Viešajame transporte kauniečius pasitiks nauji komposteriai: ką reikia žinoti? | Kas vyksta Kaune

Viešajame transporte kauniečius pasitiks nauji komposteriai: ką reikia žinoti?

Naujų komposterių pristatymas

Penktadienį Kaune pristatyti modernūs komposteriai ir nauja bilietų sistema, pradėsianti veikti nuo rugpjūčio 1 dienos. Išmanusis „Žiogas“ žengia į elektronines korteles – jas papildyti bus dar paprasčiau. Tuo metu atnaujinti komposteriai keleivius suprantamai informuos apie likutį, liks galioti ir senosios viešojo transporto kortelės.

Pravažiavus už tam tikrą sumą, kitos kelionės nekainuos

Rugpjūčio 1-ąją, 5 val. ryte visuose Kauno autobusuose ir troleibusuose bus aktyvuoti modernūs komposteriai ir nauja bilietų sistema. Per vieną naktį viešojo transporto priemonėse bus sumontuota daugiau nei 800 įrenginių su dideliu aktualią informaciją pateikiančiu ekranu. „Kauno autobusų“ atstovai penktadienį įvykusiame pristatyme tai pavadino tiesiog kardiochirurgine operacija, kuriai bendrovė gerai pasiruošusi.

Viskas veiks panašiu principu, kaip ir žaibiškai išpopuliarėjusi išmanioji programėlė „Žiogas“. Kad ir kiek miestiečiai keliaus, per kalendorinį mėnesį viešajam transportui neišleis daugiau negu kainuoja mėnesinis bilietas. Pasiekus 28 eurų sumą – pažymėjus 40 vienkartinių bilietų be nuolaidos – visos tolimesnės kelionės einamąjį mėnesį nieko nekainuos, net jei važiuotumei ir 100 kartų.

Kauniečiams primenama, kad kortelę komposterio apačioje priglausti reikia kaskart įlipus. Pažymėjus bilietą, komposteris apie tai praneš ne tik garsiniu signalu, bet ir spalvomis:

žalia – bilietas sėkmingai aktyvuotas;
žalia su geltonu likučiu – sąskaitos likutis artėja prie pabaigos;
raudona – bilietas neaktyvuotas.

Kortelę glausti tame pačiame reise galima ir kelis kartus – papildomai pinigai nebus nuskaičiuoti, o komposterio ekrane keleivis matys jau pažymėto bilieto informaciją. Verta paminėti, kad išmanioji „Žiogo“ programėlė toliau veiks kaip veikusi iki šiol.

Įsigyti ir papildyti – daugelyje populiarių prekybos vietų

Naują žaliąją kortelę už įprastus 1,50 euro keleiviai nuo rugpjūčio 1 dienos galės įsigyti visuose platinimo punktuose, įskaitant Kauno „Maximos“ kasas, „Kauno spaudos“, „Lietuvos spaudos“ ir „Narvesen“ kioskus bei kauniečių aptarnavimo centrą „Mano Kaunas“. Korteles galima papildyti ir interneto savitarnoje adresu ziogas.kaunas.lt.

Be to, nuo sekmadienio Kauno gyventojai ir svečiai taip pat galės įsigyti ir papildyti viešojo transporto korteles visose miesto „Rimi“ parduotuvėse. Iki šiol tokią paslaugą teikęs Vilniuje ir Klaipėdoje, prekybos tinklas tampa oficialiu Kauno viešojo transporto elektroninių bilietų platintoju.

Anksčiau kauniečiai galėdavo papildyti viešojo transporto korteles tik specialiose kasose, nes tam buvo reikalingas atskiras įrenginys, tačiau dabar tereikės papildyti turimą kortelę norima suma arba bet kurioje kasoje įsigyti naują kortelę.

Ar taikoma nuolaida teisinga?

Jeigu keleiviui taikoma nuolaida, ją būtina nurodyti įsigyjant „Žiogo“ kortelę: 50 proc. visiems bilietams, 80 proc. visiems bilietams, studento / moksleivio 50 proc. nuolaida vienkartiniams ir 80 proc. nuolaida terminuotiesiems bilietams.

Nauji komposteriai ekrane kaskart rodys pažymėto bilieto kainą. Pastebėjęs, kad kortelei taikoma neteisinga nuolaida, t. y. pažymėtas ne tos kainos bilietas, keleivis turėtų pakeisti kortelei nustatytą nuolaidą interneto savitarnoje ziogas.kaunas.lt arba kreiptis į klientų aptarnavimo centrą „Mano Kaunas“ nemokamu telefonu 8 800 20000. Taip pat galima atvykti adresu Statybininkų g. 3, įėjimas iš S. Žukausko g.

„Kauno autobusai“ patikina, kad visos galiojančios elektroninių bilietų kortelės ir toliau galios naujoje sistemoje – į ją perkeliami kortelėse turėti klientų pinigų likučiai ir galiojantys aktyvuoti terminuotieji bilietai.

Daugiau informacijos apie naująją Kauno viešojo transporto bilietų sistemą ir dažniausiai užduodamus klausimus rasite čia.

„Kauno autobusai“ tokią sistemą įsidiegė pirmi Lietuvoje ir IT sprendimus įsigijo ne iš trečiųjų bendrovių, o kūrė patys remdamiesi savo specialistų komanda. Tai leido reikšmingai sumažinti išlaidas – skaičiuojama, kad naujovės atsiėjo apie 800 tūkst. eurų, kai užsienio pavyzdžiai rodo tokias sistemas galint kainuoti ir kelis milijonus eurų.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA