Atradimų kupina trasa pėsčiomis „100 km aplink Kauną“: maršrutas, iššūkiai ir svarbiausi patarimai – Kas vyksta Kaune

Atradimų kupina trasa pėsčiomis „100 km aplink Kauną“: maršrutas, iššūkiai ir svarbiausi patarimai 8 atkarpos

SKIRMANTĖ JAVAITYTĖ 2020/11/15 13:24
Maršruto sudarytojų nuotr.

Pravėdinti galvą ir pamiklinti kojas ištisus metus galima trasa „100 km aplink Kauną“. Žinoma, šiuo metu svarbu atsižvelgti į karantino reikalavimus, tad geriausia eiti vienam ar keliese.

Apie trasos atkarpas, galimus iššūkius ir džiaugsmus kalbamės su maršruto sudarytoju, pažintinio portalo „Kaunas I Love You“ autoriumi kauniečiu Giedriumi.

Ir miestu, ir mišku

Pašnekovas tikina, kad sugalvoti maršrutą aplink Kauną paskatino žygis su draugais 100 km trasa aplink Vilnių. „Pasirodė įdomu, kokiomis vietomis tektų žygiuoti sugalvojus apeiti Kauną? Žinoma, Kaunas neturi tiek daug miškų miesto ribose, kiek Vilnius, tad nemaža dalis maršruto eina miesto gatvėmis“, – atkreipė dėmesį Giedrius.

Trasą sudaro 8 atkarpos, kai kurios iš jų yra nuošalios, miškingos, kitos – „miestietiškos“, tad kiekvienas gali pasirinkti, kokią nori.

„Sudarant maršrutą stengtasi, kad kuo didesnė dalis eitų miškingomis teritorijomis, mat trasos tikslas – pabūti gamtoje nevykstant toli ir geriau pažinti Kauną bei jo apylinkes“, – kalbėjo Giedrius.

Pažymėtina, kad maršrutas neina tiksliai Kauno ribomis – jis veda tiek miesto, tiek rajono teritorijomis.

Žvilgsnis į „Via Baltica“./ Maršruto sudarytojų nuotr.

8 atkarpos

Trasą „100 km aplink Kauną“ sudaro 8 atkarpos. Bendras kelio ilgis viršija 93 km.

Atkarpos: Nr. 1 Senasis Lampėdžių paplūdimys – Nemuno ir Nevėžio santaka – Žemutiniai Kaniūkai – Romainių miškas (16,3 km), Nr. 2 Veršvų slėnis – Šilainiai – Panerys – Kleboniškio miškas (8,5 km), Nr. 3 Kleboniškio miškas – Smerties kalnas – Ramučiai (9 km), Nr. 4 Ramučiai – Kauno LEZ – Karmėlavos miškas – Palemonas (9,5 km), Nr. 5 Palemonas – Lakštingalų slėnis – jachtų klubas – Pažaislis (9,5 km).

Nr. 6 Pažaislis – Vičiūnai – Panemunės šilas – Panemunė (11 km), Nr. 7 Jiesia – Seniava – Birutė – Freda – Aleksotas (11,5 km), Nr. 8 Aleksotas – Noreikiškės – Akademija – Obelynė – Lampėdžiai (12,6 km).

Giedrius išskyrė dvi jam įdomiausias atkarpas: pirmoji – einanti nuo Lampėdžių, per Nemuno ir Nevėžio santaką, Kaniūkus ir Romainius, antroji – einanti palei Kauno marių krantą.

Aleksote./ Maršruto sudarytojų nuotr.

Geriausia eiti dalimis

Giedrius ragina visos trasos vienu ypu neįveikinėti, o verčiau žygiuoti neskubant, sustojant pavalgyti, apžiūrint įdomesnius objektus pakeliui. Taip per dieną galima nueiti 1-2 atkarpas.

„Pasiryžus nueiti visą trasą, komfortiška šį tikslą pasiekti per 4 dienas. Žinoma, nusiteikus galima maršrutą įveikti ir per parą ar 20 valandų“, – sakė trasos sumanytojas. Jis teigė, kad bėgant užtruksite greičiau, o su transporto priemonėmis šį kelią įveikinėti nerekomenduojama. „Su dviračiu šioje trasoje sudėtinga – yra daug vietų, kur juos tiesiog reikės vestis, tad šis maršrutas labiau skirtas eiti“, – pabrėžė Giedrius.

Kaniūkai./ Maršruto sudarytojų nuotr.

Atgaiva akims

Einant trasa visu gražumu atsiveria žinomi Kauno objektai, tokie kaip Pažaislio šilas, Aleksoto panorama, Lampėdis, Jiesios skardžiai. Pašnekovas atkreipė dėmesį, kad maršrute yra ir rečiau lankomų, nors ir nemažiau gražių vietų: Svirbės slėnis su retai naudojamu geležinkeliu Aleksote, Kleboniškio ar Kaniūkų šaltiniai, Smerties kalnas Kleboniškio miške, Vieškūnų piliakalnis prie Kauno marių ir pan.

„Ypač gražus puikiais miškais apaugęs Kauno marių krantas, su daugybe aukštų skardžių, esantis tarp Palemono ir jachtų klubo“, – atkreipė dėmesį Giedrius.

Kauno marios. Tolumoje – Pažaislio vienuolynas./ Maršruto sudarytojų nuotr.

Svarbiausi patarimai

Giedrius pasidalino patarimais, prieš išsiruošiant į žygį. Svarbiausia rekomendacija – į ilgą žygį eiti bent minimaliai fiziškai pasirengus, nes kai kurios atkarpos eina nelygiu reljefu, tad reikalauja ištvermės.

Einant patartina dėvėti žygiavimui skirtus batus. „Kai kurios vietos, ypač šaltuoju metų laiku, yra šlapios, tad patartina dėvėti gerai drėgmę sulaikančius batus ir nepamiršti sausų kojinių poros. Esant nepastoviems rudens orams, rekomenduotina turėti neperlyjamą apsiaustą. Svarbu nepamiršti vandens (tiesa, dviejose atkarpose yra šaltiniai – Kaniūkų ir Kleboniškio, tad vandens atsargas galima pasipildyti ten), lengvų, daug energijos turinčių užkandžių“, – vardino Giedrius.

Taip pat naudinga pasiimti nešiojamą telefono įkroviklį, nes tai bus pagrindinis kelrodis, einant nežinomomis vietovėmis. Dar reiktų ir prožektorių, jeigu teks eiti tamsoje, pašnekovas tikino, kad ypač patogūs vadinamieji „ciklopai“– ant galvos tvirtinami nedideli prožektoriai.

Dalis maršruto eina gatvėmis, kerta geležinkelio atkarpas, kaip pvz., Aleksote einanti atkarpa šalia retai naudojamo geležinkelio, tad būtina laikytis eismo taisyklių ir būti atsargiems. „Tamsoje dera nepamiršti atšvaitų, o dar geriau – žibintų. Karantino laikotarpiu svarbu laikytis visų reikalavimų: eiti tik leistino dydžio grupėmis, viešose vietose dėvėti kaukes ir pan.“, – akcentavo Giedrius.

Prieš einant reikėtų parsisiųsti maršruto failą į telefoną čia arba atsidaryti maršruto žemėlapį čia.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Sponsored Video
Susijusios naujienos
Naujausios žinios
EismAS
112
Laisvalaikis
KULTŪRA
Verslas
Mokslas ir IT