Kauno rajone – 15 naujų sėkmingai veikiančių socialinių verslų | Kas vyksta Kaune

Kauno rajone – 15 naujų sėkmingai veikiančių socialinių verslų

Asociatyvi / „ChangeMakers'ON“ nuotr.

Socialinis verslas yra itin svarbus elementas inovacijų rinkos plėtrai. Tai yra ta industrijos dalis, kuri jautriai reaguoja į rinkos pokyčius ir skatina kurti pažangius, realiu laiku aktualius įrankius. Tai naujų darbo vietų ir pažangos kūrimas, sparčių sprendimų ir inovacijų dirva.

„Change4Future” – socialinio verslo vystymo ir kūrimosi skatinimo programa, finišavusi šiemet. Per savo veiklos laiką „C4F“ sujungė virš 1000 dalyvių, o norą dalyvauti išreiškė net 100 socialinio verslo kūrėjų komandų.

„Dėl dalyvavimo hakatone paraiškas pateikė virš 90 komandų – atrinkome išties tik pačias stipriausias, nors tai buvo nepaprastai sudėtinga. Visos komandos siūlė ne tik itin reikalingus aktualių problemų sprendimus, bet ir galėjo pasigirti gan tvirtais pamatais iš verslo pusės bei užtikrintomis augimo perspektyvomis ateityje“, – teigia „ChangeMakers‘ON“ įkūrėja bei vadovė Simona Šimulytė ir priduria, kad prie vis stiprėjančių programos dalyvių motyvacijos kurti socialinį verslą prisideda ir didžiulė pirmųjų metų „Change4Future“ akseleratoriaus sėkmė.

Projekto dėka, 15 iš jų tapo sėkmingai veikiančiais socialiniais verslais Kauno rajone. Tvirtą pradžią savo kelyje gavo tokie socialiniai verslai kaip „Mindletic“ – programėlė, skirta emocinei pusiausvyrai palaikyti, teikianti trijų lygių kompleksinę pagalbą: kvėpavimo technikos praktikas, anonimiškus pokalbius su bendruomenės nariais ir individualias konsultacijas su sertifikuotais specialistais.

Dar vienas iš itin sėkmingų akceleratoriaus pavydžių – „Memory tree“, ekologiška rankų darbo urna gyvūnams, kuri suyra įkastą į žemę. Laidojant augintinį pasodinamas prisiminimų medis, kuris leidžia gražiai gyvūną pagerbti ir su juo atsisveikinti.

Tarp penkioliktuko – Unum et Idem, tvarus drabužių verslas, gaminantis iš gamtai ir žmogui draugiškų audinių. Panešiojus drabužį ir nebeturint kur jį panaudoti, verslas priima jį atgal ir suteikia nuolaidą naujam gaminiui, atstovaudamas žiedinės ekonomikos principus.

„C4F“ finalistų sąraše – ir „REpUP craft“, Etiam Planet, Gentys, Gaja Tribe, Senjorų Pasaulis bei kiti.

Trijų dalių ciklas

Pirmasis projekto etapas – per 10 pristatomųjų renginių apskrities centruose dalyvius supažindinti su socialinio verslo koncepcija, jo kūrimo formomis, geraisiais pavyzdžiais – su tikslu motyvuoti, imtis kurti tokią organizaciją ir padrąsinti dalyvauti projekto veiklose.

Antroji dalis – socialinio verslo dirbtuvės, kitaip vadinamos hakatonu, kuomet dalyvauja jau tik atrinktos socialinių verslų kūrėjų komandos. Dviejų „Change4Future“ hakatonų metu komandos dirbo su įvairių sričių mentoriais-ekspertais, kurie teikė konsultacijas vardan idėjų vystymo ir stiprinimo. Stipriausi dirbtuvių dalyviai turėjo galimybę dalyvauti tolesniame projekto etape – akseleratoriuje.

Akseleratoriaus metu kiekvienas socialinis verslas gavo po 50 valandų individualizuotų rinkodaros konsultacijų bei turėjo galimybę įsigyti įrangos, prisidedančios prie jų socialinės misijos, kurios vertė – 6500 Eur. Ši pagalba – tvirtas pagrindas verslo pradžiai.

Abiejais „C4F“ veiklos metais šį ciklą vainikavo Demo Day renginiai, sutelkiantys visą vietinę socialinių verslų ekosistemą. Jų tikslas – pristatyti programoje įvykusias kokybiškas transformacijas ir pamatuotus rezultatus – papasakoti, kaip kito dalyvių verslo idėja, modelis, koncepcija.

Produktyvios pažintys, užsimezgusios šių renginių metu, kai kuriuos verslus smarkiai kilstelėjo į kitą lygį, ar net įkvėpdavo naujas idėjas bei partnerystes.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA