Į fotomenininko A. Repšio objektyvą Kauno Rotušės aikštė pateko antrąją karantino dieną | Kas vyksta Kaune

Į fotomenininko A. Repšio objektyvą Kauno Rotušės aikštė pateko antrąją karantino dieną

Pirmojo karantino pirmosios dienos Lietuvos miestų centrinėse aikštėse tapo įamžintos unikaliuose fotografo Andriaus Repšio kadruose. Dvi savaites fotomenininkas 18 val. 08 min. dronu iš viršaus fiksavo didžiųjų miestų aikštes – originalias nuotraukas galima apžiūrėti Kauno apskrities viešojoje bibliotekoje atidarytoje parodoje „1808, Karantinas“. 

Kaip ir ankstesnėse savo darbų serijose, fotografas A. Repšys savo kūriniuose kelia problemas sujungdamas geografines erdves ir jų specifiškumą su žiūrovui gana gerai įskaitomomis simbolinėmis prasmėmis, atsiskleidžiančiomis per kiekvienos geografinės vietos detales. Šįkart savo objektyvui menininkas rinkosi centrines Lietuvos miestų aikštes, kurias kasdien fiksavo kelias savaites nuo įvesto karantino pradžios. Jo dėmesio centre – parodyti staiga pasikeitusią realybę, kai buvusios gyvos aikštės staiga liko tuščios ir apleistos.

Projekto pavadinime – ir šiuo metu Lietuvoje veikiančio koronaviruso karštosios linijos 1808 numeris. Atsispyręs nuo šio numerio, A. Repšys dokumentavo pasirinktas vietas kasdien tuo pačiu laiku – 18:08 val. Užfiksuotos didžiųjų Lietuvos miestų centrinės aikštės vis skirtingą dieną, bet tuo pačiu laiku. Tad per kelias savaites fotografui teko kasdien nuvažiuoti šimtus kilometrų, kad drono objektyve užfiksuotų Klaipėdos, Mažeikių, Alytaus, Marijampolės, Telšių, Kauno, Vilniaus ir kitų miestų aikštes. Tik vieną dieną važiuoti A. Repšiui niekur nereikėjo – kai fotografavo rekonstruojamą gimtojo Panevėžio centrinę aikštę.

„1808, Karantinas“, Kauno Rotušės aikštė / A. Repšio nuotr.

Nuotraukose iš viršaus fiksuojamos architektūrinės kompozicijos panašėja į abstrakčių figūrų išsidėstymą bei ritmą, kartkartėmis nutraukiamą žmonių „paliktų“ ženklų, tokių kaip mašinos, šiukšliadėžės, stulpai, suoleliai ir net grindinio dangčiai bei nuotekų sistemos. Kardinaliai pasikeitęs mums įprastas vaizdas simbolizuoja ne tik kiekvieno mūsų laikinumą, bet ir šiandien patiriamos vienatvės, atskirties būseną. Kita vertus, menininko užfiksuotuose vaizduose galima įžvelgti ir retus praeivių siluetus, tačiau pastarieji tik dar labiau padidina tuštumos jausmą – išryškėja erdvių mastelis, sustiprinamas vienišo žmogaus įspūdis.

„Tuo pačiu kvestionuojamas ir žmogaus vidinis pasaulis: ar tokioje situacijoje namai staiga virsta kalėjimu? Ar akistatoje su baime išliekame sąžiningi, o gal apsimetame, jog mums grėsmės nėra? Ir galiausiai, ar mokame gyventi bendruomenėje net būdami vieni?“, – retoriškai klausima parodos apraše.

A. Repšio serija „1808, Karantinas“ ne tik dokumentuoja istorinę karantino dėl COVID-19 pradžią, bet ir nagrinėja šiam laikotarpiui artimas temas. Tarsi suvokiame, jog nėra abejonių, kad po viruso pasaulis pasikeis, tačiau rodos, menininkas mūsų klausia kaip? Atsakysime patys.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA