Lietuvos automobilių kelių direkcija primena, kad vairuotojai, kurie važinėja žieminėmis dygliuotomis padangomis, privalo jas pakeisti vasarinėmis iki balandžio 10 d. Pavasarį vairuotojai ne tik keičia žiemines padangas. Šiltėjant orams imamasi ir kitų automobilio tvarkymo darbų – pildomos tepalų atsargos, keičiami akumuliatoriai bei kiti elektronikos prietaisai, galiausiai švarinama ne tik transporto priemonės išorė, bet ir salonas. Kur dėti visas nuo padangų keitimo ir automobilio tvarkymo likusias atliekas, kurios neretai priskiriamos prie pavojingų ir turi būti tvarkomos ypač dėmesingai?
Atliekų tvarkymo įmonės „Ekonovus“ Vilniaus padalinio vadovas Dainotas Dragūnas sako, kad vis dar pasitaiko prie konteinerių randamų automobilių padangų, tačiau tendencija gerėja – pastebima, kad sąmoningumas auga ir ši grubi klaida daroma vis rečiau, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Jis teigia, kad dalis žmonių vis dar mano, kad padangų pridavimas kainuoja nemažus pinigus, todėl bando gudrauti ir apeiti šį žingsnį, tačiau tai – mitas.
„Pravartu žinoti, kad pirkdami naujas padangas iš karto pardavėjui sumokame už jų sutvarkymą, todėl pardavėjas privalo priimti jas nemokamai. Lygiai taip pat jos turėtų būti priimamos ir automobilių servisuose, kuriuose keičiamos padangos. Šias tvarkas reglamentuoja teisės aktai“, – akcentuoja D. Dragūnas.
Padangas keičiant savarankiškai, jas galima priduoti stambiagabaričių atliekų surinkimo aikštelėse. Pasak D. Dragūno, per metus kiekvienam gyventojui nemokamai ten galima pristatyti iki penkių vienetų padangų.
Daugiau šia tema
Ką daryti su kitomis automobilių atliekomis?
Tepalo pakuotės ir filtrai. Jei tepalą keičiate savarankiškai reikėtų pasirūpinti, kad likusios atliekos saugiai pasiektų tvarkytojus.
„Pastebime, kad neretai filtrai ir pilnos pakuotės su tepalais pakliūva į pakuočių rūšiavimo ar komunalinių atliekų konteinerius. Svarbu atkreipti dėmesį, kad tepalų išpilti bet kur negalima. Naudotus tepalus ir filtrus reikėtų pristatyti į stambiagabaričių atliekų aikšteles. Pristatant šias atliekas talpos turi būti sandarios, o filtrai supakuoti taip, kad tepalai nepatektų į aplinką“, – sako atliekas tvarkančios įmonės ekspertas.
Akumuliatoriai. Specialistas atkreipia dėmesį, kad atiduodant perdirbti senus akumuliatorius pirmiausia jokiu būdu jų nereikėtų imtis ardyti. Šią automobilio detalę galima pristatyti į automobilių atliekas tvarkančias įmones, stambiagabaričių atliekų priėmimo aikšteles, naujų akumuliatorių prekybos vietas. D. Dragūnas primena, kad priduodant akumuliatorius gaunama ir finansinė nauda, nuolaida ar mokestis už pristatytą akumuliatorių.
Kiti elektroniniai prietaisai. Perdegusios automobilių lemputės, saugikliai, kuriuos dažnas keičia ir savarankiškai, eksperto teigimu, neturėtų būti metami į bendrą komunalinių atliekų konteinerį, juos rekomenduojama pristatyti elektronikos atliekas tvarkančioms įmonėms, į elektronikos arba stambiagabaričių atliekų surinkimo aikšteles.
Automobilių valymo priemonių pakuotės. Retas vairuotojas susimąsto, kokie yra švaraus automobilio padariniai aplinkai, jei tai yra daroma savarankiškai ir elgiamasi neatsakingai.
„Atšilus orams, ne viename daugiabučių kieme ar viešose erdvėse galima išvysti automobilių blizgintojų. Po tokių švaros akcijų visas susidariusias atliekas – langų skysčio, poliravimo priemonių, automobilio šampūno buteliukus, aerozolių flakonėlius reikėtų tinkamai išrūšiuoti.
Svarbu atkreipti dėmesį, kad šios pakuotės turi būti tuščios ir metamos į rūšiavimo konteinerį, atsižvelgiant į tai, iš kurios medžiagos jos pagamintos, metalinės ir plastikinės – į plastiko, stiklinės – į stiklo“, – paaiškina D. Dragūnas.
Jeigu pakuotėje yra priemonės likutis, ji yra užteršta cheminėmis medžiagomis ir turėtų būti pristatoma į pavojingų atliekų tvarkymo aikštelę.