Ne tik Lietuvoje, bet ir turbūt visame pasaulyje vargiai rastume žmogų, kuriam nėra žinomas prekės ženklas „Nike“. Daugiau kaip pusę amžiaus sportinę avalynę ir drabužius gaminantis koncernas šiandien yra gerai įsitvirtinęs tarptautinėje rinkoje, išlaiko aukščiausius kokybės standartus ir dėl to yra vertinamas visą savo veiklos laikotarpį. Tačiau ne visuomet „Nike“ buvo toks stiprus prekės ženklas. Gamyklos istoriją gaubia daugybė įdomių faktų ir patirčių, kurios atvedė šį prekės ženklą iki dabartinių aukštumų.
„Nike“ sportbačius ir drabužius gaminantis koncernas šį pavadinimą gavo gerokai vėliau nei pradėjo savo veiklą. Iš tiesų nuo 1964 m. atidaryta amerikietiška gamykla iš pradžių vadinosi „Blue Ribbon Sports“ ir užsiėmė ne prekių gamyba, o eksportu ir prekių iš Japonijos pardavimais. Tik daug vėliau „Nike“ atrado savo sėkmės receptą ir pasiekė tikrąją verslo pergalę.
Bendrovę atidarė lengvosios atletikos treneris ir jo auklėtinis. Pardavinėdami produkciją, jie ėmė eksperimentuoti, kaip būtų galima patobulinti gaunamas prekes. Taip galiausiai jie ir davė pradžią ištisai „Nike“ industrijai. Vos pradėję gaminti savo batelius, suprato, kad rinkai jie pasiūlė ne tik kokybę, bet ir naują stilių.
Todėl savo bendrovę jau 1978 m. kolegos pervadino į „Nike“ prekės ženklą, o jau po dviejų metų jie sugebėjo užimti pusę JAV sportinių batelių pardavimo rinkos. Tai buvo milžiniškas pasiekimas tais laikais. „Nike“ tuomet buvo beprotiškai madingi jaunimo tarpe.
Beje, pavadinimas „Nike“ kilęs iš graikų deivės Nikės vardo, kuris reiškia pergalę. Negalima net abejoti, kad tai, kaip susiklostė „Nike“ istorija, yra tikrų tikriausia verslo pergalė, kuri tęsiasi iki šių dienų.
Kodėl renkamės „Nike“?
Iki šių dienų „Nike” bateliai yra laikomi sportbačių etalonu. Nors kiti gamintojai kasmet taip pat ieško vis naujų sprendimų, „Nike“ jau seniai pasiūlė geriausią variantą sportininkams.
Taip, nors šiandien šiais bateliais avi daugybė pasaulio gyventojų, iš tiesų kūrėjai juos pasiūlė būtent sportui. Pirmųjų „Nike“ batelių išskirtinumas buvo jų patogumas ir lengvumas. Tuo šio prekės ženklo gaminiai pasižymi iki šiol. Tuo metu bateliai buvo gaminami rankomis, o guminis jų padas, primenantis belgišką vaflį, buvo išgaunamas su tikrų tikriausia vafline.
Šiandien nei „Nike“, nei „Tommy Hilfiger” ar kokie kiti gamintojai nebegamina savo sportinių batelių rankomis ir nenaudoja vaflinių, tačiau „Nike“ sugebėjo išlaikyti savo kokybės etaloną. Kiekvieną kartą įsigiję šio prekės ženklo batus, žinote, kad savo spintoje turite geriausią pasirinkimą.
Įdomus faktai apie „Nike“
Pirmaisiais veiklos metais, kai atletai atidarė savo gamyklą, eksportuotą produkciją iš Japonijos jie pardavinėjo tiesiai iš savo automobilio bagažinės gatvės praeiviams.
Geriausias „Nike“ sandoris buvo pasirašytas su krepšininku Michael Jordan. Jam buvo pasiūlyta pasirašyti kontraktą, o gamintojai rinkai pasiūlė batelius su krepšininko logotipu. Vadovai tikėjosi, kad šis sandoris jiems užtikrins 3 mln. vertės pardavimus per penkerius metus, tačiau vien per pirmuosius metus šis sandoris sugeneravo pardavimų už 126 mln. JAV dolerių.
Pirmą kartą per pastaruosius kelis metus, „Nike“ pardavimai sumažėjo 2020 m. dėl pasaulinės koronaviruso pandemijos. Tačiau bendrovės vadovai užsibrėžė iki 2023 m. pasiekti tokius rezultatus, jog trečdalį pardavimų užtikrintų elektroniniai klientų pirkimai.