Vežėjai kalėdines prekes į sandėlius jau atvežė, o sandėliavimu užsiimančių įmonių atstovai aiškina, kad jų turimi plotai sparčiai pildosi. Pasak jų, prekių padidėjimas jaučiamas nuo spalio pradžios, o šie metai nuo pastarųjų skiriasi sandėliuojamos produkcijos kiekiu. Šiemet norėdami apsisaugoti nuo tiekimo grandinių sutrikimų, prekybininkai sandėlius pildo didesniu prekių kiekiu.
Užsivežė daugiau
Prekių sandėliavimo ir logistikos įmonės „Talga“ direktorius Justas Karoblis „Delfi“ pasakojo, jog šiuo metu sandėliuose tikras darbymetis.
Anot jo, prekybininkai aktyviai ruošiasi artėjančiam kalėdiniam laikotarpiui, o tai galima spręsti iš sandėliuose pradėjusio augti prekių kiekio.
„Mes nežinome, kada klientai pradeda užsakinėti prekes, bet sandėliuose prekių kiekio padidėjimą jaučiame nuo spalio pradžios.
Išvežimas į parduotuves įprastai prasideda lapkričio pradžioje“, – komentavo jis.
Bendrai J. Karoblis teigė pastebėjęs, kad šiemet besibaimindami tiekimo grandinių sutrikimų klientai, kalbant apie prekes, elgiasi kiek kitaip nei įprasta ir jų su atsarga užsiveža ir sandėliuoja daugiau.
„Būna, kad užsako prekes ir paskui jų negauna, kada reikia, todėl, matomai, dėl to klientai didina sandėliuojamos produkcijos kiekį.
Skaičiuojant kiekvieno kliento prekių kiekį atskirai, jis yra didėjantis“, – sakė Prekių sandėliavimo ir logistikos įmonės „Talga“ direktorius.
Kalėdoms pasiruošta
Lietuvos nacionalinės ekspeditorių ir logistų asociacijos „Lineka“ prezidentas Edmundas Daukantas pasakojo, kad priešingai nei prekių kiekį pajunta sandėliavimu užsiimančios įmonės, logistai Kalėdoms pradeda ruoštis dar pavasarį.
Pasak jo, būtent tada vyksta didysis pasirengimas, kai yra sudaromi kontraktai, vyksta planavimas, kiti procesai, o tokios sąvokos, kaip „kalėdinė prekyba“ jie jau seniai nebeturintys.
„Mes tai vadiname prekių judėjimo suaktyvėjimu rudens sezonu. Prekės, orientuotos į žiemos prekybą, pradeda atvažiuoti rugpjūčio mėnesį“, – sakė jis.
Anot E. Daukanto, šiemetiniam kalėdiniam sezonui taip pat jau pasiruošta.
„Šiemet ir klientams visi patarinėjo viską užsakyti anksčiau, užsivežti“, – priduria jis.
Tiesa, atstovas sako, jog bendrai šiandien prekių transportavimas ir visa logistika vyksta su nemažais iššūkiais.
„Dabar dėl pandemijos ir mažesnio judėjimo žmonėms atsirado noras įsigyti daugiau daiktų, o tuos daiktus vežti tapo sunkiau, tad darbo visiems yra nežmoniškai daug, o galimybių nėra tiek, kiek norėtųsi.
Laivų linijos dabar perkrautos, vasarą turėjome nuotykį Sueco kanale, tai iki šiol jaučiasi pasekmės ir kamščiai dar neišsisklaidė, nes laivyboje tai vyksta ne taip greitai, kaip keliuose.
Geležinkelių linijos, kalbant apie Tolimuosius Rytus ir krovinių gabenimą iš Kinijos, nuo pernai metų gruodžio mėnesio, kai buvo užstrigęs Kinijos – Kazachstano pasienis, taip ir neatsikemša.
Galima sakyti, kad gyvenimas logistams yra įdomus, nuobodžiavimu nesiskundžiame“, – kalbėjo E. Daukantas.
Mano, kad prekių nepritrūksime
Vokietijos kapitalo įmonės „Rhenus Logistics“ vadovas Arūnas Bertašius taip pat aiškino, kad Kalėdoms jau pasiruošta.
„Kas ką užsakė, prekės yra atvažiavusios, viskas jau padaryta. Mūsų klientai joms ruošiasi iš anksto.
Sandėlis yra gyvas daiktas, įmonės balansuoja su kiekiu. Visada viskas vyksta pagal sezoną. Kalėdoms didžioji dalis darbų jau padaryta. Prekių atsivežti daugiau negalima, nes vietos yra tiek, kiek yra“, – sakė jis, tačiau tikino nemanantis, kad Kalėdoms bus įmanoma kažko pritrūkti.
Pasak jo, šie metai nuo praėjusių labai nesiskiria, tiesa, nepaisant pristatymų iš Kinijos sutrikimų ir įmonėms išaugusių kaštų.
Paklaustas, su kokiais iššūkiais šiuo metu dažniausiai susiduriama, jis aiškino, kad beveik nebūna situacijų, kada ko nors netrūktų.
„Arba trūksta krovinių, arba automobilių, arba darbuotojų, arba sandėlyje vietos, arba Kinijos laivuose vietos, visada kažko trūksta.
Pusiausvyros taško niekada nebūna. Dabar mums labai trūksta vairuotojų, jų trūkumas yra labai didelis“, – sakė jis.
Daugiau naujienų skaitykite čia.