Kelininkams Kauno pilies žiede ėmus kloti asfalto dangą, pradėjo ryškėti atnaujinamos sankryžos formos, kurios „Kas vyksta Kaune“ skaitytojui vietomis pasirodė ankštos. Ties Vilijampolės tilto išvažiavimu, kauniečio manymu, viešasis transportas su lengvaisiais automobiliai sunkiai beišsiteks. Savivaldybės atstovai patikina, kad čia suprojektuotos dvi eismo juostos, tuo metu kitose vietose pakeitimų laukia daugiau.
Tilps tik troleibusas su dviračiu?
„Jau priremontavo sankryžą tiek, kad liko 5 m pravažiavimas link pilies tilto. Troleibusas 2,5 m pločio plius po 50 cm saugumo iš kiekvienos pusės. Tai tilptų pravažiuoti troleibusas ir dviratis. Jau matau, kokie bus dėl to kamščiai“, – naujais borteliais brėžiamos gatvės apimtis komentavo skaitytojas.
Jo atsiųstoje nuotraukoje matyti palyginti siauras užvažiavimas ant P. Vileišio (Vilijampolės) tilto, tuo tarpu priešinga kryptimi jau išasfaltuotas nuvažiavimas akivaizdžiai platesnis. Tiesa, šios papildomos erdvės, kuri reikalinga posūkį darančiam viešajam transportui išsitekti, būta ir anksčiau, o kitoje pusėje formuojamas savotiškas butelio kakliukas esą turėtų talpinti dvi juostas.
„Šioje vietoje lieka dvi eismo juostos, kurių plotis siekia 3,5 m. Eismo juostos išlieka patogios tiek lengviesiems automobiliams, tiek viešajam transportui“, – portalui pateiktame komentare tikino savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Tvarka smarkiau keisis dviejose vietose
Kaip pažymėjo M. Matusevičius, papildoma tik viešajam transportui skirta juosta bus įrengta Šauklių gatvėje, todėl naikinamas posūkis į šią gatvę už stotelės „Kauno pilis“. Savivaldybės skaičiavimu, taip viešasis transportas turėtų sklandžiau įsilieti į bendrą eismo srautą.
„Taip pat pertvarkoma Šv. Gertrūdos ir Šauklių gatvių sankryža, perkeliant pėsčiųjų perėją. Šis sprendimas turėtų padidinti sankryžos laidumą ir pėsčiųjų saugumą, o norint užtikrinti sklandesnį transporto eismą link Karaliaus Mindaugo prospekto, iš Šv. Gertrūdos sukant į Gimnazijos gatvę naikinama eismo juosta ir diegiamas šviesoforinis reguliavimas“, – naujoves vardijo M. Matusevičius.
Kaip minėta, ties žemės sklypu Jonavos g. 16 paliekamas tik išvažiavimas iš žiedinės sankryžos. Šis sprendimas priimtas dėl pėsčiųjų saugumo – ženkliai siauresnė važiuojamoji dalis, kurią reikia pereiti.
Planuoja suspėti iki rugsėjo
„Kas vyksta Kaune“ primena, kad eismas pilies žiedu visiškai uždarytas gegužės 17 d. Apribojus judėjimą apkrautu transporto mazgu, didesnės spūstys ėmė formuotis Nuokalnės ir Utenos gatvėse, taip pat Karaliaus Mindaugo, Savanorių prospektuose ir Užnemunės gatvėje.
Anot M. Matusevičiaus, šiuo metu statybvietėje savo darbą atlieka archeologai, kuriems baigus atvyks bendrovės „Kauno vandenys“ darbininkai. Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo teigimu, kol kas rekonstrukcija klostosi pagal planą ir numatoma iki rugsėjo 1 d. čia leisti transporto eismą.
Beje, M. Matusevičiaus žiniomis, už kasinėjimų nukrypimus nuo projekto rangovai sulaukė sankcijų iš Kultūros paveldo departamento (KPD), tačiau kokios būtent nuobaudos skirtos, savivaldybės atstovas įvardyti negalėjo. Pirmadienio popietę „Kas vyksta Kaune“ susisiekti su KPD atstovais nepavyko.
Pilies žiedo rekonstrukcija
Kapitalinės sankryžos rekonstrukcijos metu taip pat remontuojamos P. Vileišio tilto deformacinės siūlės, atnaujinamos gatvių dangos ir šaligatviai, keičiamas kontaktinis troleibusų tinklas. 3,24 mln. eurų vertės kapitalinį remontą atlieka įmonė „Kauno tiltai“, dar 135 tūkst. eurų atsieis deformacinių siūlių remontas.