Kauniečių startuolis „Eneba“ užsitikrino 6,6 mln. eurų investiciją | Kas vyksta Kaune

Kauniečių startuolis „Eneba“ užsitikrino 6,6 mln. eurų investiciją

Organizatorių nuotr.

8 milijonai dolerių arba 6,6 mln, eurų – būtent tokią suma užsitikrino Kaune įsikūręs žaidimų prekybos startuolis „Eneba“, sėkmingai užbaigęs jau antrąjį investicinį etapą. Šį finansavimo etapą vedė Lietuvoje įsikūręs rizikos kapitalo fondas „Practica Capital“, kuris kartu su JAV investiciniu fondu „FJ Labs“ bei didžiausiu pirmojo etapo investuotoju „InReach Ventures“ prisidės prie dar spartesnio „Eneba“ platformos augimo.

„Eneba“ – tai Kaune įsikūrusios komandos kuriama bei tobulinama žaidimų prekyvietė, kurioje žaidimų entuziastai gali patogiai, saugiai ir greitai pirkti bei parduoti skaitmeninius žaidimų raktus.

Pasak „Eneba“ vadovo Vyčio Uoginto, antrojo investicinio raundo tikslas yra spartinti augimą pagrindinėse Europos rinkose – Ispanijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, Didžiojoje Britanijoje. Startuolio akiratyje atsidūrė ir JAV – didžiausia pasaulyje žaidimų prekybos rinka, kurioje „Eneba“ planuoja aktyvią plėtrą.

„Po pirmojo investicinio raundo, didžiausiose Europos šalyse „Eneba“ rodikliai išaugo beveik 10 kartų, tačiau vis dar matome didžiulį augimo potencialą. Taip pat pradėjome savo veiklą JAV ir pamatėme daugybę galimybių auginti ten įsikūrusią „Eneba“ vartotojų bazę“, – pranešime žiniasklaidai teigė V. Uogintas.

Per dvejus savo veiklos metus „Eneba“ ne tik pasiekė, bet ir peržengė 2 milijonų vartotojų per mėnesį ribą. Didžiausia rinkos dalis tenka Ispanijai, kurios vartotojai sudaro beveik penktadalį visos „Eneba“ bendruomenės. Vartotojai iš JAV šiuo metu sudaro 10 procentų „Eneba“ klientų bazės.

Siūlys fizinių produktų prekyvietės paslaugas

„Eneba“ planuose ne tik skaitmeninės žaidimų prekyvietės vystymas esamuose ir naujuose regionuose, tačiau ir fizinių žaidimų prekybos startas.

Pasak „Eneba“ bendraįkūrėjo Žygimanto Mikštos, šiuo metu komanda aktyviai dirba su naujos sistemos kūrimu, kuri leis patiems vartotojams ne tik pirkti, bet ir lengvai parduoti savo turimus fizinius žaidimus bei žaidimų kompiuterius.

„Šiais laikais žaidėjai turi labai mažai opcijų norėdami parduoti jiems jau nebereikalingus kompiuterinių žaidimų diskus. Tokie vartotojai jiems nebereikalingais žaidimais bando nusikratyti „Facebook“ grupėse, įvairiuose skelbimų portaluose. Norėjome sukurti sistemą, kuri suburtų šiuos žmones ir leistų lengvai pasiekti jiems aktualias tikslines auditorijas, tuo pat metu leidžiant užsidirbti pinigų“, – pasakojo Ž. Mikšta.

Žygimantas Mikšta / Organizatorių nuotr.

Anot Ž. Mikštos, tokią plėtros kryptį padiktavo kituose prekybos sektoriuose vis populiarėjantis įprotis apsipirkti „iš antrų rankų“. Tai ne tik leidžia vartotojui sutaupyti, tačiau prisideda prie tvaraus bei aplinkai draugiško verslo vystymo. Tačiau čia kyla ir didžiausi iššūkiai, kuomet reikia užtikrinti pirkėjų bei pardavėjų saugumą.

Ž. Mikšta pasakoja, kad „Eneba“ investuoja į rizikos valdymo sistemas, kurios palengvina atsiskaitymo procesą bei apsaugo ne tik eilinius prekyvietės vartotojus, tačiau ir pardavėjus.

„Mūsų komanda ypač aktyviai dirba su rizikos valdymo sistema, kurią prieš tai pirkome iš trečiųjų šalių. Dabar, mūsų turimomis žiniomis, esame vienintelė žaidimų prekyvietė, turinti savo pačių kurtą rizikos valdymo sistemą, kuri atliepia visus mūsų vartotojų lūkesčius. Didžiuojamės tapę pačia saugiausia žaidimų prekybos platforma“, – džiaugėsi Ž. Mikšta.

