Ugdymo procesas mokyklose: koks jis turėtų būti keičiantis epidemiologinei situacijai? | Kas vyksta Kaune

Ugdymo procesas mokyklose: koks jis turėtų būti keičiantis epidemiologinei situacijai?

Organizatorių nuotr.

Vaikai mokysis namuose ar mokykloje? Kaip seksis, kas kontroliuos ir kaip mano vaikas tai išgyvens? Pažįstami klausimai? Taip, tai, ko gero, gana dažna tema prie vakarienės stalo ir tėvų nerimas yra visiškai suprantamas. Tad kokie bus šie mokslo metai – kalbamės su Karalienės Mortos mokyklos vadove Dovile Manukian.

„Kokie tiksliai bus šie mokslo metai pasakyti sunku. Tačiau pirmiausia, šie metai tikrai bus kitokie. Sėkmingi ar ne – lems ugdymo įstaigos požiūris ir įdirbis. Šiandien dinamika mūsų srityje labai didelė, o kad posūkyje neišlėktum, reikia labai gerai pasiruošti ir apgalvoti įvairius scenarijus, juk daugybė dalykų kinta kasdien. Lankstumas ir naujų sprendimų paieška ugdymo procese – labai svarbus faktorius“, – sako D. Manukian.

Mokslus pradėjome anksčiau – turime savaitę rezervo

„Nuolat stebime situaciją pasaulyje ir Lietuvoje, tad dar vasarą projektuodami akademinius metus, nusprendėme ankstinti mokslo metų pradžią. Į klases KMM mokiniai sugrįžo savaite anksčiau – rugpjūčio 24 dieną. Kodėl? Tam, kad mokiniai ir mokytojai turėtų daugiau kokybiško laiko ugdymui, kad esant reikalui mokykla ir šeimos lengviau prisitaikytų prie pokyčių, kad turėtume rezervą, jeigu situacija šalyje taptų nevaldoma.

Ir nors dabar situacija atrodo optimistiška, mokykloje mes gyvename bent pusmečiu į priekį ir itin atidžiai laikomės prevencinių priemonių viruso plitimui mokykloje. Mūsų mokiniai pamokų metu kaukių nedėvi, tačiau atidžiai laikomės visų rekomendacinių priemonių“, – pasakoja Karalienės Mortos mokyklos vadovė.

Kauno Karalienės Mortos mokykla / Organizatorių nuotr.

Planas „žalia“, „geltona“ ir „raudona“

„Sakoma, kad geriausi siurprizai yra tie, kurie suplanuoti, tiesa? Jeigu praėjusiais mokslo metais akademinę (ir ne tik) bendruomenę virusas užklupo kiek netikėtai, šiemet jį pasitiksime bent su trimis scenarijais. Apie ką mes čia? Kalbame apie ugdymo modelius, kuriuos taikysime priklausomai nuo epidemiologinės situacijos šalyje – žaliąjį, geltonąjį ir raudonąjį.

Šiandien vadovaujamės „žaliuoju scenarijumi“ – ugdymo procesas vyksta įprastai, vaikai mokosi mokykloje, nors ir tenka laikytis visų saugumo rekomendacijų. Jei taip nutiks, kad ugdymo procesas bus perkeliamas į VE, vadovausimės „raudonuoju scenarijumi“, kur keisis ir atostogų datos – mokiniams bus suteiktos papildomos laisvos dienos.

Taip pat esame numatę ir „geltonąjį scenarijų“, kaip vyks ugdymo procesas, jei dalis mokinių mokysis mokykloje, dalis – nuotoliniu būdu. Kiekvieno scenarijaus atveju yra numatytas skirtingas pamokų tvarkaraštis“.

Pasiruošti pokyčiams – tai būti pora žingsnių priekyje

„Karalienės Mortos mokykloje mes jau dabar modeliuojame įvairius scenarijus ir juos išbandome praktikoje. Pagrindinėje mokykloje šiemet įvedėme naujovę – mišrų mokymąsi. Pagrindinės mokyklos mokiniai ne tik lanko įprastas pamokas mokykloje, bet kartą per savaitę mokosi iš namų, kas kartą vis skirtingų mokomųjų dalykų.

Tai leis ir mokytojams, ir mokiniams palaikyti ir tobulinti ir turimus kompiuterinio raštingumo, darbo VE įgūdžius, mažinti mokinių srautus mokykloje siekiant saugumo ir galimybės kuo ilgiau dirbti fiziškai mokykloje. Mūsų tikslas – išlaikyti fokusą į akademinių žinių gilinimą, nepriklausomai nuo to, karantinas šalyje ar jo nėra. Juk karantinas neturi tapti prastų mokslo rezultatų priežastimi, tiesa?“.

Kauno Karalienės Mortos mokykla / Organizatorių nuotr.

Keičiasi mokyklos vertingumo kriterijai?

Ką visai neblogai parodė ši neeilinė pavasario situacija, kad švietimo sistemos kokybės vertinime pamažu vyksta tektoniai lūžiai – šiandieninis ugdymo procesas jau neturėtų būti ribojamas mokyklos sienų – jis turi gebėti vykti VISUR ir VISADA.

„Akivaizdu, kad šiandien kokybiškiausiai veikia ne tos mokyklos, kurios turi didžiausias klases ar orientuojasi į ergonomiškus baldus, bet tos, kurios orientuojasi į ugdymo procesą, į vaikų motyvacijos didinimą, mokėjimo mokytis kompetencijos stiprinimą ir pedagogų tobulinimosi programas.

Ugdymas virtualioje erdvėje dar kartą parodė, kad ergonomiški baldai ir modernios patalpos neišugdys vaikui adaptabilumo, savarankiškumo, tvirtumo, pagarbos, nesukurs mokytojo ir mokinio ryšio, kuris yra pamatas sėkmingam mokymuisi, – sako D. Manukian – Atvirkščiai, ugdymo perkėlimas į virtualią erdvę atvėrė kiekvienos mokyklos stipriąsias ir silpnąsias puses“.

Šiais mokslo metais Kauno Karalienės Mortos mokykloje mokiniai mokosi 0 – 6 klasėse.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA