metering“ savo kultūrą pirmiausia grindžia atvirumu ir tokioje kultūroje kuriama erdvė eksperimentuoti ir suteikiama galimybė augti.
„Kai įmonė atvira, tada ir darbuotojai drąsiai reiškia savo nuomonę ir laisvai komunikuoja su vadovais. Taip pat pastebiu, kad atvirumu džiaugiasi bei stebisi naujai prisijungiantys kolegos. Jau per darbo pokalbius išgirstame, kad labai aiškiai, nieko neslėpdami, įvardijame savo įmonės pliusus ir koreguotinas vietas. Garsiai kalbėdami apie tai, kas mūsų netenkina, neleidžiame sau priprasti prie esamos padėties, pastebime, ką būtina keisti. Ir dažniausiai tas pokytis įvyksta.“
„Axioma Metering“ ne tik drąsiai kalba apie atvirumu grįstą įmonės kultūrą, bet ir suteikia galimybę visiems įmonės darbuotojams kasdien prisijungti prie vadovų susitikimo, kur komunikuojama apie pagrindinius įmonės rodiklius. Taip galima suprasti kaip sekasi įmonei, su kokiais iššūkiais ji susiduria, kokie yra laimėjimai ir kaip visa tai vertina vadovai.
Vertybės nėra reklaminis triukas
Neretame darbo skelbime ar netgi darbo pokalbyje minimas dėmesys „vertybėms“ tikrai ne visuomet yra realiai įgyvendinimas įmonėse. Darbuotojai pasijaučia apgauti, kai jiems prižadėtas vertybinis pamatas galiausiai pavirsta tik rezultato siekimu užmirštant, kad už visko yra žmogus.
Koks požiūris į vertybes yra „Axioma Metering“ įmonėje dalinasi personalo vadovė: „kai mes kalbame apie viduje puoselėjamas vertybes mes mažiausiai norime jomis puikuotis. Mums labai svarbu kad įgyvendindami tikslus vadovautumėmės įmonėje priimtinomis elgsenomis. Esame susitarę koks elgesys pas mus yra priimtinas, o kokio netoleruojame. Tik turėdami bendras „žaidimo taisykles“ galime tikėtis, kad bendro rezultato siekimas bus įkvepiantis, o ne kankinantis procesas.
Stengiamės palaikyti gerą atmosferą, sveikus, pagarbius bei draugiškus santykius tarp kolegų ir vadovų, tad vertybinis pagrindas tam tinkamiausias. Norėdami akcentuoti kolegų asmeninį indėlį, žengtą papildomą žingsnį, parodytą išskirtinį elgesį esame įsteigę Vertybių apdovanojimus, kurių laimėtojus ir nominantus renka mūsų darbuotojai, tikrai ne vadovų komanda.
Vertybių puoselėjimo klausimu veikiame išties daug, šiai temai skiriame daug dėmesio. Su tuo susiję projektai, iniciatyvos, suburta vertybių ambasadorių komanda. Tik kryptingai dirbdami galime tikėtis, kad vertybės nebus tik skambūs žodžiai.“
Kartu vadovė papildo: „tokiame augime, kokį turime dabar, neišvengiami pokyčiai, prie kurių tenka prisitaikyti, pergalvoti ar iš naujo kažką kurti. Matyt nestebina, kad vertybės mums tampa kompasu, neleidžiančiu nukrypti nuo pasirinktos į žmogų orientuotos vidinės kultūros.“
Sėkmė – darbuotojų rekomendacijos
„Axioma Metering“ darbuotojų įsitraukimo rodiklis per 2 metus paaugo bene 15 proc. Įmonė patenka tarp stiprių vidutinį darbuotojų įsitraukimo rodiklį turinčių šalies įmonių.
„Mums rūpi, ką sako darbuotojai, kaip jie atsiliepia apie įmonę, kaip jie joje jaučiasi kasdien. Ypač mus džiugina, kai darbuotojai aktyviai įsitraukia į naujų kolegų pritraukimą, pasikviečia draugus ar artimuosius prisijungti prie organizacijos. Šiandieninėje įtemptoje darbo rinkoje, tokia pagalba iš darbuotojų yra itin vertinga. Tuo pačiu, tai daug pasako ir apie įmonę.
Kažin, ar kas rekomenduotų bičiuliui organizaciją, kurioje ir pats nesijaučia vertinamas, pastebėtas. Neseniai vykdyta darbuotojų pasitenkinimo apklausa, parodė, kad kolegos rekomenduoja „Axioma Metering“ kaip darbdavį pirmiausiai dėl šaunaus kolektyvo, taip pat įmonės atmosferos ir kultūros.
Nemažai įvardino ir įmonės bei asmeninį augimą, dėmesį darbuotojui. Neslėpsiu, kad man malonu, jog yra minimi mūsų kultūriniai, vertybiniai aspektai, o ne finansinės naudos. Labai tikiu, kad tik stipria vidine kultūra pasižyminčios organizacijos bus pajėgios konkuruoti darbo rinkoje, pasiekti geresnius veiklos rezultatus ir pritraukti bei išlaikyti geriausius savo srities profesionalus.“