Augs ir komanda

Pasak „Eneba“ vadovų, nors spartus augimo tempas ir džiugina, iš to kyla daug kitų iššūkių. Didžiausias jų – komandos augimas. Pandemijos metu, gerokai išaugus kompiuterinių žaidimų pardavimų skaičiams, teko sparčiai didinti komandą. Dabar „Eneba“ turi daugiau nei 90 darbuotojų, o artimiausiu metu šis skaičius augs dar labiau.

„Norime, kad augant žaidėjų bendruomenei augtų ir mūsų siūlomų paslaugų kokybė, tad aktyviai investuojame į komandą. Jau artimiausiu metu planuojame pradėti atrankas ir padvigubinti savo darbuotojų skaičių“, – pasakojo V. Uogintas.

Vytis Uogintas / Organizatorių nuotr.

Pasak V. Uoginto, „Eneba“ projektas patrauklus ne tik kaip sparčiai augantis žaidimų prekybos startuolis. Kompanija bendrauja su daugybe užsienio įmonių, kurios dalinasi savo patirtimi ir leidžia komandai tobulėti. Be jau minėtų investicinių fondų atstovų bei verslo angelų, „Eneba“ darbuotojai palaiko ryšius su didžiausiomis pasaulio bendrovėmis.

„Per praėjusius metus dirbome su tokiomis įmonėmis kaip „Opera“, „Trustly“, „Neosurf“, bendradarbiaujame su gerai žinomais žaidimų leidėjais „Konami“, „CI Games“, „1C Entertainment“, „Team17“, „Daedalic Entertainment“. Taip pat, nuo pat startuolio įkūrimo, aktyviai bendraujame su „Google“, „PayPal“ bei daugeliu kitų pasaulyje žinomų įmonių, kurios padeda būti vienu žingsniu priekyje“, – teigė V. Uogintas.

Investuotojai tiki ilgalaike sėkme

Pagrindiniai antrojo investicinio raundo rėmėjai teigia, kad COVID-19 pandemija dar labiau išryškino žaidimų industrijos augimo potencialą, o per beveik dvejus veiklos metus „Eneba“ įrodė, kad yra rimtai nusiteikusi užimti svarbią vietą šioje rinkoje.

„Mes džiaugiamės galėdami palaikyti Vytį ir Žygimantą. Jų sugebėjimas prisitaikyti prie sparčių rinkos pokyčių, kuriant unikalią vertę žaidėjams siūlantį produktą, mums padarė didelį įspūdį. Galimybė prisidėti prie „Eneba“ augimo pasitaikė pačiu laiku, tad tikimės, jog aiškus jų tikslas – tapti žaidimų pardavimo rinkos lyderiais – padės startuoliui ir ateityje“, – teigė Donatas Keras, „Practica Capital“ partneris.

Vytis Uogintas ir Žygimantas Mikšta / Organizatorių nuotr.

„InReach Ventures“ fondo benraįkūrėjas Roberto Bonanzinga teigė, kad „Eneba“ komanda jau spėjo įrodyti, kad yra verta pasitikėjimo.

„Europoje turime tradiciją auginti sėkmingas žaidimų industrijos įmones. Labai džiaugiamės, kad mūsų dirbtinis intelektas atrado „Eneba“, kai įmonė dar nebuvo gerai žinoma. Tai, ką jie sugebėjo nuveikti per vos dvejus veiklos metus mus maloniai nustebino, tad apie tolimesnę investiciją galvoti ilgai nereikėjo“, – pasakojo Roberto Bonanzinga.

Antrajame etape į „Enebos“ projektą investavo ir „Motieka Investment Fund“ (MIF), šiais metais advokatų kontoros „Motieka ir Audzevičius“ darbuotojų įkurtas investicinis fondas.

„Su „Eneba“ bendradarbiaujame jau ne vienus metus. Teikėme jiems teisines paslaugas dirbdami prie keleto sandorių. Esame užsitikrinę abipusį pasitikėjimą, todėl ir nusprendėme investuoti į „Enebos“ verslo plėtrą, – sakė „Motieka ir Audzevičius“ partneris ir MIF atstovas Giedrius Kolesnikovas. – Mūsų fondo tikslas investuoti į perspektyvius technologijų, fintech startuolius ir taip stiprinti ryšį su klientais“.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA