Šįmet „Kauno autobusai“ iš keleivių vežimo patyrė per pusę milijono eurų nuostolio | Kas vyksta Kaune

Šįmet „Kauno autobusai“ iš keleivių vežimo patyrė per pusę milijono eurų nuostolio

R. Tenio nuotr.

Artimiausiame Kauno miesto savivaldybės tarybos posėdyje numatyta priimti sprendimą, susijusį su sparčiai augančių energetinių išteklių kainų, o taip pat infliacijos neigiamu poveikiu savivaldybės įsteigtos UAB „Kauno autobusai“ finansiniams rezultatams. Per keturis 2022 metų mėnesius bendrovė iš keleivių vežimo paslaugų jau patyrė 619,3 tūkst. Eur nuostolį, kurį padengus kitos veiklos pajamomis, liko – 515,4 tūkst. Eur.

Anot savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo pavaduotojo Algirdo Griauslio, UAB „Kauno autobusai“ veiklos rezultatus veikia ne tik energetinių išteklių kainų augimas, bet ir Covid-19 pandemijos pasekmės, karo veiksmai Ukrainoje, bendras darbo užmokesčio augimas rinkoje. Visos kuro sąnaudos, įskaitant dyzeliną, elektrą, dujas, 2021 metų balandį buvo 355 tūkst. Eur, o šių metų balandžio mėnesį jos jau siekė daugiau kaip 747 tūkst. Eur.

Reikšminga ir tai, kad „Kauno autobusų“ bendrovei nuolat trūksta vairuotojų, siūlomas darbo užmokestis nėra konkurencingas. Lietuvoje vidutinis darbo užmokestis Lietuvoje 2022 metų I ketvirtį augo 14 proc., Kauno savivaldybės viešojo transporto įmonėje, pagal jos galimybes, planuojama darbo užmokestį padidinti nuo liepos 1 dienos 10 procentų.

Miesto politikams dabar siūloma pakeisti Kauno miesto savivaldybės tarybos 2021 metų spalio 19 dienos sprendimą „Dėl keleivinio kelių transporto viešųjų paslaugų kainos nustatymo“. Keleiviams (bent kol kas) kelionės miesto autobusais bei troleibusais kainuos tiek pat, kiek dabar, o savivaldybė transportininkams turės skirti jau daugiau lėšų, nei ligi šiol.

Savivaldybės tarybos paprašyta, atsižvelgiant į Viešųjų paslaugų teikimo sutartį, į Kauno miesto savivaldybės administracijos planuojamas keleivių vežimo reguliaraus vietinio susisiekimo maršrutais 2022 metais apimtis, paslaugų kokybę, nepertraukiamumą bei šių paslaugų užtikrinimui reikalingų resursų poreikį bei kitas aplinkybes, nustatyti naują teikiamų keleivinio kelių transporto viešųjų paslaugų vietinio (miesto) reguliaraus susisiekimo maršrutų metinės troleibusų ridos 1 kilometro sąlyginę kainą. Nuo 2022 m. sausio 1 d. iki birželio 30 d. – 1,3 Eur, o nuo 2022 m. liepos 1 d. iki gruodžio 31 d. – 1,49 Eur. Autobusams taikomas kainininkas galėtų būti dar kitoks, – ridos 1 kilometro sąlyginė kaina galėtų siekti ir– 1,97 Eur,

Jei savivaldybė vertindama viešojo transporto poreikį, užsakytų jo daugiau, tai reguliaraus susisiekimo maršrutų papildomai užsakytos troleibusų ridos 1 kilometro sąlyginė kaina būtų 1,67 Eur.
Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo pavaduotojas A. Griauslys pažymi, jog autobusų bei troleibusų investicijų dalis pagrindinės ridos kiekiui nedidinama, o sąlyginės ridos vieno kilometro paslaugos kainos indeksuojamos pagal Lietuvos statistikos departamento atitinkamus indeksus.

„Atkreipiame dėmesį, kad skaičiuojant 2022 metų sąlyginę kainą, dyzelinių degalų ir dujų indeksai buvo neigiami. Šiuo metu visų veiksnių (pvz., kainų lygio pokyčių), galinčių daryti įtaką bendrovės „Kauno autobusai“ finansiniams rezultatams, numatyti neįmanoma, tačiau vertinant esamą jos finansinę situaciją, būtina priimti sprendimus jau dabar“, – konstatuoja sprendimo projektą rengę specialistai.

Norintiems su juo geriau susipažinti miesto politikams dar paaiškinta, kad vertinant esamą situaciją bei siekiant užtikrinti stabilią „Kauno autobusų“ bendrovės veiklą, iki metų pabaigos papildomai reikėtų keturių milijonų eurų. Daugiau nei pusės šios sumos reikia dėl kuro kainų augimo (2,1 mln. Eur), kitos jos dalys būtų skirtos darbo užmokesčio padidinimui (1,1 mln. Eur), šilumai, elektrai ir kitoms išlaidoms – 0,3 mln. Eur, esamo nuostolio padengimui – 0,5 mln. Eur.

Ir nors nuo liepos 1 dienos pritaikius pateiktas indeksuotas kainas, bendrovė tikisi mažinti susidariusį nuostolį, tačiau iki 2022 -ųjų pabaigos dar gali likti apie 1 mln. Eur nuostolio.

Susisiekus su „Kauno autobusų” generaliniu direktoriumi Mindaugu Grigeliu, jis teigė, kad kol kas nenori komentuoti siūlomo sprendimo, nes laukia miesto politikų verdikto, po kurio paaiškės, kaip miestas planuoja gelbėti nuostolingai veikiančią gyventojams svarbią įmonę.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA