Grįžę po atostogų sausio pirmąją savaitę 1-12 kl. mokiniai mokysis nuotoliniu būdu, kaip kad buvo numatyta gruodžio 16 d. Vyriausybės nutarime. Vyriausybė šiandien priimtame nutarime įpareigojo savivaldybių administracijas užtikrinti pradinių klasių mokinių nuotolinį ugdymą, priežiūrą ir maitinimą mokyklose, dienos centruose ar kitose įstaigose, jeigu tėvai, pvz., medikai, slaugytojai, pareigūnai, privalo darbus atlikti darbo vietoje ir negali vaikų prižiūrėti namuose. Tokia tvarka galiojo ir karantino metu pavasarį.
„Siekiame, kad būtų užtikrintos saugios sąlygos vaikams, kurie mokosi pagal pradinio ugdymo programą ir negali likti vieni namuose, kol jų tėvai dirba svarbius darbus valdydami epidemiologinę situaciją. Prašome savivaldybių šiems vaikams sudaryti galimybes ateiti į įstaigas, kuriose jie galėtų mokytis ir būti prižiūrimi“, – sako švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė.
Švietimo įstaigos ugdymą ir veiklas pradinukams organizuos užtikrindamos valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo nustatytas asmenų srautų valdymo, saugaus atstumo laikymosi ir kitas būtinas visuomenės sveikatos saugos, higienos, asmenų aprūpinimo būtinosiomis asmeninėmis apsaugos priemonėmis sąlygas, rašoma švietimo, mokslo ir sporto ministerijos pranešime žiniasklaidai.
Žiemos (Kalėdų) atostogos pradinių klasių mokiniams baigiasi 2021 m. sausio 3 d., 5-12 kl. mokiniams – sausio 5 d.
Kaip ir iki šiol, įprastu būdu dirbs specialiosios mokyklos ir bendrojo ugdymo mokyklų specialiosios klasės. Taip pat veiks ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą teikiančios įstaigos, tačiau Švietimo, mokslo ir sporto ministerija rekomenduoja vaikus vesti tik tiems tėvams, kurie neturi galimybių prižiūrėti vaikų namuose.
Iki prasidedant mokinių atostogoms gruodžio mėnesį, bendrojo ugdymo mokyklos galėjo rinktis mokymo būdą – kontaktinį, nuotolinį ar mišrų. Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atlikta mokyklų situacijos apžvalga rodo, kad visų mokyklų bendruomenės per pavasario ir rudens karantino laikotarpius jaučiasi įgijusios praktinės ugdymo organizavimo nuotoliniu būdu patirties, didžioji dauguma mokyklų savo pasirengimą dirbti nuotoliniu būdu įsivertino kaip gerą arba labai gerą, taip pat ir pradinėse klasėse.
Lyginant su nuotoliniu darbu pavasarį, kur kas daugiau mokyklų, mokinių aprūpinta skaitmeninėmis priemonėmis, kompiuterine įranga ir prieiga prie interneto. Mokyklų spartesnei skaitmenizacijai – įrangai, skaitmeniniam turiniui įsigyti ir pedagogų kvalifikacijai tobulinti – skirta 14 mln. Eur, juos savivaldybės ir mokyklos gali naudoti iki ateinančių metų pabaigos. Švietimo įstaigos šiomis lėšomis jau įsigijo ir dar gali įsigyti ne tik kompiuterių, bet ir virtualių mokymosi aplinkų, skaitmeninių ugdymo priemonių