30-metį švenčianti „KIKA“ įmonių grupė: Lietuvoje pagaminti produktai diktuoja tendencijas pasaulyje – Kas vyksta Kaune

30-metį švenčianti „KIKA“ įmonių grupė: Lietuvoje pagaminti produktai diktuoja tendencijas pasaulyje

„KIKA“ įmonių grupės vadovų komanda ir savininkai Tauras Plungė ir Janita J. Plungė / Organizatorių nuotr.

Šiemet viena ilgiausiai Lietuvoje veikiančių įmonių grupių „KIKA Group“ – švenčia 30 metų jubiliejų. Įmonės vizija – suteikti galimybę viso pasaulio žmonėms naudoti Lietuvoje sukurtus produktus, garsinti Lietuvos vardą ir parodyti pasauliui, kad lietuviai kuria aukščiausios kokybės produktus viso pasaulio keturkojams.

Verslo pradžia nuo meilės augintiniui

Įmonių grupė nuo jos įkūrimo iki šių dienų priklauso Janitai Januškauskaitei-Plungei ir jos vyrui Taurui. Didžiulio verslo istorija prasidėjo nuo pirmojo Janitos šuns – Sidabrinio pudelio, vardu Kika, kurį kirpdavo pati šeimininkė.

„Nuo to momento, kai su tėčiu sudarėme slaptą sandorį, surinkome pinigėlius ir pamelavę mamai, kad šuniukas, jei jo nepaimsime, bus nuskandintas, įsigijome jį, Kika tapo visu mano gyvenimu, – prisiminimais dalinasi įmonės įkūrėja, kuriai tuo metu buvo vos penkiolika. – Vėliau aplinkiniai, matydami gražiai apkirptą mažąją Kiką, pradėjo klausti, kas ją sutvarko, o sužinoję, kad tai darau pati, ėmė prašyti, kad sutvarkyčiau ir jų šunis. Taip viskas ir prasidėjo: užsakymai, verslas, pirma parduotuvė, sandėlis, prekybos tinklai.“

Gyvūnų SPA-kirpykla ir mokymų centras „Tauro Grooming Academy“, Kaunas / Organizatorių nuotr.

Šiandien įmonių grupę KIKA Group sudaro daugiau nei 120 parduotuvių turintis mažmeninės prekybos tinklas Lietuvoje ir Estijoje, viena moderniausių sausų pašarų gamyklų Šiaurės Europoje „Akvatera“, pasaulinio pripažinimo sulaukęs veislynas „Tauro Kennel“, šiemet įkurta gyvūnų SPA-kirpykla ir mokymų centras „Tauro Grooming Academy“ bei naujai atidarytas įmonės padalinys JAV.

„Kartu su komanda išsikėlėme sau tikslą sukurti produktą, kuris būtų ne tik natūralios sudėties, bet ir padėtų spręsti ruduojančio kailio problemą. Daugiau nei 3 metus tarptautinė veterinarų, mitybos ekspertų ir technologų komanda ieškojo formulės, kuri duotų norimą rezultatą, kol galiausiai sukūrėme produktą, kuriuo didžiuojamės ir drąsiai pristatome pasauliui“, – pasakoja J. Januškauskaitė-Plungė ir džiaugiasi, kad šiandien šis produktas – „Nature‘s Protection Superior Care White Dogs“ pašaras – vienas geriausiai žinomų pasaulyje.

Janita J. Plungė ir vienas iš jos augintinių / Organizatorių nuotr.

Dar vienas pasaulinei rinkai pristatytas ir sėkmės susilaukęs prekinis ženklas – „Misoko“, kurio asortimentą sudaro inovatyvios gertuvės, žaislai, daugkartinės ir vienkartinės palos bei sauskelnės.

Net keli šimtai sauskelnių pavyzdžių buvo matuojami, testuojami ir atmetami dėl netenkinusių kokybinių rodiklių, tačiau galiausiai pasiektas norimas rezultatas: „Ieškojome partnerių, kurie galėtų technologiškai įgyvendinti mūsų sukurtą konceptą – vienkartines sauskelnes šunims su antibakteriniu sluoksniu, drėgmės indikatoriumi ir spauda išorėje. Nuo idėjos iki analogo pasaulyje neturinčio produkto sukūrimo keliavome 5 metus.“

Tarptautinis pripažinimas – ilgalaikio darbo rezultatas

Nors šiandien įmonės sukurti produktai yra eksportuojami net į 53 pasaulio šalis ir yra sulaukę pasaulinės sėkmės, J. Januškauskaitė-Plungė teigia, kad kelias į užsienio rinkas nėra lengvas, o kai kurie eksporto projektai kuriami dar 3–5 metams į priekį.

