Siūloma atsisakyti dabar galiojančio automobilių registracijos mokesčio: vietoje jo – dar didesnis mokestis už naudojimą – Kas vyksta Kaune

Siūloma atsisakyti dabar galiojančio automobilių registracijos mokesčio: vietoje jo – dar didesnis mokestis už naudojimą

delfi.lt / Edgaras Savickas, BNS 2021/11/17 13:47
Asociatyvi / R. Tenio nuotr.

Automobilių mokesčio reformą vykdanti Aplinkos ministerija siūlo atsisakyti dabar galiojančio registracijos mokesčio. Tuo metu naujas kasmetinis automobilio naudojimo mokestis, kaip pristatyta anksčiau, galėtų įsigalioti 2023 metais. Jo tarifus ministerija nusprendė padidinti.

Praėjusią savaitę ministerija užregistravo atnaujintą Motorinių transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektą, kuriame nebeliko registracijos mokesčio.

Tai „Delfi“ patvirtino Aplinkos ministerijos ekonominių priemonių taikymo politikos skyriaus atstovai.

Jie paaiškino, kad tokį apsisprendimą nulėmė Teisingumo ministerijos pastaba.

„Kurios esmė – siūlomas registracijos mokestis gali prieštarauti Europos Sąjungos sutarties 110 straipsnio nuostatoms“, – rašoma pateiktame komentare.

Minėtoje sutartyje nurodoma: „Jokia valstybė narė tiesiogiai ar netiesiogiai neapmokestina kitų valstybių narių gaminių jokiais savo vidaus mokesčiais, didesniais už tuos, kuriais ji tiesiogiai ar netiesiogiai apmokestina panašius vietos gaminius. Be to, jokia valstybė narė neapmokestina kitų valstybių narių gaminių tokio pobūdžio vidaus mokesčiais, kurie suteiktų netiesioginę apsaugą kitiems gaminiams“.

Ministerijos atstovai dar pridūrė, jog buvo papildomai atsižvelgta į viešų konsultacijų metu gautas pastabas ir kitų šalių patirtį.

„Atsisakius registracijos mokesčio ir palikus tik kasmet mokamą taršos mokestį, bus paprastesnis jo administravimas, o tikslas – keisti žmonių elgseną ir skatinti darnų judumą – išliks“, – nurodė jie.

Apie keičiamą modelį trečiadieni laidoje „Delfi tema“ pasisakė aplinkos ministras Simonas Gentvilas.

„Opozicija taip pat buvo įvardijusi, kad tokio mokesčio negalime taikyti. Iš esmės užakcentuojame, kad būtų metinis naudotojo mokestis, o kadangi registracijos mokestis yra importuojamiems automobiliams ir to negalima daryti prieš kitas šalis. Negalime jo taikyti, todėl pasirinkome vieną metinį mokestį“, – sakė jis.

Ministerijos atstovai „Delfi“ dar nurodė, kad atnaujintame įstatymo projekte nustatyta lengvata tik tiems Šeimos kortelės turėtojams, kurie prižiūri neįgalųjį.

Taip pat pakeisti mokesčio tarifai.

Mokesčio tarifai / Aplinkos ministerijos nuotr.

Mokesčio tarifai / Aplinkos ministerijos nuotr.

Anksčiau mokesčio tarifai už naudojimąsi motorinę transporto priemonę siekė nuo 0,28 euro už gramą iki 0,75 euro už gramą.

Dabar žemutinė riba pakelta iki 0,56 euro už gramą, o viršutinė – iki 1,5 euro už gramą.

Mokestis apskaičiuojamas automobilio išmetamą CO2 kiekį padauginus iš įstatyme numatytų mokesčio tarifo, mokesčio koeficiento ir mokesčio indeksavimo koeficiento, o tada padalinus iš mokestinio laikotarpio dienų skaičiaus ir padauginus iš leidimo dalyvauti viešajame eisme mokestiniu laikotarpiu dienų skaičiaus.

Seimo komitetas – už automobilių paveldėtojų atleidimą nuo taršos mokesčio

Automobilių paveldėtojai turėtų būtų atleisti nuo taršos mokesčio, mano Seimo Biudžeto ir finansų komitetas. Dėl to valstybės biudžetas netektų apie 0,5 mln. eurų pajamų kasmet.

Komitetas trečiadienį pritarė tokioms Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo pataisoms, leidžiančioms mokesčio nemokėti turto paveldėtojams.

Jas inicijuojantis parlamentaras Algirdas Butkevičius sako, kad pakeitimą paskatino gyventojų skundai.

„Kalbėjausi su notarais, jie sako, kad paveldėtojai dėl to mokesčio tiesiog atsisako paveldėti automobilius, kuriuos reikia perregistruoti ir sumokėti taršos mokestį“, – komitete sakė A. Butkevičius.

Komitetas nepritarė grupės konservatorių siūlymui nuo taršos mokesčio atleisti ne visus paveldėtojus, o tik sutuoktinį, nepilnametį vaiką, senatvės ar netekto darbingumo pensijų gavėjus arba gaunančius socialinę paramą.

„Regitros“ duomenimis, per metus perregistruojama apie 6 tūkst. paveldėtų automobilių.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Rekomenduojami video
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA