Bankai, paštas ir „Sodra“ paskelbė, kaip dirbs nuo rugsėjo 13-osios | Kas vyksta Kaune

Bankai, paštas ir „Sodra“ paskelbė, kaip dirbs nuo rugsėjo 13-osios

Asociatyvi / LP nuotr.

Nuo rugsėjo 13 dienos įstaigoms bus privaloma tikrinti galimybių pasą. Jo ar jam prilygstančio dokumento neturintiems daug veiklų ir paslaugų taps neprieinamos, tačiau būtinos paslaugos to nereikalaus.

Lietuvos bankų asociacija: stengiamės, kad pasikeitimai nesudarytų nepatogumų

„Galimybių paso neturintiems klientams, norintiems apsilankyti banko skyriuje, patartume atkreipti dėmesį į aktualią lankymosi prekybos centruose tvarką – norint išvengti nesklandumų, šiems klientams rekomenduotume rinktis padalinius, turinčius atskirą įėjimą iš lauko“, – rašoma pranešime.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenimis, šiemet bankų skyriuose yra lankęsi apie 14 proc. jai priklausančių finansų ir kredito įstaigų klientų. LBA narių duomenimis, šiuo metu daugiau kaip pusę telefonu besikreipusių klientų klausimų pavyksta išspręsti nuotoliniu būdu.

Bankų klientams, neturintiems galimybių paso, padaliniuose galės būti teikiamos paslaugos, trunkančios ne ilgiau nei 15 min. Įprastai tiek laiko pakanka sutvarkyti dažniausiai iškylantiems klausimams, dėl kurių prireikia kontaktinių finansų specialistų paslaugų, pavyzdžiu, gauti naują PIN kodų generatorių.

Neturint galimybės patekti į prekybos centre esantį banko skyrių, siūloma rinktis padalinius, turinčius atskirą įėjimą iš lauko.

„Kaip ir anksčiau pandemijos metu, kasdienius finansų reikalus LBA rekomenduoja tvarkyti nuotoliniu būdu. LBA narių duomenimis, šiuo metu šitaip išsprendžiama jau apie 70 proc. nuotolinio aptarnavimo kanalais besikreipusių klientų klausimų. Visi bankai skyrė itin daug dėmesio ir išteklių tam, kad padėtų klientams susitvarkyti finansų reikalus nevykstant į fizinius aptarnavimo skyrius: el. paštu, telefonu, interneto svetainėse ir kitais elektroniniais kanalais“, – teigiama pranešime.

Esami Lietuvoje veikiančių bankų privatūs klientai (gyventojai) mokėjimo korteles gali užsisakyti internetu ir gauti jas paštu. Pakeitus gyvenamąją vietą, rekomenduojama atnaujinti atitinkamus duomenis banko kliento anketoje, nes kortelės siunčiamos joje nurodytu adresu. Apsilankyti skyriuje gali prireikti norint atnaujinti prisijungimo priemones – pavyzdžiui, gauti naują PIN kodų generatorių.

Bankų patalpos ir bankomatai yra reguliariai dezinfekuojami, skyriuose laikomasi saugaus atstumo, bankų darbuotojai aprūpinti apsaugos bei dezinfekcijos priemonėmis. Pajutus į peršalimą panašius simptomus bei saugant save ir kitus, vizito į padalinį primygtinai rekomenduojama atsisakyti.

Lietuvos paštas kai kada prašys galimybių paso, prekybos centruose – virš 40 skyrių

Sveikatos apsaugos ministerija numačius, kad nuo rugsėjo 13 d. į prekybos centrus, kurių prekybos plotas didesnis nei 1500 kv. metrų, galima bus įeiti tik su galimybių pasu, šis sprendimas palies ir Lietuvos paštą – be galimybių paso gyventojai negalės patekti į prekybos centruose esančius pašto skyrius, rašoma pašto pranešime žiniasklaidai. Ši tvarka aktuali apie 40-yje iš daugiau kaip 250 Lietuvos pašto skyrių.

Atsižvelgiant į tai, Lietuvos pašto klientams, kurie neturi galimybių paso, reikėtų rinktis artimiausią ne prekybos centre esantį skyrių arba kreiptis pagalbos į galimybių pasą turintį asmenį.

