Susisiekimo ministerija siūlo Vyriausybei įteisinti „dviračių gatves“, kuriose prioritetas būtų skiriamas dviračiams. Taip pat siūloma patvirtinti specialius ženklus, skirtus riboti elektrinių paspirtukų eismą, o kai kuriose viešojo transporto juostose leisti važiuoti motociklininkams ir neįgaliesiems.
Susisiekimo ministerijos siūlomus keliolika Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų Vyriausybė numato svarstyti trečiadienio posėdyje.
Tarp jų taip pat numatyta ir leisti į draudžiamaisiais kelio ženklais pažymėtą zoną vykti automobiliams, teikiantiems keleivių vežimo paslaugas, griežčiau kontroliuoti elektromobilių įkrovimą.
Projekte siūloma papildyti taisykles sąvoka „dviračių gatvė“. Pasak ministerijos, ji galėtų būti įrengiama ramaus, lėto eismo gatvėje, pavyzdžiui, siaurose senamiesčių, kurortų gatvėse. Tokioje gatvėje būtų leidžiamas mišrus motorinių ir ne motorinių transporto priemonių eismas, tačiau būtų draudžiama važiuoti didesniu kaip 30 km/h greičiu ir lenkti, dviračio vairuotojui būtų netaikomas reikalavimas važiuoti viena eile ir kuo arčiau eismo juostos dešiniojo krašto.
KET pakeitimuose numatyta maršrutiniam transportui skirtomis eismo juostomis leisti važiuoti motociklais, jeigu eismo juosta pažymėta motociklo simboliu, taip pat automobiliams, pažymėtiems skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ arba neįgaliųjų asmenų automobilių statymo kortele.
Svarstoma išskirti dviejų tipų eismo juostas. Vienos jų būtų žymimos raide A – čia galėtų važiuoti tik maršrutinis transportas, kartu numatant galimybę įrengti atskirus tik maršrutiniam transportui skirtus šviesoforų signalus. Tuo metu simboliu A+ pažymėtomis juostomis galėtų važiuoti ne tik viešasis transportas, bet ir kitos priemonės, kurioms suteikta tokia teisė, įskaitant ir motociklus.
Ministerijos siūlymu, atsirastų ir naujas ženklas „Motorinių dviračių eismas draudžiamas“ – juo būtų galima riboti motorinių dviračių ir elektrinių paspirtukų eismą tose miestų vietose, kur yra intensyvus pėsčiųjų eismas ar kur eismo sąlygos to reikalauja.
Siūloma papildyti KET ir dar vienu nauju punktu, kad elektromobilio, kurio įkrovimas baigtas, vairuotojas turi nedelsdamas patraukti transporto priemonę iš elektromobilių įkrovimo vietos.
Taip pat siūloma nustatyti, kad draudimas važiuoti riedučiais, riedlentėmis, ar paspirtukais be variklio važiuojamąja dalimi netaikomas gyvenamojoje zonoje.
Be kita ko, siūloma patikslinti šviesoforų signalų reikšmes, t.y. kad žalias skritulio formos signalas leidžia eismą visomis kryptimis: tiesiai, į dešinę, į kairę ir apsisukti.
Pakeitimais siekiama ir aiškiau įvardyti, jog vairuotojas, sukdamas į kairę ar apsisukdamas ne sankryžoje, privalo duoti kelią ne tik priešinga kryptimi tiesiai arba į dešinę važiuojančioms transporto priemonėms, bet ir jį lenkiančioms transporto priemonėms, kur toks lenkimas yra leidžiamas;
Taisykles numatoma papildyti nauju papunkčiu, kuris draustų eismo dalyviams geležinkelio pervažoje delsti ar stoviniuoti, taip pat užtrukti ilgiau, nei reikia ją pereiti ar pervažiuoti.
Kitais pakeitimais siekiama aiškiau reglamentuoti specialiųjų transporto priemonių su įjungtais mėlynais ar mėlynais-raudonais švyturėliais ir jų lydimų transporto priemonių praleidimo tvarką, uždrausti ne motorinėmis transporto priemonėmis tempti motorinių transporto priemonių priekabas.
Norima atsisakyti specialių leidimų nestandartinių matmenų transporto priemonėms – jų vairuotojai turėtų laikytis bendrų KET nuostatų, būtų įtraukta rekomendacija vairuotojams vengti nebūtinų lenkimo manevrų, norima patikslinti, kad nešamas žibintas turi būti matomas kitiems eismo dalyviams.
Vyriausybei pritarus, būtų patikslintas ir kelio ženklo „Rezervuota stovėjimo vieta“ paaiškinimas, t.y. būtų leista naudoti ne tik fizinius, už stiklo užkišamus, bet ir elektroninius leidimus. Taip pat norima apibrėžti, jog ženklu „Automatinė eismo kontrolė“ būtų pažymėti tik tie kelio ruožai, kuriuose įrengti stacionarūs greičio matuokliai ar kitus pažeidimus fiksuojantys įrenginiai.