Ši savaitė visomis prasmėmis yra karšta Kauno miesto simfoniniam orkestrui bei jo vyriausiajam dirigentui Constantine Orbelian (JAV), o taip pat orkestro vadovui Algimantui Treikauskui. Nes Kauno valstybinės filharmonijos didžiojoje salėje įrašinėjama operos žvaigždės iš Jungtinių Amerikos Valstijų Charles Castronovo plokštelė.
Šis vienas geriausių lyrinių savo kartos tenorų, dainuojantis pačiose didžiausiose pasaulio scenose, prieš keletą metų paskelbus tarptautinius operos apdovanojimų laureatus, buvo pripažintas geriausiu pasaulyje operos vokalistu. Pažymėtina, jog tada geriausia operos dainininke tuose pačiuose apdovanojimuose tapo Zalcburgo festivalyje Salomėjos vaidmeniu pasaulį pakerėjusi Lietuvos atstovė Asmik Grigorian.
Svečio iš JAV Charles Castronovo plokštelėje skambės ir amerikietės operos solistės Kristin Sampson bei Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solisto Tomo Pavilionio balsai.
Orkestrui bei solistams diriguoja vyr. dirigentas C. Orbelian. Plokštelę įrašinėja Lietuvos įrašų kompanija „Baltic Mobile Recordings“, o ją išleis daugybę metų su Kauno miesto simfoniniu orkestru (beveik prieš 20-metį jį įkūrė miesto savivaldybė) bendradarbiaujanti legendinė leidybinė kompanija „Delos music“ (Jungtinės Amerikos Valstijos).
Prie trijų solistų, savaitei įpusėjus, jungiasi ir Ch. Castronovo žmona – daugelio šalių klasikinės muzikos gerbėjams puikiai pažįstama operos solistė Ekaterina Siurina. Ji prieš trejetą metų Kaune su šio miesto garbe ir pasididžiavimu (taip Kauno simfoninį orkestrą yra pavadinęs per „Žalgirio” arenoje vykusį koncertą Ramūnas Zilnys iš Lietuvos radijo ir televizijos) yra įrašiusi gražiausias arijas. Ir šioje plokštelėje skamba su solistės vyru Ch. Castronovo įrašytas duetas.
Kitu etapu naujos plokštelės įrašuose dalyvaus mūsų šalies operos solistai Tadas Girininkas, Liudas Mikalauskas ir Kauno valstybinio choro (vadovas Robertas Šervenikas) vyrų grupė.
Portalo „Kas vyksta Kaune“ žurnalistams teko kiek pastovėti už uždarų filharmonijos salės durų ir pasiklausyti, kokie galingi solistų balsai ir kerintys orkestro muzikos garsai netrukus taps rezultatu dar vieno leidybinio projekto, kurių jau nemažai susikaupė Kauno miesto simfoninio orkestro kūrybinėje biografijoje. Kaip per trumpą pertraukėlę, kol įrašo dalyviai ilsėjosi, portalui sakė orkestro vyr. dirigentas C. Orbelian, tai bus 18-oji plokštelė, ir kas labai svarbu, – iki šiol nemažai jų buvo nominuotų tarptautiniams apdovanojimams. Tai be jokių abejonių liudija ir solistų meistriškumą, ir Kauno simfoninio orkestro brandą bei tarptautinį pripažinimą.
Ch. Castronovo talentu žavėjosi „Covent Garden“ lankytojai Londone (Jungtinė Karalystė), klausytojai Niujorke „Metropolitan Opera“ operos rūmuose (JAV), Vienos (Austrija) ir Berlyno (Vokietija) valstybinėse operose, Paryžiaus „Opera Bastille“ bei daugelyje kitų, taip pat ir Zalcburgo (Austrija) bei Provanso Ekso (Prancūzija) klasikinės muzikos festivaliuose. Garsusis JAV tenoras per didžiausias koncertų sales taip pat keliauja kaip solo atlikėjas. Jis koncertavo su geriausiais pasaulio orkestrais – Niujorko filharmonijos, Čikagos simfoniniu bei kitais. Jo sutuoktinė E. Castronovo irgi dainuoja garsiausiuose teatruose, ne kartą pelnė pirmąsias vietas prestižiniuose konkursuose.