„Būdamas strategiškai svarbia bendrove, Lietuvos paštas turi užtikrinti būtinųjų paslaugų – siuntų siuntimo ir gavimo, pensijų ir išmokų mokėjimo – sklandų teikimą gyventojams. Todėl jau anksčiau buvo priimtas sprendimas galimybių paso reikalauti tik teikiant nebūtinąsias paslaugas. Tačiau tuo pačiu privalome laikytis visų valstybėje nustatytų saugumo taisyklių ir reikalavimų. Kadangi Sveikatos apsaugos ministerija nenumatė išimčių, leidžiančių patekti į didesniuose prekybos centruose esančias patalpas be galimybių paso, čia įsikūrusiuose Lietuvos pašto skyriuose bus galima apsilankyti tik jį turintiems. Kituose pašto skyriuose, kurių yra per 200, būtinąsias paslaugas teiksime nereikalaudami galimybių paso“, – teigia Lietuvos pašto komunikacijos vadovė Ugnė Bartašiūtė.

Klientams, kurie neturi galimybių paso ir dėl to negalės patekti į pašto skyrius, esančius prekybos centruose, svarbu žinoti:

Pensijas galima atsiimti bet kuriame pašto skyriuje. Pensijas ir kitas išmokas gavėjo vardu taip pat gali atsiimti kitas asmuo – tokiu atveju būtina pateikti įgaliojimą, kurį galima supaprastinta tvarka parengti Registrų centro interneto svetainėje;

Norint atsiimti siuntinius ar laiškus, pakaks parodyti popierinį pranešimą ar trumpąją žinutę – tai nebūtinai turi atlikti pats siuntos gavėjas;

Norint atspausdinti galimybių pasą kitam asmeniui, reikėtų pateikti rašytinį jo prašymą, taip pat tiek to asmens, kuriam spausdinamas pasas, tiek to, kuris atėjo jį atspausdinti, tapatybę įrodantį dokumentą – ID kortelę arba pasą;

Visomis kitomis paslaugomis klientai kviečiami pasinaudoti artimiausiame pašto ar „PayPost“ skyriuje.

Kaip buvo skelbta anksčiau, visuose ne prekybos centruose veikiančiuose Lietuvos pašto skyriuose būtinosios paslaugos kaip siuntų priėmimas ir išdavimas, išmokų ir pensijų mokėjimas, pinigų perlaidos ir kitos finansinės paslaugos gyventojams bus teikiamos ir be galimybių paso. Tačiau jis bus privalomas norint įsigyti ne su siuntimu susijusias prekes (pvz., knygas, suvenyrus ir pan.). Primenama, kad pašto skyriuose privaloma laikytis visų saugumo taisyklių ir reikalavimų – saugaus atstumo, dėvėti apsauginę veido kaukę.

Taip pat atkreipiamas dėmesys dėl kitų Lietuvos pašto bei LP EXPRESS teikiamų paslaugų:

laiškininkai teiks paslaugas įprastai – kaip ir visu pandemijos laikotarpiu laikydamiesi principo „iki slenksčio“, t. y., neis į gyventojų patalpas, visas paslaugas suteiks laiptinėje arba kieme laikydamiesi saugaus atstumo;

LP EXPRESS kurjeriai klientus aptarnaus įprastai. Suderinus su klientu, siuntą galima nukreipti į paštomatą.

„Sodra“ aptarnaus be galimybių paso: reikės išankstinės registracijos

Gyventojai, kuriems būtina apsilankyti „Sodros“ klientų aptarnavimo skyriuose, ir toliau galės tai padaryti be galimybių pasų. Tačiau prieš ateinant į padalinį būtina užsiregistruoti iš anksto, skelbiama „Sodros“ pranešime.

Atvykus į „Sodrą“, būtina paisyti visų saugumo reikalavimų – dėvėti nosį ir burną dengiančią kaukę, dezinfekuotis rankas, laikytis saugaus atstumo.

„Į „Sodros“ skyrius dažniausiai kreipiasi žmonės, kuriems būtinos kontaktinės paslaugos: senjorai, neturintys galimybės pateikti prašymo internetu, gyventojai, tvarkantys ypatingai svarbius reikalus dėl išmokų, įmokų, draudiminių įvykių. Juos aptarnaujame gyvai, o išankstinės registracijos dėka galime geriau valdyti klientų srautus ir pasirūpinti gyventojų ir darbuotojų saugumu. Vis dėlto gyventojus, kuriems nebūtina atvykti į klientų aptarnavimo skyrius, raginame rinktis elektronines paslaugas“ – sako „Sodros“ Klientų aptarnavimo valdymo skyriaus vedėjas Evaldas Mikutis.

Registruotis vizitui galima užpildžius registracijos formą „Sodros“ internetiniame puslapyje, paskambinus telefonu 1883 arba (+370) 5 250 0883.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA