„Puma” – profesionalų ir mėgėjų pamėgta sportinė apranga | Kas vyksta Kaune

„Puma” – profesionalų ir mėgėjų pamėgta sportinė apranga

Organizatorių nuotr.

„Puma” kompaniją, jos gaminamą sportinę aprangą ir elegantiškąjį logotipą „Katę“ pažįsta visas pasaulis, o „Puma” kedai – be jokios abejonės yra vieni geriausių visoje rinkoje. Nors įmonė gamina ir drabužius, būtent avalynė ir bėgimo bateliai yra svarbiausias ir daugiausiai pripažinimo sulaukiantis jos produktas.

„Puma” sportinius batelius ir aprangą itin mėgsta ir vertina profesionalūs sportininkai, pradedant futbolininkais ir bėgikais, ir baigiant tenisininkais, krepšininkais ir netgi Amerikietiško futbolo žaidėjais.

Kompanija didžiuojasi savo įdomia ir ilga istorija bei savo indėliu į sporto pasaulį ir profesionalų sumušamus rekordus. Visgi, „Puma” batai ir apranga lygiai taip pat mylimi ir sporto mėgėjų, pabėgioti ar pažaisti futbolo išsiruošiančių tik kartą ar du per savaitę.

Taigi, kviečiame iš arčiau susipažinti su „Puma” kompanija, jos indėliu į sportą ir kitais įdomiais faktais.

„Puma” istorija

„Puma” už kiek mažiau nei trejų metų minės savo įkūrimo šimtmetį, na, bent jau iš dalies. Išties, „Puma” įkūrimo istorija yra verta filmo ar knygos. Viskas prasidėjo dar 1924-aisiais, kai du broliai vokiečiai – Rudolfas ir Adolfas Dassleriai įkūrė batų fabriką Vokietijoje.

Broliai planavo gaminti sportinę avalynę ir jau vos už metų pristatė unikalius odinius futbolo batelius. Šie išsiskyrė savo dizainu, buvo lengvi, patogūs, tvirti, o profesionalius sportininkus ypač sužavėjo tuo, kad turėjo nuo slydimo saugančius gumbus ant padų. Tai buvo iki šiol neregėta naujovė, suteikusi pranašumo aikštelėje.

Brolių gaminama avalynė išpopuliarėjo akimirksniu, tačiau, kaip kartais nutinka šeimose, praėjus dvidešimčiai metų, vyrai pradėjo nesutarti, prasidėjo barniai, ginčai ir trintis. Dauguma šaltinių teigia, kad visa tai daugiausiai lėmė nesutarimai dėl tuomet Vokietijoje vykdomos nacių politikos.

Galiausiai, 1943-aisiais, dar vykstant Antrajam pasauliniam karui, sąjungininkai bombardavo Dasslerių batų gamyklą. Tai buvo tarsi ženklas, nulėmęs kompanijos išsiskyrimą. Brolis Adolfas įkūrė naują kompaniją Adidas, o Rudolfas – „Puma”.

Oficialiai „Puma” savo veiklą pradėjo 1948 m. ir specializavosi sportinių batelių gamyboje. O kaip dėl visiems puikiai atpažįstamo šokančios pumos (dar vadinamos kate) logotipo ant batelių ir drabužių? Šis sukurtas gerokai vėliau, praėjus beveik dviem dešimtmečiams nuo įmonės įkūrimo, 1967 – aisiais.

„Puma“ kedai / Organizatorių nuotr.

„Puma” kedai

Nuo pirmųjų dienų „Puma” kompanijos tikslas buvo gaminti tvirtus, patogius, patikimus sportinius batelius. Šis tikslas išlikęs iki šių dienų, kadangi profesionalūs sportininkai ir mėgėjai šiandien gali rinktis iš itin plataus asortimento ir daugybės skirtingų modelių bei spalvų.

„Puma” kedai moterims ir „Puma” kedai vyrams itin tinka bėgikams. Jie labai mėgstami ir profesionalių ilgų nuotolių bėgikų, kadangi sportbačiai labai gerai amortizuoja pėdai tenkantį krūvį ir apsaugo nuo galimų traumų.

Bėgant ilgus atstumus kietu grindiniu pėdos itin kenčia, nes joms tenka didžiulis krūvis (gerokai viršijantis kūno svorį). Nepasirūpinus tinkama avalyne traumų ir patempimų tikimybė labai išauga, tačiau „Puma” bateliai padeda nuo to apsisaugoti.

Šie kedai – išskirtiniai, kadangi bėgant jos padas išsitempia ir susitraukia pagal judesius. Taip pėda ir koja yra apsaugotos, bet nepraranda lankstumo. Be to, „Puma” sportbačiuose yra ir padų pagalvėlės su hermetiškai polimeriniu sluoksniu uždarytu oru, reaguojančiu į pėdos judesius. Bėgant pėda tarsi spyruokliuoja, kas sušvelnina smūgius, o ir patys žingsniai tampa lengvesni (tarsi bėgančios pumos).

Be sportinių batelių, „Puma” taip pat gamina įvairius laisvalaikio kedus, puikiai tinkančius gyvenimui mieste.