Paklaustas, kokie tenorui Ch. Castronovo buvo pastarieji metai, ir kodėl autorinė jo plokštelė įrašinėjama būtent su Kauno miesto simfoniniu orkestru, svečias iš JAV atsakė: „2019-aisiais jau dirbome su tuo orkestru, kai žmona įrašinėjo savo plokštelę. Tada pirmą kartą apsilankiau Kaune, labai susidraugavome su orkestro vyr. dirigentu ir vadovu. Kai kilo idėja drauge įrašyti plokštelę, galėjau rinktis mėgstamiausius savo kūrinius, orkestras tam įtakos neturėjo. Pastaruosius tris metus dainavau ir dainuoju bel canto, mano repertuare yra daug muzikos iš Verdžio operų. Plokštelės turinį lemia mano pasirinkimas.
Kokie man buvo tie keli metai po to, kai Kaune įrašinėjome plokštelę? Nelengvi, nes dar prieš vakcinavimą susirgau koronaviruso infekcija. Porą savaičių gulėjau ligoninėje. Sunkiai sirgau, gydžiausi ir… pradėjau galvoti apie gyvenimą. Visai kitaip, nei iki tol. Manau, tokiais atvejais kiekvienas žmogus visą dėmesį į save sutelkia. Bet viskas baigėsi gerai, ir mintys pasikeitė. Daug repetavau, ruošiau naujus kūrinius, programas, vėl stoviu scenoje, kuriu, planuoju.
Sopranas Kristin Sampson Lietuvoje lankėsi baigiantis šiemetinei žiemai ir kartu su Kauno miesto simfoniniu orkestru surengė publikai šventinį Vasario 16-osios koncertą. Tad ji mielai priėmė kvietimą dalyvauti ir vasarą įrašinėjant plokštelę. „Puikūs kolegos, puikus orkestras, – viskas puiku“, – trumpai atsakė, kas tai nulėmė.
Užtat Kaune pakankamai dažnai būna kitas operos solistas iš Nacionalinio operos ir baleto teatro. „Visu pirma todėl, kad esu gimęs ir augęs Kaune. Ir čia pakankamai dažnai man tenka dainuoti. Kauno muzikinio teatro pastatymuose vienas iš naujausių buvo darbas „Traviatoje“, kur dainavau Alfredą“, – portalui „Kas vyksta Kaune“ pasakojo Tomas Pavilionis.
Pažintis su Kauno miesto simfoniniu orkestru T. Pavilioniui nėra nauja. Daug kartų orkestrą girdėjo, su juo koncertavo, įrašinėjo muziką. Tarptautiniu kontekstu dabar kuriama plokštelė jam bus jau trečia.
„Dainavau orkestrui įrašant plokšteles su Dmitrijumi Chvorostovsiu, taip pat su Lawrens Brownlee. Su tokiais pasaulyje žinomais solistais buvo smagu susitikti ir bendradarbiauti. Ypač Chvorostovskis išliko prisiminimuose (deja, jau miręs) kaip labai šiltas žmogus, ir aš daug iš jo galėjau pasisemti“, – sakė T. Pavilionis.
Kad plokštelės įrašymas kaskart tampa nemažu iššūkiu, gali patikinti visi dalyvaujantys šiame procese. Kauno simfoninio orkestro vadovas A. Treikauskas teigia, jog paprastai dirbama tikrai įtemptu grafiku, nes tai nuo daug ko priklauso. Pirmiausia – nuo solistų užimtumo, o taip pat – nuo orkestro planų. Juk vasarą vyksta pagrindiniai metų festivaliai, organizuojama nemažai koncertų. Taip pat prasideda pasirengimas naujam kūrybiniam sezonui.
„Aš neabejoju, kad ta plokštelė, kurią dabar įrašinėjame, vėliau plačiai sklis po pasaulį, džiugindama puikiais kūriniais, talentingais atlikėjais bei gera įrašo kokybe klasikinės muzikos gerbėjus. Norisi priminti, kad Kaune iki šiol įrašyta nemažai plokštelių. Jos platinamos įvairių šalių operos teatruose, taip pat – internetu ar specializuotose parduotuvėse, portaluose.
Prieš kelerius metus su Kauno miesto simfoninio orkestro geru bičiuliu šviesios atminties Dmitrijumi Chvorostovskiu bei kitais solistais įrašyta operos „Rigoleto“ plokštelė tapo pačia populiariausia tos operos plokštele. Ji pelnė Kaunui ir tarptautinį pripažinimą, patekdama į geriausių pasaulio diskų penketuką“, – priminė Kauno miesto simfoninio orkestro vadovas A. Treikauskas