Daugiau nei po savaitės, birželio 29–liepos 3 dienomis, Kauną užklupsiantis šiuolaikinis miesto festivalis „Audra“ kėsinasi praturtinti kiekvieno žingeidaus lankytojo patirtį. Jau pirmą vakarą kartu su koncertu išskirtinę audiovizualinę instaliaciją Kauno taksi parke pristatysiantis festivalis visus, kurie nori praplėsti savo akiratį nekasdieniais kūriniais ir potyriais, kviečia muzikinę dalį papildyti netikėtose miesto erdvėse veiksiančiais performansais, parodomis ir kitais meniniais pasirodymais, kuriuose – pasaulinio lygio menininkų ir vietinių kūrėjų vardai.
Jau pačią pirmąją festivalio dieną žiūrovams atsivers Kauno taksi parkas. Šiandien beveik nefunkcionuojantį ir dėl savo patrauklios lokacijos norimą nugriauti pastatą kadaise sudarė ne tik keliaaukštis automobilių garažas, bet ir plovykla, dirbtuvės, administracinis korpusas, kuro kolonėlė.
„Audros“ metu statinys pirmą kartą taps menine scena – jame ne tik koncertuos italų elektroninės muzikos kompozitorė Caterina Barbieri, bet ir veiks išskirtinė audiovizualinė instaliacija „Hiding from the inside“, rašoma „Kaunas 2022” pranešime žiniasklaidai.
Šis bendras Lietuvos audiovizualinio meno atstovų – Kamilės Rimkutės, Naurimo Michailiuk, Domo Veriko, Viliaus Smalinsko bei Pauliaus Varonenka – kūrinys visus lankytojus nukels nepažįstamas ir neapibrėžtas erdves, o šviesos kuriami spinduliai pabrėš ir perbraižys esamą septynių aukštų ir dviejų didžiulių spiralės formos estakadų struktūrą.
Atidarymo metu šiai instaliacijai pamatyti bus reikalinga išankstinė registracija, o kitomis dienomis, nuo 14 iki 22 valandos, durys bus atviros visiems norintiems.
Realiuoju laiku muziką kurianti instaliacija, nežemiškų erdvių pajautimas ir audiodokumentikų perklausos
„Audros“ metu trumpam savo duris lankytojams atvers ir prieš dvejus metus rekonstrukcijai uždaryta M. Žilinsko dailės galerija, tapsianti pagrindine festivalio meninių veiklų erdve, birželio 30-liepos 3 dienomis atvira visiems nuo 12 iki 22 valandos.
Joje įsikurs muzikologo, robotų inžinieriaus Moritzo Simono Geisto instaliacija „MR-808“, kurioje pristatoma didžiulė robotizuota būgnų mašina, gyvai programuojama pačių žiūrovų ir leidžianti parodos lankytojams realiuoju metu kurti muziką.
Instaliacija nemokamai veiks viso festivalio metu, o liepos 1 dieną, 20 valandą, visi norintieji galės susipažinti ir su pačiu jos kūrėju – pastaraisiais metais savo robotizuotus įrenginius ir performansus daugelyje Europos festivalių ir parodų demonstravęs M. S. Geistas penktadienio vakare festivalio lankytojams pristatys performansą „Vibrations“ – dirbtinio intelekto valdomų robotų garso instaliaciją, atspindinčią minimalistinę muziką ir žmogaus bei mašinos sąveiką.
Be „MR-808“, galerijoje apsilankyti kvies ir interjero architektės, instaliacijų kūrėjos Jurgos Marcinauskaitės instaliacija „(ne) išsakyti. (ne) žodžiai“, menininkės GIA RAM paroda, atskleisianti ateitį, veiks virtualios realybės VR zona, o liepos 1-ąją vyks Vilniaus miesto šokio teatro Low Air spektaklis „Me two / Savoj Krūvoj“.
Bendradarbiaujant su prancūzų VR patirčių platintojais „Diversion Cinema“, į kultūros sostinę bus atvežti trys įtraukiantys filmai – CONSCIOUS EXISTENCE, STRANDS OF MIND ir PEACH GARDEN – tyrinėjantys protą, visatą ir žmogaus suvokimą apie juos, suteiksiantys lankytojams galimybę pajusti nežemiškas erdves pasitelkiant naujausias technologijas.
Tuo tarpu Low Air spektakliu „Me two/Savoj krūvoj“ kvies pabūti paauglio galvoje, o gal jo kambaryje, tarytum jį išgirsti ar pasikalbėti. Įėjimas į šį pasirodymą laisvas, tačiau reikalinga išankstinė registracija.
Trumpam atgijusioje M. Žilinsko dailės galerijoje veiksmas vyks ne tik dieną. Du vakarus iš eilės, birželio 29-30 dienomis, temstančio miesto peizaže, ant jos fasado išryškės audiofestivalio „Banguoja” vizualizacijos.
Naktinės perklausos metu renginio organizatorius „Nepatogus kinas“ pristatys naktinę audiodokumentikų programą po atviru dangumi, o jaukioje erdvėje miesto centre skambės tikros ir intymios istorijos identiteto, migracijos, ekologijos ir kitomis temomis.
Tarptautinių ir vietos audio menininkų kūrinius lankytojai galės išgirsti originalo kalbomis per belaides ausines, o jų subtitrai lietuvių ir anglų kalbomis tirps su naktimi susiliejančiose projekcijose.
Praeities ir ateities sandūra: erdvinės instaliacijos buvusiame plieno fabrike bei paroda „NFThon: Ateitis“
Festivalio metu duris atvers ir dar viena, įprastai aplinkinių akims nepasiekiama vieta – kadaise metalo gamybai tarnavusios Pergalės koncerno patalpos.
Šios masyvios industrinės erdvės, anksčiau talpinusios didžiagabaritę techniką plienui formuoti, dviems naktims virs ne tik didžiule šokių aikštele, bet ir visiems atėjusiems leis pamatyti „Faktura Studio“ meninės koloboracijos rezultatą – specialiai šiam įvykiui sukurtų erdvinių instaliacijų seriją.
Kadangi šis kūrinys – vienų garsiausių šiandieninių elektroninės muzikos didžėjų pasirodymą papildysianti dalis, jį pamatyti galės tik įsigijusieji bilietą į koncertą.
Apie tai, kad inovacijos visada buvo meno ir kultūros pokyčių varomoji jėga, kalbės sekmadienį prekybos centre „Akropolis“ atidaroma paroda „NFThon: Ateitis“, kuri akcentuos iki šiol neatskleistą kultūros, blokų grandinėmis grindžiamų inovacijų ir tvarumo sintezę, siekiančią įkvėpti naują menininkų, mąstytojų ir atsakingų piliečių kartą.
Daugiau informacijos apie festivalį: www.audrafestival.lt. Bilietai į Pergalės koncerne vyksiantį koncertą ir „Faktura Studio“ erdvinių instaliacijų seriją čia.