Profesionalų numylėtiniai

„Puma” kedai jau nuo pirmųjų savo dienų tapo profesionalių sportininkų numylėtiniais. Juos avėjo ir avi tokios žvaigždės kaip futbolininkai Diego Maradona, Pele ir Neymar, teniso žvaigždė Borisas Beckeris, ir bėgikas Usainas Boltas.

1952 m. „Puma” pristatė savo Super Atom futbolo batelius, sukurtus dirbant kartu su tokiais ekspertais kaip Vakarų Vokietijos futbolo treneris Sepp Herberger. Šie bateliai pirmieji pasaulyje turėjo prisukamus gumbus, kas itin patiko futbolininkams ir užtikrino „Puma” gerbiamą vietą šiame sporte.

1954 m. „Puma” kedai pirmą kartą „dalyvavo“ sumušant pasaulinį rekordą – tai padarė bėgikas Heinz Füttereris, Yokohamoje, Japonijoje bėgdamas 100 m.

Praėjus vos keliems metams, 1960 m., tuomet greičiausias pasaulyje žmogus ir „Puma” partneris Arminas Hary avėdamas „Puma” batelius pelnė aukso medalį Romoje vykusiose Olimpinėse žaidynėse 100 m bėgimo rungtyje. Tais pačiais metais „Puma” daug investavo į įvairias technologijas ir pirmieji pradėjo naudoti pažangią vulkanizacijos technologiją gamyboje. Šias naujoves motyvavo noras padėti sportininkams jaustis saugesniems siekiant rekordų.

Kitos svarbios datos

1970 m. buvo sukurti nauji „Puma King” kedai, sukėlę tikrą revoliuciją rinkoje. Šis sportinių batelių modelis buvo daug patogesnis, minkštesnis ir lengvesnis. Siekdami kedus pristatyti kuo didesnei auditorijai, „Puma” norėjo bendradarbiauti su didžiausia sporto žvaigžde pasaulyje, tad pirmasis šiuos batelius dėvėjo ne kas kitas, o legendinis Brazilijos futbolo žaidėjas Pele.

2008 m. Pekino Olimpinės žaidynėse Jamaikos bėgikas Usainas Boltas, dėvėdamas „Puma” sportinius batelius, pasiekė net du bėgimo rekordus ir laimėjo du aukso medalius.

Po ketverių metų Londono Olimpinėse žaidynėse „Puma” kedais avėję bėgikai laimėjo 19 medalių, iš kurių Jamaikos komandai atiteko net 12. Usainas Boltas iš Londono parsivežė tris aukso medalius.

2019 m. „Puma” pasirašė didžiausią visų laikų futbolo sandorį ir tapo oficialiu Manchester City FC, Melbourne City FC, Girona FC, Club Atlético Torque ir Sichuan Jiuniu FC klubų partneriu, rengiančiu vyrų ir moterų komandas.

2020 rugsėjį „Puma” pasirašė bendradarbiavimo sutartį su šiandien turbūt garsiausiu brazilų futbolininku Neymar.

„Puma” šiandien taip pat turi 5% Vokietijos futbolo klubo Borussia Dortmund FC akcijų, o šį klubą rengia jau nuo 2012.

Aplinkosauga ir populiarioji kultūra

„Puma” kompanijai svarbūs ne tik sportiniai pasiekimai, rekordai ar medaliai, bet ir mūsų planeta bei gamta.

Dar 2011 Anglijos laikraštis The Guardian išleido straipsnį, kuriame teigė, kad „Puma” yra pirma tokio dydžio kompanija pasaulyje, besirūpinanti savo poveikiu aplinkai ir siekianti jį sumažinti.

„Puma” įsipareigojo, kad visos kolekcijos būtų kuriamos atitinkant tvarumo standartus ir naudojant tvaresnes medžiagas, pvz. perdirbtą poliesterį. Kompanija taip pat siekia, kad ir jų partneriai tiektų tvarias medžiagas ir produktus, be to, finansiškai remia įvairias aplinkosaugos iniciatyvas.

Vienas iš „Puma” verslo tikslų taip pat yra pasiekti kuo didesnę auditoriją –  ne tik sportininkus. 2019 m. kompanija norėdama sulaukti daugiau dėmesio iš moterų, pradėjo bendradarbiavimą su garsia amerikiečių aktore ir dainininke Selena Gomez. Kartu buvo sukurta speciali kolekcija ir pristatyti išskirtiniai sportbačiai bei įvairi sportinė apranga, puikiai tinkanti ir laisvalaikiui.

Tais pačiais metais lenktynininkas Lewis Hamilton taip pat tapo „Puma” ambasadoriumi.

Per ilgus metus „Puma” tapo viena sportinės avalynės ir drabužių lyderių. Kiekvienas – tiek profesionalus sportininkas, tiek mėgėjas, tiek miestietis, mėgstantis patogumą – lengvai išsirinks jam geriausiai tinkančius stilingus kedus bei sportinę aprangą.

SIL.lt elektroninėje parduotuvėje rasite platų „Puma” prekės ženklo produktų pasirinkimą ir treniruotėms, ir kasdienai, kviečiame apžiūrėti ir išsirinkti.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA