Praėjusį savaitgalį tvieskiant rekordiškai karštai saulutei praūžė antrasis „Change4Future“ socialinio verslo hakatonas, kuriame dėl 15 000 eurų finansavimo ir vietos socialinio verslo akseleratoriuje varžėsi net dvylika inovatyvius sprendimus siūlančių socialinio verslo komandų, o viso hakatono metu jas aktyviai konsultavo daugiau nei 30 socialinio verslo ekspertų.
Šešios iš jų šios savaitės pradžioje sulaukė džiuginančių naujienų, kurias laimėjusioms komandoms pranešė „ChangeMakers‘ON“ vadovė ir hakatono organizatorė Simona Šimulytė.
„Dėl dalyvavimo hakatone paraiškas pateikė virš 90 komandų – atrinkome išties tik pačias stipriausias, todėl nuspręsti kas keliauja į tolimesnį akseleratoriaus etapą tapo dar sudėtingiau. Visos komandos siūlo ne tik itin reikalingus aktualių problemų sprendimus, bet ir jau dabar gali pasigirti gan tvirtais pamatais iš verslo pusės bei užtikrintomis augimo perspektyvomis ateityje“, – teigia S. Šimulytė ir priduria, kad prie vis stiprėjančių programos dalyvių motyvacijos kurti socialinį verslą prisidėjo ir didžiulė praėjusių metų „Change4Future“ akseleratoriaus sėkmė.
Nuotoliniu būdu vykusio renginio metu dalyvaujančias komandas džiugino ne tik besimezgančių inovacijų kvapas, bet ir informatyvūs socialinio verslo ekspertų mokymai, rašoma „Change4Future“ pranešime žiniasklaidai.
Daugkartinis entrepreneris ir investuotojas Giedrius Šteimantas renginio atidarymo dieną dalinosi praktiniais patarimais kaip išvengti klaidų siekiant į savo komandą pritraukti labiausiai patyrusius ekspertus bei investuotojus. „BOLD Business Decisions“ įkūrėja Monika Holland kvietė susipažinti su rinkos analize bei savo idealaus kliento atradimo ypatumais, tuo tarpu „Xwhy“ ir „Patogi“ bendraįkūrėjas Dominykas Karpovič vedė paskaitą intriguojančiu pavadinimu „Pokyčių teorija“.
Renginį užbaigė „Idooru“ atstovo Justo Šidlausko paskaita apie efektyvios socialinio verslo prezentacijos rengimą, o rezultatų belaukiančių dalyvių įtampą mažino „Hero Talents“ startuolio bendraįkūrėjos Aistės Krušinskaitės humoristinis pasirodymas.
Verslo formavimo pradžioje išties neįkainojamą 15 000 Eur finansavimą gavo ir toliau savo verslą Kauno regione vystys įvairiausias problemas sprendžiantys socialiniai verslai. Vienas jų – „Lotus Fokus“, kuriantis sąmoningumo platformą vaikams ir siekiantis suteikti visas galimybes emociniam vaikų lavinimui.
„Išmokdami atpažinti, valdyti bei konstruktyviai vertinti savo emocijas jauname amžiuje, suaugę vaikai gebės geriau tvarkytis su stresu, nepageidaujamomis emocijomis bei įgys reikalingų įgūdžių socialiniame gyvenime“ – teigė viena iš „Lotus Fokus“ įkūrėjų Aistė Kuodytė.
Taip pat hakatone buvo įvertintas ir socialinio verslo startuolis „Ką valgom?“, sprendžiantis nepanaudojamų bei išmetamų maisto atliekų problemą. Šis startuolis siūlo elektroninę platformą, kurios pagalba kiekvienas gali gauti individualius maisto receptus pagal tai, ką tuo metu turi savo šaldytuve, efektyviai išnaudoti visus turimus produktus ir taip prisidėti prie maistinių atliekų procento mažinimo.
Nebuvo pamirštos ir vyresniojo amžiaus žmonių problemos – startuolis „Senjorų pasaulis“ kvietė atkreipti dėmesį į nepaneigiamą faktą, jog galiausiai senjorais tapsime visi ir šio sektoriaus problemomis reikia pradėti rūpintis jau dabar. Ši komanda siūlo įvairių mokymų bei veiklų kupiną sprendimą, kuris padėtų 65+ amžiaus žmonėms pilnavertiškai ir turiningai leisti orius senatvės metus.
Žaismingai prie neįgaliųjų tematikos prisilietė komanda „ForFun“: sukūrę analogų neturintį stalo žaidimą akliesiems „Kondigno“, ši komanda kviečia mėgautis kokybišku laisvalaikio praleidimu su išmaniąsias technologijas bei fizinį stalo žaidimą jungiančiu sprendimu, kuris žmonėms su regos negalia suteiks nepamainomą patirtį.
Komanda „Qualiko“ taip pat nenutolo nuo išmaniųjų technologijų, tačiau šias realizavo kiek kitoje, tėvų ir vaikų santykių srityje. Komandos siūlomas inovatyvus produktas – mobilioji aplikacija, kurios pagalba tėvai galėtų stiprinti santykius su savo vaikais. Šiandien itin aktualus produktas suteikia motyvacijos ir kasdienės veiklos idėjų, rūpinasi emocine vaikų sveikata namuose.
Jauniausiųjų lavinimo srityje inovacijų siekia ir socialinio verslo startuolis „Family Lab Academy“, pristatęs sensorinę kūdikių lavinimo programą. „Tikslingas, kokybiškas ankstyvasis ugdymas nuo pat kūdikystės, paremtas visų vaiko raidos sričių lavinimu, daro teigiamą poveikį mokymosi pasiekimams, vaiko kalbos, pažintinei, emocinei ir socialinei raidai, formuojasi stiprūs pažintiniai vaiko gebėjimai, kurie turi įtakos tolesniems pasiekimams“ – teigia viena iš startuolio įkūrėjų Jovita Starkutė.
Visos šešios į tolimesnį „Change4Future“ programos etapą patekusios komandos jau ruošiasi nepailstančio darbo pusmečiui, kurio eigoje tikisi su „ChangeMakers‘ON“ organizacijos bei geriausių socialinio verslo ekspertų pagalba pasiekti efektyviausius rezultatus savo pasirinktoje socialinio verslo srityje ir dalintis teigiamais pokyčiais Lietuvoje bei pasaulyje.