„Sulaukiame atvykstančių užsienio auditorių, kurie vertina įvairias dokumentacijos atitiktis, žaliavų priėmimo, sandėliavimo, gamybos, technologinius procesus, gaminamo produkto ir paties proceso saugą, laboratorinės kontrolės atitiktį, darbuotojų kvalifikaciją, įmonės teritorijos ir aplinkos atitiktį bei kitus būtinuosius kriterijus. Tokį kelią nueiname su daugeliu pasaulio šalių – būname kantrūs įvairioms procedūroms, atviri ir tikintys projekto rezultatu, nors jį ir pamatysime tik po kelerių metų“, – pasakoja verslininkė ir pristato sėkmingą ilgamečio projekto pavyzdį – šiemet įsteigtą įmonių grupės padalinį Amerikoje bei pradėtą eksportą per Atlantą.

Janita J. Plungė ir Laimis Staršelskis pirmojo krovinio išvežimo į JAV dieną / Organizatorių nuotr.

„Keliaudama po pasaulį bei dalyvaudama tarptautinėse parodose, iš arti matydama ne tik verslo, bet ir kinologų, šunų augintojų gyvenimą bei vis pasikartojančius iššūkius, supratau, kad be išimties, visų augintinių šeimininkai susiduria su tomis pačiomis problemomis ir ieško veiksmingų išeičių, todėl mūsų kuriami produktai reikalingi ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Prieš penkerius metus pradėję vystyti gamyklos registracijos ir įmonės veiklos registraciją Amerikoje, šių metų rudenį „KIKA Group“ jau išplukdė pirmuosius savo pačių sukurtų lietuviškų produktų konteinerius“, – apie sprendimą atidaryti Amerikos rinką pasakoja J. Januškauskaitė-Plungė.

Keičiasi požiūris į augintinį

Dar viena tendencija, kurią pastebi įmonės įkūrėja – besikeičiantis požiūris į augintinius.

„Kurdami augintinių verslo istoriją matome, kaip stipriai evoliucionuoja žmonių požiūris. Prieš keliasdešimt metų šuo, dažnu atveju, buvo įsivaizduojamas kaip sargas ar namų puošmena, tačiau šiandien galime drąsiai sakyti, kad augintinio statusas stipriai pasikeitė – jis tampa partneriu, artimu draugu, šeimos nariu“, – apie pokyčius kalba J. Januškauskaitė-Plungė.

Ji pažymi, kad šeimininkai vis dažniau renkasi aukštesnės kokybės pašarus, sveikesnius skanėstus ir kitus produktus tam, kad jų augintiniai būtų ne tik laimingi, bet ir sveiki, o šie pasirinkimai džiugina.

„KIKA“ įmonių grupės savininkai Janita J. Plungė ir Tauras Plungė / Organizatorių nuotr.

„Kiekvienas žmogus rūpinasi savo augintiniu, o augintinis jam suteikia meilę, gerą emocinę būklę – sveikatą. Taip atrodo ratas, kurio dėka žmogaus ir augintinio ryšys padeda tiek vienam, tiek kitam jaustis laimingesniu ir emociškai sveikesniu. Šiandien 30–metį švenčianti „KIKA Group“ už tai ir nori padėkoti visiems Lietuvos žmonėms – už jų meilę savo augintiniams, už tai, kad savo namų  duris ir širdį atveria būtent jiems.“

Ateities vizija – Lietuvos vardo garsinimas

J. Januškauskaitė-Plungė neabejoja, kad dėl ilgametės patirties gyvūnų priežiūros sektoriuje, puikiai žino, ko reikia gyvūnams, o ateities prioritetai – natūralūs ir funkcionalūs produktai.

„Sekame tendencijas inovatyvius sprendimus, o žvelgiant į ateitį – ir toliau sieksime kurti tokius produktus, kurie, jeigu kalbame apie ne maisto prekes, būtų funkcionalūs, išmanūs ir palengvinantys buitį, o pašarai ir skanėstai būtų ne tik skanūs, bet ir iš tiesų teiktų naudą, būtų natūralios sudėties, sveiki“, – ateities planais dalinasi verslininkė ir priduria, kad tikisi viso pasaulio augintiniams suteikti galimybę naudoti Lietuvoje sukurtus aukščiausios kokybės produktus, taip garsinant šalies vardą.

J. Januškauskaitė-Plungė atvirauja, kad svajoja išveisti tokį šunį, kuris laimėtų pasaulio čempionatą ir jam stovint ant aukščiausios pakylos grotų Lietuvos himnas bei kiltų trispalvė: „Norėčiau, kad viso pasaulio baltų šunų augintojai žinotų, kad pats geriausias baltų šunų maistas bei priemonės yra sukurti ir pagaminti Lietuvoje, dalyvaujant komandai, vedamai raudonplaukės moters, kuri be proto myli šunis.“

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Rekomenduojami video
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA