Kauno „Autojuta“ džiaugiasi: parduota brangiausia „Audi“ Lietuvoje | Kas vyksta Kaune

Kauno „Autojuta“ džiaugiasi: parduota brangiausia „Audi“ Lietuvoje

delfi.lt 2021/03/31 19:58
/ DELFI / V. Pilkausko nuotr.

Kauno „Audi“ centras, bendrovė „Autojuta“, į kelius išleidžia ypatingą „Audi“ modelį – tokių per metus nuo Vokietijos automobilių gamintojo konvejerio nurieda mažiau nei 50. Pailgintą ratų bazę turintis „Audi A8 L Security“ priklausys tolimojo susisiekimo bendrovei TOKS ir juo rengiamasi vežti ypač svarbius asmenis tiek Lietuvoje, tiek visoje Rytų Europoje.

Kaip pasakojo Vytautas Švedas, „Autojuta“ vadovas, tokio automobilio kol kas nebuvo ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse, o konkurentų modeliui, galinčiam atlaikyti sprogimą, šūvius ar cheminę ataką, iš esmės nėra. Kaip pasakojo „Audi“ atstovai, kai pagaminamas A8 L modelis su S8 specifikacijų varikliu, prireikia dar 400 darbo valandų, kad nuo konvejerio nuriedėtų šarvuotas ir ypač saugus automobilis.

Tai, kad automobilis yra kitoks nei įprastas A8 modelis, išduoda šiokie tokie niuansai: įtaisyti švyturėliai, kurie įjungiami tada, kai vežamas ypatingos svarbos asmuo, langai, kurie yra gerokai storesni nei įprasti ir dėl to vizualiai atrodo mažesni. Beje, švyturėliai įtaisyti ne tik ant kėbulo: yra specialus, tvirtinamas ant stogo, o jam įjungti prie vairuotojo durelių netgi įrengta speciali jungtis. Be to, automobilyje sumontuota pasikalbėjimo įranga, prireikus leidžianti girdėti ir tai, kas vyksta išorėje.

Kad šis „Audi“ – neįprastas, išduoda ir techniniai duomenys: Automobilis sveria apie 4 tonas – dukart daugiau nei įprastas A8. Pailginta automobilio versija turi 13 cm ilgesnę ratų bazę ir visi šie centimetrai skirti sėdintiems gale. Iš viso automobilis yra 5,3 m ilgio.

Po variklio gaubtu – 420 kW/571 AG galios 4.0 TFSI variklis, kurio maksimalus sukimo momentas – 800 Nm. Atrodytų, kad toks bolidas turėtų skrieti, tačiau įsibėgėjimas iki 100 km/val. siekia 6,3 sek. – tai pustrečios sekundės lėčiau nei įprastas S8 modelis. Tačiau, aiškino V. Švedas, viską lemia didelis automobilio svoris.

Automobilyje sumontuoti ne tik itin efektyvūs stabdžiai, bet ir ypatingos padangos: šių kone neįmanoma prakirsti ar prapjauti peiliu. Be to, naudojama speciali sistema, leidžianti važiuoti, jeigu padanga, pavyzdžiui, yra peršaunama. Peršovus padangą automobilis tebegali važiuoti 80 km/val. greičiu. Maksimalus greitis apribotas iki 210 km/val.

Apsaugotas nuo visko

Automobilis buvo bandomas įvairiomis sąlygomis: į jį buvo šaudyta, greta buvo sprogdintos granatos, patikrintas jo atsparumas cheminės atakos metu. Pasak V. Švedo, pavyzdžiui, padangos bei visos saugos sistemos atlaikė granatos sprogimą, o kėbulas bei stiklai yra tokie tvirti, kad atlaiko įvairių šaudomųjų ginklų atakas. Be to, visame automobilyje išvedžiota priešgaisrinė sistema, leidžianti užgesinti ir kilusį gaisrą.

Kone piršto storio langas vienas sveria kone 20 kg. Panorus šį nuleisti žemyn, jis važiuoja labai lėtai, tačiau kai prireikia pakelti aukštyn, pakyla gerokai greičiau. Ir tai, pasak įmonės atstovų, greičiausiai taip pat padaryta dėl saugumo – kad langai nebūtų atidaryti netyčia.

Nors automobilis negali būti visiškai sandarus, mat reikia, kad į jo saloną patektų oras, visgi galimybė užsandarinti kėbulą yra. Pasirodo, tam užtenka paspausti specialų mygtuką salone ir jis hermetizuojamas. Kad sėdintys viduje galėtų kvėpuoti, naudojami tarp bagažinės ir galinių sėdynių įrengti deguonies balionai. Anot V. Švedo, deguonies užtenka maždaug 15 minučių laiko.

Saugumo elementų yra ir daugiau. Pavyzdžiui, specialaus mygtuko paspaudimu aktyvuojami pirotechniniai durų vyriai, tad jeigu reikėtų staigiai bėgti iš automobilio, durys tiesiog nukristų šiems užraktams suveikus. V. Švedas atskleidė, kad tokios durys vienos kainuoja apie 20 tūkst. eurų.

Be to, automobilis turi atskirą, papildomą, akumuliatorių, tad jeigu būtų pažeistas pagrindinis, saugos sistemų veikla sutrikdyta nebūtų. Gamintojas teigia, kad langai turi VR10 saugumo sertifikatą, o kėbulas ir stogas – VR9.

Automobilį gamina specialus „Audi“ padalinys, prižiūri – taip pat. Klientams suteikiamas specialus telefono numeris, skirtas paskambinti technikams, budintiems visą parą ir prižiūrintiems „Audi Security“ automobilius. Jeigu gedimo nuotoliniu būdu pataisyti nepavyksta, tuomet technikai atkeliauja iki ten, kur yra klientai, ir sprendžia problemas.

Kiek tiksliai kainuoja toks automobilis, neatskleidžiama, visgi oficialiai prieinama informacija rodo, kad už tokį modelį galima atseikėti nuo kelių šimtų tūkstančių iki milijono eurų. Tuomet, kai lietuvių bendrovė pateikė jo užsakymą, „Audi“ padalinys turėjo pagamintus penkis tokius šarvuotus modelius.

Daugiau informacijos skaitykite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA