Į redakciją praėjusią savaitę kreipėsi Nerija, kuri susidūrė su didele netektimi šeimoje – mirė močiutė. Tačiau didžiausią apmaudą merginai kelia tai, jog, pasak jos, perkeliant pacientę iš vienos gydymo įstaigos į kitą artimiesiems to pasakyti niekas nesivargino. Paskambinus į Kauno klinikas, kaip pasakoja pašnekovė, buvo pranešta, kad ten pacientės nebėra. O kur ji perkelta – niekas nežino.
Į ligoninę pateko dėl dusulio
„Mano močiutę, kuri gulėjo slaugos namuose Panemunėje, ketvirtadienio rytą, rugsėjo 2 dieną dėl dusulio išvežė į Kauno klinikas. Kauno klinikose mamos seserį, kuri turi teisę globoti didelių poreikių žmogų, neįleido. Liepė skambinti ir susisiekti su daktarais kas 2 valandas.
Tuo metu buvo atliekami tyrimai. Skambinome po 10 kartų, susisiekti buvo sunku, apie konkrečią paciento būklę nebuvo nieko kalbama, kol 16.30 val atsiliepęs rezidentas slaugytojas pranešė, kad ją ištiko infarktas, būklė bloga, liepė vėl paskambinti po 2 valandų“, – pasakojo Nerija.
Per visą šį laiką nuo 11 val iki 19 val, pasak pašnekovės, Kauno klinikose močiutei nebuvo duota nei valgyti, nei atsigerti vandens, o diagnozė, kaip teigia Nerija, su kiekvienu skambučiu vis keitėsi.
„Apie 19 valandą, paskambinus pasiteirauti apie būklę, mūsų šeimos narys dingo. Nesupratę, kaip galėjo žmogus po infarkto praėjus valandai dingti, klausinėjome, kur ji. Pasakė tik tiek, kad išvežta pagal gyvenamą vietą į ligoninę. Gydytojas bendravo labai nemandagiai. O juk artimas žmogus, norisi žinoti, kokia paciento būklė ir kur apskritai tas pacientas yra. Mūsų nei įleido, nei papasakojo“, – kalbėjo mergina.
Pacientę rado Kauno klinikinėje ligoninėje
Po šio skambučio artimieji pradėjo skambinti visoms Kaune esančioms ligoninėms ir ieškoti, kur dingo pacientė.
„Skambinome visoms ligoninėms ir jos ieškojome. Su Kauno klinikinės ligoninės administratorėmis kalbėjome šiek tiek ilgiau ir administratorė tuo metu pasakė: matau, ką tik į sąrašus įtrauktas naujas pacientas.
Buvo jau vakaras, daugiau nieko apie tai nekalbėjome. Kitą dieną jai atliko tyrimus ir naktį ji mirė. Nepraėjo net para, kai ji toje ligoninėje. Plaučiuose kaupėsi vandenys ir reanimacijoje ji užduso. Visą parą ji negavo nei maisto, nei vandens“, – prisiminė anūkė.
Kaip teigia Nerija, Paklausus apie šios pacientės diagnozę nustatytą Kauno klinikose, buvo gautas atsakymas, kad infarktas įvykęs nebuvo.
Mirusios pacientės artimieji neslepia apmaudo dėl, pasak jų, per menko gydytojų dėmesio, o ypač dėl to, kad nebuvo pranešta apie močiutės perkėlimą.
„Delfi“ redakcija susisiekė su abiem Kauno ligoninėmis. Pateikiamas Kauno klinikų atsakymą.
Į Kauno klinikų Skubios pagalbos skyrių 77-erių metų moteris atvežta dėl kvėpavimo funkcijos nepakankamumo. Tokią pacientės būklę galėjo sąlygoti ūmus miokardo infarktas, plaučių arterijų embolijos, gretutinių ligų ir amžinių pakitimų pasekoje paūmėjęs lėtinis širdies nepakankamumas, o taip pat kitos plaučių ligos.
Pacientę skyriuje konsultavo gydytojas kardiologas, jai buvo atlikti reikiami kraujo tyrimai, širdies ultragarsinis tyrimas bei krūtinės ląstos kompiuterinė tomografija.
Po šių tyrimų ūmaus miokardo infarkto ir plaučių embolijos diagnozės buvo atmestos ir paaiškėjo, kad būklė pablogėjo dėl gretutinių ligų ir dėl pacientės amžiaus nulemto paūmėjusio lėtinio širdies nepakankamumo, kuris gali būti gydomas II lygio sveikatos priežiūros gydymo įstaigoje, į kurią pacientė ir buvo pervežta.
Pacientams, kuriems dėl būklės neaiškumo yra nežinoma, kokių medicininių intervencijų gydymo metu gali prireikti, valgyti ir gerti neduodama, nes susikaupęs maistas ir dujos, kurios atsiranda žarnyne virškinimo metu, gali apsunkinti tyrimo eigą bei vaizdų kokybę.
Šiuo atveju pacientei buvo parodytas maksimalus dėmesys ir atliktas labai detalus ištyrimas, siekiant nustatyti būklės paūmėjimo priežastį. Apgailestaujame, kad dėl didelio skyriaus užimtumo ir COVID-19 pandemijos metu pasikeitusių darbo sąlygų personalas mažiau dėmesio galėjo skirti pacientės artimiesiems.
Skubios pagalbos skyriaus darbuotojai sulaukia daugybės skambučių iš pacientų artimųjų, o ypatingai daug jų sulaukia COVID-19 pandemijos metu, kai artimųjų lankymas ir lankytojų patekimas į ligoninę yra ribojamas.
Suprantame, kad tai kelia nerimą artimiesiems, todėl ligoninės personalas nuolat stengiasi artimiesiems suteikti būtiną informaciją apie paciento būklę ir nuraminti, tačiau dėl intensyvaus darbo ne visada spėja atsiliepti į skambučius ir atsakyti į visus rūpimus klausimus.
Į Kauno klinikų Skubios pagalbos skyrių dėl įvairiausių priežasčių per parą kreipiasi apie 200 asmenų, kurių daliai pagalbos reikia nedelsiant, o artėjant gripo sezonui pacientų srautas dar labiau didės, todėl iš anksto norime atsiprašyti artimųjų, jei ne visada galėsime parodyti tiek dėmesio, kiek norėtume.
Buvusios Kauno klinikinės ligoninės, šiuo metu LSMU Kauno ligoninės atsakymas: „Mes negalime atskleisti savo pacientų ligos istorijų bei kitų duomenų. Taip pat ir tada, kai jie miršta. Norime tik pabrėžti, kad visada suteikiame visą įmanomą medicininę pagalbą bei paslaugas.
Daugiau naujienų skaitykite čia.